"ערים שהטמיעו מערכות עיר חכמה היו מוכנות יותר לקורונה"

"הקורונה מזרזת תהליכים של עיר חכמה", אמר עמוס רובין, מנכ"ל מטרופולינט, מפתחת הפורטל הארגוני תיק תק ● ראשי עיריות חדרה ורמלה סיפרו על העבודה שלהם עם המערכות הדיגיטליות בתקופת המשבר

עמוס רובין, מנכ"ל מטרופולינט. צילום: ניב קנטור

"הקורונה הייתה והיא טריגר לזירוז תהליכים של עיר חכמה. ראשי ערים שהטמיעו מערכות של עיר חכמה מצאו את עצמם מוכנים יותר בזמן הקורונה ושירתו טוב יותר את התושבים שלהם", כך אמר עמוס רובין, מנכ"ל מטרופולינט. הוא דיבר בכנס Corona Smart City של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה.

רובין סיפר על הפורטל הארגוני תיק תק שאותו פיתחה מטרופולינט, שמאפשר לרשויות לנהל את הקשר עם התושבים. הוא אמר שכאשר פרצה הקורונה, החברה סיפקה ללא תשלום ערכת בסיס של הפורטל ל-40 רשויות, כחלק מהירתמות למאמץ הלאומי ועל מנת שהן יוכלו לשרת טוב יותר את התושבים הנמצאים בסגר. "אני חייב לציין שכאשר הצענו בעבר את השירותים האלה היו כל מיני חששות, כי יש מגזרים שלא נגישים לדיגיטל וההערכה הייתה שהם עדיין מעדיפים לבוא לעירייה. בנוסף, תהליכי ההטמעה ארכו חודשים ארוכים. הקורונה גרמה לכך שבתוך חודש הספקנו להטמיע את ערכות הבסיס באותן רשויות והן עשו בזה שימוש לטובת האזרחים", אמר רובין.

הוא ציין כי בין היתר, מטרופולינט סיפקה לאותן רשויות שירותים דיגיטליים, מערכת CRM ומערכת BI, שריכזה נתונים ממערכות ייעודיות וממקורות חיצוניים כמו משרד הבריאות ושירותי הרווחה, שעבדו קשה בתקופת הקורונה. אתגרים נוספים היו להבטיח את הרציפות התפקודית של החברה ושל הלקוחות, ולשרת אותם בזמן שגם עובדי מטרופולינט נשלחו לעבוד מהבית. "התפוקה של העובדים בבית הייתה רבה, אנשים באמת עבדו 24 על 7 בתנאים לא פשוטים, כאשר בני המשפחה היו בבית", הוסיף רובין.

כמו כן, הוא הביע תקווה שכחלק מהלקחים של הרשויות המקומיות מהקורונה, הן ישתמשו בשירותים שהטמיעו גם בזמן שיגרה.

צביקה גנדלמן, ראש עיריית חדרה. צילום: יח"צ

צביקה גנדלמן, ראש עיריית חדרה. צילום: יח"צ

מה אומרים ראשי הערים?

רובין שילב בהרצאתו דברים שאמרו שני ראשי ערים שהטמיעו את המערכות של מטרופולינט. ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, ציין כי "אחד הדברים שמסייעים לי מאוד בתפקוד בתקופת הקורונה הוא המענה הדיגיטלי, שעבדנו עליו עוד לפני המשבר, יחד עם מטרופולינט ופתרון התיק תק שלה". הוא הוסיף ש-"כלקח מהקורונה, אנחנו בוחנים את כל האפשריות כדי שהמערכות יסייעו לנו בקשר עם התושב וקבלת נתונים בזמן אמת גם בשגרה".

מיכאל וידל, ראש עיריית רמלה. צילום: יח"צ

מיכאל וידל, ראש עיריית רמלה. צילום: יח"צ

דובר נוסף היה ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, שציין כי "לפני פרוץ הקורונה עשינו שורה של פעולות, בין היתר הטמעת מערכת תיק תק, בכל אגפי העירייה, מוסדות החינוך, המוקד העירוני ועוד. השירותים הדיגיטליים שהוטמעו בעיריית רמלה הופכים אותה לעיר חכמה. לקראת הגל השני, הנחיתי את כל האגפים להיערכות להרחבת השירותים המקוונים, לרווחתם של תושבי העיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים