אילון מאסק: בתוך כחודש טייס אוטומטי אוטונומי לחלוטין במכוניות טסלה

מנכ"ל חברת המכוניות החשמליות שיתף את קהל שומעיו באירוע Battery Day, כי המהנדסים שלו שיפצו לחלוטין את המנגנון המאפשר למכונית לנסוע באופן עצמאי מלא, ושהשדרוג הדרמטי למכוניות כבר ממש מעבר לפינה

אילון מאסק עם רכב של טסלה. צילום ארכיון: מאוריציוס פסק, מתוך ויקיפדיה

אילון מאסק, מנכ"ל חברת טסלה (Tesla), המתמחה בייצור מכוניות חשמליות, אמר באמצע אוגוסט האחרון בשיחת רווחים של החברה כי מנגנון הנהיגה העצמית המלאה, המכונה FSD (ר"ת Full Self-Driving) של טסלה עומד להציג "זינוק קוונטי" ושיפור דרמטי, ולהיכלל בצי של החברה בתוך "שישה עד עשרה השבועות הקרובים". כעת הוא שוב חוזר על ההבטחה, לא בנוסח הרבה יותר מדויק, אבל טוען שה-FSD יהיה מוכן "בעוד חודש בערך".

טסלה מוכרת כהבטחה את היכולת ל"נהיגה עצמית מלאה" שלה כבר כמה שנים. בדרך היא קצת ירדה מההבטחה הזו, כשגילתה שלוקח לה זמן רב מדי להגיע למוצר מוגמר ללקוחות. ואולם כעת היא עולה שוב על המסלול הזה, כשמאסק, הכריז על תאריך היעד (הגמיש עדיין) במסגרת אירוע Battery Day. "אני חושב שאנו נשחרר, בתקווה, את גרסת הבטא של הטייס האוטומטי – הגרסה המלאה לנהיגה עצמית של הטייס האוטומטי – בעוד אני חושב שחודש בערך?" אמר המיליארדר והיזם המפורסם, כפי שצוטט על ידי CNET Roadshow.

עדיין לא מכוניות אוטונומיות עצמאיות לחלוטין. אילוסטרציה: BigStock

עדיין לא מכוניות אוטונומיות עצמאיות לחלוטין. אילוסטרציה: BigStock צילום: אילוסטרציה: BigStock

יצוין כי מנגנון כזה של נהיגה עצמית מלאה הוא בעצם רק מה שנחשב כמערכת סיוע מתקדם לנהגים (ADAS) – והיא עדיין דורשת את תשומת לבם למתרחש בכביש. זו אינה מכונית אוטונומית לגמרי, אבל הטסלה המצוידת במנגנון החדשני בהחלט תיחשב כפורצת דרך.

מאסק הבהיר בדבריו אתמול (ג'): "היינו חייבים לבצע שכתוב מהותי של כל תוכנת הטייס האוטומטי". כהסבר לשינוי ולהצלחה הקרובה אמר מאסק כי "אנו מתייגים כעת וידיאו בתלת-ממד, שהוא שונה מאוד מבעבר אז תייגנו תמונות דו-ממדיות בודדות. אנו מתייגים עכשיו קטעי וידיאו שלמים, לוקחים את כל המצלמות בו-זמנית ומתייגים זאת. תחכום הרשת העצבית של המכונית וההיגיון הכללי של המכונית השתפרו באופן דרמטי", הבטיח.

כדאי לזכור עם זאת שלכשישתחרר, כנראה בעוד כחודש, יצטרך המנגנון לעבור בהצלחה את תהליכי הרגולציה, בכדי להמשיך עם בדיקת בטא פרטית ולהגיע לבסוף לשימוש הלקוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים