"טיפול נכון בפטנטים – חשוב ביותר לחברות בינה מלאכותית"

כך אמר גרסון פאניץ', שותף בפירמת עורכי הדין פניגן, הנדרסון, פאראבואו, גארט & דנאר, היושבת בוושינגטון די.סי. ● פאניץ' דיבר בכנס Future of AI אשר הפיקה קבוצת אנשים ומחשבים, והתקיים באופן וירטואלי היום (ג')

"טיפול נכון בקניין הרוחני של חברות ורישום פטנטים הם תחומים חשובים לכל ארגון בכל מגזר פעילות, ובמקרה של חברות הפועלות בתחום הבינה מלאכותית – הדבר נכון שבעתיים", כך אמר גרסון פאניץ', שותף בפירמת עורכי הדין פניגן, הנדרסון, פאראבואו, גארט & דנאר (Finnegan, Henderson, Farabow, Garrett & Dunner), היושבת בוושינגטון די.סי.

פאניץ' דיבר בכנס Future of AI אשר הפיקה קבוצת אנשים ומחשבים, והתקיים באופן וירטואלי היום (ג'). 

"בעולם בו ניתן לנסוע במכונית אוטונומית בעיניים עצומות", ציין פאניץ', "חשוב מאד להיות עם עיניים פקוחות בכל תחום הפטנטים".

לדבריו, "בשלוש מאות השנים האחרונות, רוב הערך שהיה לחברות נבע מדברים מוחשיים, שניתן לגעת בהם. אלא שבשנים האחרונות הדבר השתנה, הטכנולוגיה התקדמה וכך – השתנה גם הערך של הארגונים. כיום, בממוצע, 85% מהערך של חברה טמון בקניין הרוחני שלה, ולכן חשוב לשמור ולהגן עליו".

רישום וטיפול בפטנטים בהקשר אליה חשוב במיוחד. בינה מלאכותית. אילוסטרציה: BigStock

רישום וטיפול בפטנטים בהקשר אליה חשוב במיוחד. בינה מלאכותית. אילוסטרציה: BigStock

פאניץ' המשיל את הפטנט לשני דימויים. האחד, מחסום בכביש, השני, עמדה של גביית תשלום בטרם כניסה לכביש, או למנהרת אגרה. "המיקום של המחסום או עמדת הגבייה הוא היבט מאד חשוב", הסביר, "כי אם המחסום יחסום רק נתיב אחד בכביש, זה לא יעזור. כך הדבר יהיה גם אם עמדת הגבייה תמוקם באמצע שום-מקום. זה יהיה חסר ערך. באנלוגיה לישראל, אם ברצונכם לחסום את ההגעה מחיפה לתל אביב, נדרש לחסום את כביש 2 וגם את כביש 4 וגם את כביש 6. חסימה של כביש אחד בלבד, או אף של שניים ולא של כל השלושה – תהיה בלתי יעילה".

"קל לקבל רישום לפטנט, אולם קשה לחסום מתחרים, שזו העילה לרישום הפטנטים", אמר פינאץ', "רוב החברות עוצמות עיניים בתחום, ואינן מבינות שהן פועלות באופן לא עסקי". לדבריו, "ישנם כמה כללים בעת התנהלות בנושא: יש לחשוב כאיש עסקי ולא כמהנדס; יש לחשוב קונספטואלית ולא טכנית; יש להתנהל תוך טיפול ב'פרוסות' רזות, עם פטנט לכל פלח; לרשום פטנטים רק לדברים שמעניינים את הלקוחות; נדרש לחבר את הפטנטים לאנשי השיווק; יש למצוא פתרון לבעיה; לא לרשום פטנט למה שלא ניתן להגן עליו; לעצב את הפטנט בראייה משפטית; לתכנן אסטרטגיה לטיפול בפטנט".

"שורת ההמלצות הללו עבור חברות הפועלות בעולם הבינה המלאכותית", סיכם פאניץ', "תוכל למצות את המירב מהעיסוק בעולם הפטנטים, ותביא להשאת יותר ערך לחברות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים