ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב-ECI

עובדי ECI וההסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה דחוף בחברה על רקע כוונתה לפטר עשרות עובדים ● יו"ר הוועד אופיר לוי: "ועד העובדים גילה הבנה ואחריות לאורך כל תקופת משבר הקורונה, אך הנהלת החברה ממשיכה לאיים בפיטורים ובהורדת שכר

ECI - סכסוך יבודה

עובדי ECI וההסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה דחוף בחברה על רקע כוונתה לפטר עשרות עובדים. רק לפני כשבועיים הגיעו ההסתדרות והנהלת החברה להסכם הכולל את פיטוריהם של 43 עובדים, אולם ימים ספורים בלבד לאחר חתימת ההסכם פנתה הנהלת החברה בבקשה להורדת שכר נוספת.

חברת ECI telecom עוסקת בתחום התקשורת והרשתות ומועסקים בה כ-800 עובדים. עם פרוץ משבר הקורונה ביקשה הנהלת החברה לבצע הפחתות שכר רוחביות בחברה. ועד העובדים נעתר לבקשה, וסוכם על הפחתת שכר רוחבית למשך חודשיים, שבמהלכם לא ייפגעו ההפרשות הסוציאליות.

לדברי העובדים, מיד בתום חודשיים אלה יצאה הנהלת החברה למהלך פיטורים, תוך הצגת יעד חיסכון שהשתנה תדיר, תוך חוסר עקביות מוחלט במהלך תהליך המו"מ. לאחר כמה שבועות הוסכם על מהלך ההתייעלות, שכלל פיטורים, פרישה מוקדמת והפחתות אחוזי משרה. ימים ספורים בלבד לאחר החתימה על הסכם ההתייעלות, טוענים העובדים, ו"תוך חוסר תום לב מוחלט, הודיעה ההנהלה על יעד חיסכון חדש, שבמסגרתו נדרשות הפחתות שכר נוספות, על אף שצורך זה לא הוצג כלל במהלך השיחות על הסכם ההתייעלות".

ועד העובדים נעתר לבקשה, אך דרש בתמורה התחייבות שלא יהיו פיטורים נוספים עד סוף שנת 2021. הנהלת החברה שוב סירבה להתחייב כי מהלך זה הוא האחרון במהלכי ההתייעלות הקרובים. על מנת להגן על ביטחונם של העובדים ולהעניק שקט שיאפשר את המשך העבודה התקינה וצמיחת החברה, הכריזו ההסתדרות וועד העובדים על סכסוך עבודה.

יו"ר ועד עובדי ECI, אופיר לוי, מסר, כי "בזמן שאנו עדיין מלקקים את הפצעים מתהליך כואב של פיטורי עשרות עובדים וקיצוצי שכר, פנו אלינו להורדת שכר נוספת. ועד העובדים הסכים להפחתה של חמישה חודשים וויתור על כספי הרווחה של השנה עבור התחייבות לשקט עד סוף 2021. גילינו הבנה ואחריות לאורך כל תקופת משבר הקורונה, אך הנהלת החברה ממשיכה לאיים בפיטורים ובהורדת שכר. לא ניתן להנהלה להפקיר את העובדים, ונמשיך להילחם על הזכויות ועל הביטחון התעסוקתי שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים