"להשתחרר מהתפיסה שלפיה עובד בבית = עובד צופה בנטפליקס"

עומר דרור, סמנכ''ל חטיבת הבדיקות והבטחת איכות, נס, סיפר בשולחן עגול וירטואלי שערכו STKI בשיתוף נס על פלטפורמת Centrical, המיועדת לעבודה מרחוק ומאפשרת לעובד למידה עצמאית, שיפור ביצועים אישים וארגוניים, ולמנהלים – נספקת לוח מחוונים לקבלת החלטות והבנה מדויקת של המדדים האישיים והארגוניים.

עומר דרור, סמנכ"ל חטיבת הבדיקות והבטחת האיכות, נס טכנולוגיות. צילום: יח"צ

"בשל משבר הקורונה, יותר מ-400 מתוך 800 מהנדסי בדיקות והבטחת איכות עברו לעבוד מהבית בתוך יום אחד. זה קרה בעיקר מול לקוחות מנוהלים שלנו בעולם הבדיקות, שנחשבים למסורתיים יותר, שמטעמי שמרנות או אבטחת מידע לא התירו לעבוד כך לפני הקורונה. מערכת שהטמענו לפני שנתיים הביאה לשיפור תפוקת העובדים. היא מספקת לעובדים כלי לימוד עצמי, שיפור ביצועים אישיים, מדדים ועוד – באמצעות  משחוק (Gamification). הכלי עזר לנו לשחרר מנהלים ולקוחות מהתפיסה שלפיה עובד בבית = עובד צופה בנטפליקס", כך אמר עומר דרור, סמנכ"ל חטיבת הבדיקות והבטחת איכות בנס (Ness).

דרור דיבר בשולחן עגול וירטואלי שערכו אתמול (ב')  STKI בשיתוף נס. לדבריו, "כל עובד.ת ירצו חוויית עובד גם מרחוק, עם חדשנות, למידה ושיפור ביצועים אישיים. מומחי הבדיקות שלנו עובדים באתרים רבים, למול מגוון גדול של לקוחות. לפני שנתיים חיפשנו פתרונות לשיפור ביצועים, הגדלת התפוקות ושביעות רצון עובדים. ראינו שבאירופה ובארה"ב נכנס קונספט המשחוק. היינו הראשונים לאמץ בישראל את פלטפורמת Centrical. הפלטפורמה התפתחה מפוקוס של משחוק לעבודת צוות. הכלי מאפשר לעובד למידה עצמאית, שיפור ביצועים אישים וארגוניים, ולמנהלים – נותן לוח מחוונים לקבלת החלטות והבנה מדויקת של המדדים האישיים והארגוניים. הפתרון מיועד לעבודה מרחוק, נגיש מכל מקום ובכל רכיב. הטמעת הפתרון בעולם הביאה לירידה של 10% בתחלופת עובדים, לצמצום ב-12% של היעדרויות בלתי מוצדקות ולעלייה של 200% ברמת הידע של העובדים".

"הטמענו את המערכת במדורג", ציין. "לאחר חצי שנה ערכנו סקר שהעלה, כי לעובדים ולראשי הצוותים הייתה היכרות טובה יותר עם החומר המקצועי. הבאנו לקיצור תהליך קליטת העובדים החדשים – משלושה-ארבעה חודשים לחודש וחצי-חודשיים. תחלופת העובדים ירדה והביצועים השתפרו".

"במיוחד כעת" הוסיף, "על כל הארגונים מופעל לחץ גדול למצוינות תפעולית ולקיצור זמן הגעה לשוק (TTM). עובדים ולקוחות רוצים חוויה דיגיטלית גם מרחוק. בעבר, שיחת הערכה התקיימה פעם בשנה, והיום העובדים, לא רק הצעירים, רגילים למשוב מיידי, כמו בווטסאפ, בפייסבוק ובטיק-טוק. לכן בנינו מנגנון משוב מיידי שהם מקבלים מעמיתיהם ומראשי הצוותים".

מיקרו-למידה בקפסולות קטנטנות

"נושא לימוד העובדים הוא קריטי", הסביר דרור, "בעבר, עובדים יצאו לקורס למשך כמה ימים. עד שהם השתמשו בידע שלמדו – הם שכחו את חלקו. העולם עבר למיקרו-למידה בקפסולות קטנטנות, שבהן העובדים לומדים מה שנדרש ומתי שנוח להם. המערכת יודעת לזהות את המקומות שבהם העובדים מתקשים ומציעה להם רענון בזמן אמת, עם לומדה קצרה, המאפשרת להשתפר".

סקרים שנערכו טרם הקורונה, אמר דרור, "העלו, כי 57% מהעובדים לא עמדו ביעדים, 50% מהם אמרו שתהליכי הלמידה אינם אפקטיביים ו-85% חשו מנותקים ולא מחוברים ליעדי הצוות והארגון. הנתונים התעצמו בקורונה בשל בדידות, חוסר ודאות והשינוי המהיר שנדרשו לו. בשל הפלטפורמה שהטמענו, הצלחנו לצמצם נתונים אלה ולגשר בין צרכי הארגון וצרכי העובדים, תוך התמקדות בהעצמתם".

המערכת, הסביר, "מנטרת את הביצועים, מעניקה כלי בקרה, לוחות מחוונים, אוטומציה וכלי לימוד וניהול ידע. שיפרנו את תפוקות העובדים משמעותית. כל עובד יודע מה יעשה השבוע, החודש ובגרסה הקרובה שתשוחרר. 87% מהמומחים שלנו לומדים במיקרו-למידה, עם השלמת תוכן רלוונטית, עם תכנית למידה מותאמת אישית".

"ויותר מכל – העובדים חשים מחוברים", סיכם דרור, "כולם מכירים ויודעים את המשימות של כולם. יש חוויית עובד דיגיטלית אחידה – ברכבת, במשרד ובבית. הביצועים שופרו. גרמנו להנעת עובדים על בסיס יעדים ושיתוף ידע. העבודה מרחוק בקורונה הביאה לשיפור הביצועים והתפוקות שלנו מול הלקוחות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים