בית החולים וולפסון משיק: חממת סטארט-אפים חרדיים בתחום הבריאות

התכנית תפעל במרכז אחים בבני ברק ומטרתה לשפר את אחוזי ההצלחה של הסטארט-אפים משתתפיה, ולסייע בפיתוח מוצרים מצילי חיים ● בימים אלה מתקיים הליך האיתור והמיון לסטארט-אפים שישתתפו במיזם

סטארט-אפיסטים חרדים במתחם ביזמקס. צילום: יח"צ

משבר הקורונה תפס את הציבור החרדי בתחילתה של פריחה בתחום יזמות ההיי-טק. סטארט-אפים בבעלות יזמים חרדים בתחומי החקלאות, הסייבר, הרפואה ותחומים נוספים הצליחו לפרוץ את תקרת הזכוכית, לגייס סכומים גבוהים ולהגיע להתעניינות בשווקים בחו"ל.

לצד האפקט המיידי של משבר הקורונה על הכלכלה העולמית, ניכרת עלייה בהתעניינות בתחומי הרפואה בציבור החרדי, זאת לצד פתיחות להיכרות עם תחומים טכנולוגיים חדשים והבנה כי המשבר הכלכלי יכול לייצר הזדמנויות ליזמים יצירתיים נמרצים.

כשהיי-טק ורפואה נפגשים בבני ברק

חממת Bizlabs בשיתוף פעולה עם בית החולים וולפסון משיקים את חממת הסטארט-אפים החרדיים בתחומי הבריאות, שתפעל במרכז אחים בבני ברק. מטרת התכנית היא לשפר את אחוזי ההצלחה של הסטארט-אפים משתתפיה, ולסייע בפיתוח מוצרים מצילי חיים. בימים אלה מתקיים הליך האיתור והמיון לסטארט-אפים שישתתפו בתכנית.

התכנית החדשה תופעל במסגרת תכנית BizLabs, הפועלת בשנים האחרונות בביזמקס – מרכז החדשנות החרדי, ושפתחה לאחרונה את המחזור השלישי שלה. תכנית BizLabs העניקה עם היום ליווי ל-14 מיזמי היי-טק חרדיים בשלבים מתקדמים, שכוללים צוות במשרה מלאה, מוצר פעיל וגיוס הון בסכום של 250 אלף דולר לפחות. את התכנית החדשה יוביל ד"ר אלעד שטרן, חוקר בתחום מדעי המוח בעל ניסיון בסטארט-אפים בתחומים מדעיים ורפואים.

התכנית מופעלת בשיתוף חברות מובילות בתעשיית ההייטק בהן גוגל (Google), אמזון (Amazon), ג'נרל מוטורס (GM), האוניברסיטה העברית, יגאל ארנון, KPMG, JVP, פייבר (Fiverr), והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).

שגריר בריטניה בישראל בשיחה על סטארט-אפים חרדים עם איציק קרומבי מנכ"ל ביזמקס. צילום: אפי גרינוולד

שגריר בריטניה בישראל בשיחה על סטארט-אפים חרדים עם איציק קרומבי מנכ"ל ביזמקס. צילום: אפי גרינוולד

"מיזמים ופתרונות שיכולים לתרום רבות לעולם הרפואה"

התכנית מיועדת לשבע חברות סטארט-אפ בבעלות יזמים חרדים, בתחום המכשור הרפואי והבריאות הדיגיטלית. במהלך התכנית, שתמשך חצי שנה, יקבלו החברות ליווי ופיתוח עסקי ומקצועי מלא, חיבור למנטורים מטעם המרכז הרפואי וולפסון, גישה למעבדות מחקר, נגישות לביצוע פיילוטים במרכז הרפואי, ייעוץ רפואי ורגולטורי, סדנאות מקצועיות ופורום משקיעים.

מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון, ד"ר ענת אנגל: "עידן הקורונה הביא הזדמנויות ליצירת שותפויות חדשות, במטרה לקדם במהירות תחומים רבים בעולם הבריאות. כארגון המעסיק צוותים מגוונים, כולל חרדים, אנו מוכיחים כל העת כי ניתן להשתלב בכל תחום ובכל מקצוע בהצלחה וביצירתיות. החיבור בין ביזמקס ובית החולים וולפסון יוביל את הפיתוחים הרפואיים והטכנולוגים שעתידים לפרוח מתוך החברה החרדית".

ד"ר אלעד שטרן מנהל תכנית BizLabs MedTech: "משבר הקורונה חידד את הצורך בפתרונות המשלבים ידע ממדעי החיים עם קידמה טכנולוגית ורעיונות פורצי דרך. הניסיון שלי לימד אותי שהדברים היצירתיים ביותר צומחים במקומות הכי פחות צפויים. החיבור של בית החולים וולפסון וחטיבת החדשנות שלו, עם המצויינות הטכנולוגית והמקצועיות של חממת ביזלאבס והסטארט-אפיסטים מהחברה החרדית שצומחים בה, זהו פוטנציאל אדיר למיזמים ופתרונות שיכולים לתרום רבות לעולם הרפואה ולהפוך לסיפורי הצלחה טכנולוגית ועסקית".

גדעון קופרמן, מנכ"ל בראשית וחבר הנהלת אחים: "אנו מלווים יזמים ואנשי עסקים מהציבור החרדי כבר שנים ארוכות. הניסיון שלנו מלמד כי היכולת לשלב בין שמירה מוקפדת של קיום תורה ומצוות ויזמות טכנולוגית, היא הבסיס להצלחה חוצת גבולות גלובליים של הסטארט-אפים החרדיים. אנו בטוחים שסוד ההצלחה לשת"פים בין גופים כמו ביזלאבס ובית החולים וולפסון, צריך להיות מבוסס על ערכים מקצועיים וחתירה משותפת למצויינות, ללא הבדלים מגזריים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים