הראל – הראשונה בארץ ליישם את רגולציית IFRS17 על תשתית מיקרוסופט

הקבוצה תיישם את רגולציית IFRS17 - תקן הדיווח הכספי הבינלאומי - בתשתית SAP S/4 HANA על גבי ענן AZURE, ולקראת הקמתו של הדטה סנטר הראשון בארץ לשירותי ענן

הראל ביטוח ופיננסים

מגמת המעבר לענן ציבורי של מערכות ליבה תופסת תאוצה גם בתחום הביטוח. קבוצת הראל ביטוח ופיננסים תהיה הראשונה בישראל ליישם את רגולציית IFRS17 בתשתית SAP S/4 HANA על גבי ענן AZURE, וזאת כחלק משותפות עם מיקרוסופט ישראל ולקראת הקמתו של הדטה סנטר הראשון בארץ לשירותי ענן. כמו כן מתכננת הראל הגירה, בהקדם, למודול HANA on BW, באמצעות הענן. 

לפי הראל, מדובר במהפכה בעולם הביטוח עם אימוצו של התקן בישראל, בשנת 2023. החברה מסבירה כי "החיבור יאפשר להראל לעמוד בתקן הדיווח הכספי הבינלאומי IFRS17, שייצור שינוי משמעתי בדיווחים הכספיים והכלכליים בעולם הביטוח. מעבר לעמידה בדרישות התקן, היישום יביא לייעול התהליכים העסקיים והתפעוליים בהראל, ויאפשר מתן מענה גמיש לדרישות עתידיות".

במסגרת החיבור הקיים בין SAP ומיקרוסופט, המכונה Sap On Azure, יספקו השתיים ארכיטקטורה ופתרונות Best Practice מוכחים ליישום תקן IFRS17 מבוסס הענן בקבוצת הראל. הפרויקט יעניק מענה לצרכים העסקיים והרגולטורים של הראל, תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבטחת מידע ופרטיות בענן. 

הפרויקט מהווה אבן דרך משמעותית נוספת בקשר בין חברת מיקרוסופט ישראל וקבוצת הראל, במסגרתו הוטמעו מוצרים כמו מודל לחישוב סיכון אקטוארי יחד עם Willis Tower Watson, SharePoint Online Exchange Online Teams, ועוד קבוצת פתרונות מתקדמים בתחומי אבטחת המידע.

"לייעל תהליכים ולהוסיף מידה רבה של גמישות לקראת פרויקטים עתידיים ושינויים רגולטורים"

אייל אפרת, מנכ"ל הראל המשמר מחשבים, זרוע הטכנולוגית של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים. צילום: מיה כרמי דרור

אייל אפרת, מנכ"ל הראל המשמר מחשבים, זרוע הטכנולוגית של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים. צילום: מיה כרמי דרור

הטמעת הפרויקט בהראל באמצעות חטיבת שירותי התמיכה והייעוץ של מיקרוסופט, MCS (ר"ת Microsoft Consulting Services), תאפשר בעתיד העברת מערכות ליבה ונכסים בהיקף גדול לענן Azure הבנוי להתמודד עם כל עומסי עבודה ומאפשר צריכה לפי שימוש, תוך שנשמרת התפישה האג'ילית החשובה למערך התפעול הארגוני, לצד חיסכון משמעותי צפוי בעלויות. יתרונות הענן הכוללים בין היתר שמירה על יציבות המערכות, רמה גבוהה של תחזוקה, יכולות גיבוי נתונים והתאוששות מאסון, יסייעו להראל להתמקד בצמיחה עסקית והשגת יעדים אסטרטגיים. עם מוצר SAP HANA על Azure, הראל תקבל מענה דינמי בהתאם לצרכיה המשתנים בכלי ניהול ובקרה בכלל, ולצרכיה הרגולטוריים בפרט.

אייל אפרת, מנכ"ל הראל המשמר מחשבים, הזרוע הטכנולוגית של הקבוצה: "קבוצת הראל מובילה בחדשנות ונהנית מטכנולוגיות הענן של מיקרוסופט בהיבטים שונים, כולל מערך אבטחת המידע מקצה לקצה וסביבת העבודה השיתופית Teams. הודות לכוח המחשוב העוצמתי של הענן Azure, אשר יהווה בסיס ליישומים עתידיים נוספים של SAP, בכללם SAP S/4 HANA, נוכל לייעל את

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל. צילום: גיא הכט

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל. צילום: גיא הכט

התהליכים ולהוסיף מידה רבה של גמישות לקראת פרויקטים עתידיים ושינויים רגולטורים. השילוב בין SAP למיקרוסופט מתווה דרך ברורה ומהימנה, כך שנוכל לעבור ביעילות מרבית לפלטפורמה החדשה לטובת קבוצת הראל, לקוחותיה וסוכניה".

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל: "השותפות הגלובלית שלנו עם SAP מולידה פרויקטים מרתקים שסוללים דרך מבטיחה לטרנספורמציה דיגיטלית. חברת הראל נמצאת זה מכבר בתהליך טרנספורמציה בתחומי הדיגיטל, הדטה והחדשנות, ואנו שמחים להמשיך בעשייה המשותפת ובמתן מענה לצרכים העסקיים שלה באמצעות מעבר ל-SAP HANA על הענן Azure. מערך שירותי הענן שיהיה זמין בדטה סנטר בישראל, ישדרג באופן משמעותי את כוח המחשוב ויאיץ את המסע הדיגיטלי של הקבוצה. במסגרת הפרויקט הנוכחי, באמצעות חטיבת Microsoft Consulting יסופקו פתרונות וארכיטקטורה מותאמות להראל, שתעבור משרתים מקומיים לענן החכם והמאובטח Azure".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים