בדרך להפרטה עוצרים בדואר

ההפרטה של דואר ישראל הושקה היום (ג') בטקס חגיגי במרכז של החברה במודיעין ● הנמר היה, ראה, ופגש בבכירי החברה ובשר דודי אמסלם

14/07/2020 15:36
משאיות חונות במרכז הסחר המקוון של דואר ישראל. צילום: דוברות דואר ישראל

"הדואר בא היום באוטו האדום", כתבה נעמי שמר בשיר הילדים הידוע. אלא שאם עד היום הוא הגיע באוטו ממשלתי, בקרוב הוא יחל להגיע ברכב פרטי (בעצם, מסחרי) של חברה פרטית – חלקית.

הממשלה החליטה לא מכבר על מכרזים למכירת 40% ממניות דואר ישראל למשקיעים פרטיים. עם זאת, המדינה תישאר בעלת השליטה בחברה, עם לא פחות מ-60% מהמניות. ברשות החברות הממשלתיות משוכנעים שההפרטה תביא לשירות טוב יותר של הדואר לציבור – שירות שזוכה בזמן האחרון ללא מעט תלונות וביקורת.

הרשות הודיעה היום (ג') כי היא יוצאת במכרז למכירת 20% מאחזקות המדינה בחברה. על המשקיע להביא אתו הון עצמי של לפחות רבע מיליארד שקלים, היקף נכסים מינימלי של 625 מיליון ורמת מינוף מקסימלית של 70%. חלק מרווחי ההפרטה יושקעו חזרה בדואר ישראל, לצורך הליכי התייעלות ופיתוח עסקי, נמסר מהרשות.

המהלך שהוכרז היום, שהינו צעד ראשון בהפרטה, הושק בטקס חגיגי, שהתקיים במרכז של דואר ישראל במודיעין. בין הנוכחים בו היה דודי אמסלם, כיום שר הדיגיטל הלאומי והאחראי על רשות החברות הממשלתיות.

דודי אמסלם, שר הדיגיטל הלאומי והאחראי על רשות החברות הממשלתיות. צילום: פלי הנמר

דודי אמסלם, שר הדיגיטל הלאומי והאחראי על רשות החברות הממשלתיות. צילום: פלי הנמר

השר אמסלם אמר כי "הפרטת דואר ישראל היא אחד המהלכים המשמעותיים ביותר בסדרה של הפרטות שאנחנו מובילים בקרב החברות הממשלתיות. המטרה בהפרטות אלה היא להמשיך לשפר את השירות לתועלת האזרח, בכל מקום בארץ, ולהכניס משקיעים אסטרטגיים בעלי הבנה עסקית, שיביאו ערך וייצרו סינרגיה לאותן חברות. אנחנו מאמינים שהכנסת משקיע בסדר גודל הזה תאפשר לדואר להמשיך לצמוח ולהמריא, ולהציע שירות טוב ויעיל יותר לציבור הרחב, במרכז ובפריפריה".

מנהל רשות החברות הממשלתיות, עו"ד יעקב קוינט. צילום: פלי הנמר

מנהל רשות החברות הממשלתיות, עו"ד יעקב קוינט. צילום: פלי הנמר

מנהל רשות החברות הממשלתיות, עו"ד יעקב קוינט, ציין כי "דואר ישראל היא אחת החברות המובילות בפורטפוליו של החברות הממשלתיות, והיא הראשונה בשורת הפרטות שיצאו לדרך בחודשים הקרובים, מתוך מטרה לייצר ערך לציבור. לאחר בחינת הפרטות של חברות דואר בעולם, ראינו שחברות שאליהן הצטרף משקיע אסטרטגי הפכו ליעילות יותר ולאיכותיות יותר, ושיפרו משמעותית את רמת השירות ללקוחותיהן".

רו"ח חזי צאיג, יו"ר הדירקטוריון של דואר ישראל. צילום: פלי הנמר

רו"ח חזי צאיג, יו"ר הדירקטוריון של דואר ישראל. צילום: פלי הנמר

שני דוברים נוספים היו בכירי דואר ישראל: רו"ח חזי צאיג, יו"ר הדירקטוריון, אמר ש-"זהו יום היסטורי. אין זו תחילתו של המסע, כי אם המשך של דרך שאנחנו מובילים מזה חמש שנים, בה עשינו את הבלתי ייאמן והצלחנו להבריא את החברה ולספק לעובדים גב איתן". דני גולדשטיין, המנכ"ל, ציין כי "אין חברה ממשלתית שעשתה כזו מטמורפוזה כמו דואר ישראל, ובפרק זמן כה קצר", אמר. "בשנים האחרונות הפכנו מחברה תפעולית לחברת שירותים, עברנו שינוי אסטרטגי וממבנה גיאוגרפי של מרחבים לחטיבות עסקיות הממוקדות בתחומי הליבה של החברה".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל. צילום: פלי הנמר

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל. צילום: פלי הנמר

דואר ישראל היא חברת לוגיסטיקה וקמעונאות מהגדולות בישראל, עם יותר מ-1,300 נקודות שירות, כ-1,500 דוורים ושליחים וכ-45 מיליון ביקורים בסניפים בשנה. מדובר בחברה היחידה בישראל שמחלקת דברי דואר וחבילות מדן ועד אילת, לרבות ברמת הגולן, בנגב, בעוטף עזה, בכפרי המשולש ובשטחים. הכנסות דואר ישראל ב-2019 הסתכמו ב-1.84 מיליארד שקלים, הרווח התפעולי הגיע ל-47.2 מיליון וה-EBITDA – ל-164 מיליון, המהווים 8.9% מההכנסות. היקף ההשקעות של הדואר בטכנולוגיה ובתשתיות הסתכם אשתקד ב-150 מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים