המלכה אליזבת ה-2 נחשפה לציור דיוקן חדש שלה דרך זום

לראשונה בהיסטוריה הבריטית, הצגת הציור המלכותי נערכה באופן וירטואלי - לנוכח מגבלות התקופה שגזרה על כולנו מגיפת הקורונה

המלכה אליזבת. צילום: BigStock

ציור דיוקן חדש של המלכה הבריטית הקשישה, אליזבת ה-2, נחשף אתמול (א'). הפורטרט צויר כ"מחווה מתמשכת לשירותה של הוד מלכותה" ומתאפיין בסגנון מודרני. עוד פרט עכשווי במיוחד שהבליט את הציור – חשיפתו הייתה וירטואלית, והמלכה עצמה ראתה את הציור לראשונה דרך מסך המחשב, כשהשתתפה בהצגתו הרשמית במהלך שיחת וידיאו בזום (Zoom). למעשה, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של בריטניה, או של כל מדינה אחרת לצורך העניין, שדיוקן מלכותי שכזה נחשף באופן וירטואלי, למרות שהציור הוא ממשי ביותר.

למרים אסקופט, האמנית שציירה את פורטרט המלכה, אשר הוזמן על ידי משרד החוץ הבריטי (FCO), נדרשו שבעה חודשים לצייר את יצירת האמנות, כשהנגיעות האחרונות בה הושלמו ממש זמן קצר בטרם חשיפת הדיוקן. לצורך הצלחת המשימה קיימה הציירת שני מפגשים עם המלכה: האחד בחדר המגורים הלבן בטירת ווינדזור, שם בילתה כמחצית השעה בצילום הוד מלכותה הלבושה בשמלה כחולה, שרשרת פנינים, עגילים וסיכת טיפה; ואילו הפגישה השנייה התקיימה בארמון בקינגהם, כדי להתמקד בהבעות הפנים של המלכה הקשישה. התוצאה הסופית היא ציור מחמיא לאליזבת, בו המלכה נראית נינוחה, צעירה מכפי גילה, מישירה מבט נחוש קדימה, עם שמץ חיוך נסתר.

אסקופט נבחרה על פי המלצת גלריית הפורטרטים הלאומית (National Portrait Gallery), לאחר שזכתה בפרס מיוחד בתחרות ציורי דיוקנים עם יצירה שבו הופיעה אמה.


"מקווה שאראה את זה בחיים האמיתיים יום אחד"

על אף היותה בת 94, המלכה אליזבת הוכיחה את חדותה כשהבחינה אפילו דרך זום שספל התה שמונח ביצירת האמנות לצידה, בעוד היא ישובה על כורסה, ריק. הציירת המוכשרת הרגיעה את המלכה ואמרה שבכל זאת יש בכוס התה טעם, כיוון שהיא כללה בציור את סמל ה-FCO, שצויר על הספל המלכותי.

אלא שמעריצי בית המלוכה הבריטי דווקא לא הניחו לספל התה הריק להיוותר בלא תגובה. המלכה, כמו בריטים רבים ובעיקר המבוגרים שבהם, ידועה בחיבתה לתה שהיא שותה בכל אחר צהריים, מן הסתם בדיוק בשעה חמש. הצגת הכוס הריקה נראתה לחלק ממעריצי המלכה כסימבולית, ועוררה את חרדתם. הם צייצו בטוויטר (Twitter) תגובות בנדון, כאשר אחד מהם אפילו תהא "האם זה חילול הקודש?" משתמש אחר צייץ: "תנו לאישה כוס תה לעזאזל", ואילו אחד נוסף קבע ש-"ספל התה מסמל את משרד החוץ – ריק", לנוכח הפעילות המועטה של המשרד בזמני קורונה. 

לאחר שצפתה בחשיפת הדיוקן באמצעות מפגש הווידיאו אמרה המלכה, המבודדת בטירת ווינדזור מאז פרוץ המגיפה בממלכה המאוחדת במרץ: "אני שמחה שזכיתי לראות את זה. אני מקווה שאראה את זה בחיים האמיתיים יום אחד". אם לא יתקוף גל שני את בריטניה, אמורה המלכה לנסוע בחודש הבא לטירת בלמורל – בית הנופש הסקוטי של המשפחה המלכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים