הושק מסלול ממשלתי לתמיכה בחברות שיפתחו יישומי דור 5

המסלול מעניק תמיכה לחברות טכנולוגיה ישראליות אשר עוסקות בתחום התקשורת, ויציגו מוצרים, טכנולוגיות או יישומים אשר בשלים להרצה ● אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות:  מקווים לסייע באמצעות התוכנית במימון ל-15 פיילוטים ● לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת: משרד התקשורת מחויב להפעיל את כל הכלים שעומדים לרשותו כדי להסיר חסמים רגולטוריים לצורך הפעלת הפיילטים"

רווחיות תלויית אבטחה. 5G. צילום אילוסטרציה: BigStock

רשות החדשנות בשיתוף משרד התקשורת השיקו את מסלול "5G", המקדם כניסה והטמעה של טכנולוגיות ויישומים מתקדמים על בסיס תשתיות דור ה-5. המסלול קורא לחברות טכנולוגיה ישראליות לבצע פיילוט של היישומים, הטכנולוגיות או המוצרים שפיתחו בסביבות עבודה מבצעיות ובאתרי ניסוי של משרד התקשורת.

המסלול מעניק תמיכה לחברות טכנולוגיה ישראליות אשר עוסקות בתחום התקשורת, ויציגו מוצרים, טכנולוגיות או יישומים אשר בשלים להרצה (לאחר בחינת היתכנות ופיתוח מרבית המוצר) וללא תכולות מו"פ משמעותיות.

במסגרת התוכנית יבוצעו פיילוטים בסביבות עבודה מבצעיות של החברות המפעילות שזכו במכרז התדרים , במרכזי מו"פ של חברות מובילות ובאתרי ניסוי של  משרד התקשורת. פיילוטים אלו  יבוצעו על ידי בקשת תמיכה באמצעות מסלול מס' 2 של רשות החדשנות.

פרויקטים שבקשתם תאושר יקבלו תמיכה כספית בשיעור של 50%-20% מהוצאות המו"פ המאושרות. תמיכה כספית בשיעור חריג של 60% מהוצאות המו"פ המאושרות תינתן לתוכנית בעלת פוטנציאל להשפעה יוצאת דופן על הגברת הפריסה והשימוש בתשתיות וביכולות תקשורת מתקדמות בישראל. תוספת של 10% מענק תינתן במידה שפעילות המו"פ שאושרה מתבצעת באזורי עדיפות לאומית וגם אתר ההרצה שאושר ממוקם באזור עדיפות לאומית.

המסלול פתוח להגשה עד ה-19.10.2020.

בוובינר שקיימו אתמול רשות החדשנות ומשרד התקשורת ציין אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, כי "הקול הקורא" הראשון של משרד התקשורת מהווה התנסות ראשונית בהטמעה של דור 5 בישראל, וחשוב מאוד שיתוף הפעולה כדי לקדם את הנושא". התשובות לבקשות, ציין אהרון, "יתקבלו בתהליך מהיר עד סוף השנה". עוד ציין אהרון, כי התקציב של התוכנית עומד על 9 מיליון שקלים, "בתקווה שהם יממנו סיוע ל-15 פיילוטים".

לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת, אמרה כי בשבועות הקרובים ישלים משרד התקשורת את הענקת הרישיונות לחברות שזכו במכרז התדרים, "ואנו מצויים גם בתחילתה של פריסה מסיבית של סיבים אופטיים במדינה. זוהי מהפיכה תשתיתית שמתרחשת  פעם ב-20 שנה, אולי יותר, ונלוות לה משמעויות רבות. משרד התקשורת מעוניין להמריץ את תעשיית התקשורת ואת ההתפתחות הטכנולוגית בישראל בתחום התקשורת, ובפרט ביישומים הטכנולוגיים ובמוצרים בסביבת הדור החמישי. יש לנו שאיפה שישראל תהיה במובילות משמעותית בזירה של יישומי דור 5, וזו אחת הסיבות שחברנו לשותפות עם רשות החדשנות. משרד בתקשורת מחויב להפעיל את כל הכלים שעומדים לרשותו כדי להסיר חסמים רגולטוריים".

טל אלימלך, מנהל תחום בכיר רגולציה וחדשנות במשרד התקשרות, דיבר על אתגרים בשוק התקשורת ומנועי צמיחה ביישומי דור 5. לדבריו, בישראל חל גידול של כמעט פי 14.5 בצריכת הדטה, ובשנה הנוכחית תגדל הצמיחה עוד יותר, בייחוד על רקע משבר הקורונה. "אנו רואים שהשוק בישראל זקוק לתשתיות מתקדמות מאוד".

"אנו רואים ביישומי הדור החמישי את מנוע הצמיחה של קידום תשתיות הסלולר במדינה", הוסיף אלימלך, בשאיפה לייצר מערכת גומלין בין חברות תשתיות התקשורת ובין עולם רחב של יישומים בכל תחומי החיים".

מטרת המסלול, אמר אלימלך, היא להגדיל את הפריסה ביכולות תקשורת מתקדמות בישראל ובכך לשפר את תשתית התקשורת הישראלית, לפתח יישומים שונים על בסיס תשתיות תקשורת מתקדמות, ולהגביר את הפריון בענפי הכלכלה השונים במשק באמצעות סיוע לחברות צומחות להגיע לאבן דרך משמעותית בפיתוח שלהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים