גוגל עצרה פרויקט למיחשוב ענן בסין

הפרויקט - שכונה בשם Isolated Region ושעליו הייתה אמונה הענקית ממאונטיין וויו - כלל תכנון ופיתוח והשקת מוצר מיחשוב ענן המיועד לשוק הסיני, אבל ירד מסדר היום בשל היות המדינה שנויה במחלוקת ושרויה במאבקים מול ארה"ב, למרות שגוגל מכחישה זאת

מה מחפשת ענקית החיפוש האמריקנית בסין? צילום אילוסטרציה: BigStock

למי שעדיין זוכר את מנוע החיפוש שפירית (Dragonfly) המצונזר, שעל פיתוחו בעבור סין שקדה גוגל עד לפני כשנתיים, יחוש בוודאי לנוכח הסיפור הזה שמדובר במעין דז'ה וו – שוב תכנית לפיתוח מוצר לשוק הסיני יורדת לטמיון בעבור גוגל. הפעם מדובר ב-Isolated Region – פרויקט מיחשוב ענן לשוק הסיני – שהוקפא או בוטל לגמרי, ימים יגידו.

גוגל הודיעה השבוע כי סגרה את פרויקט הענן שלה Isolated Region, והוסיפה כי היא לא שוקלת אפשרויות להציע את פלטפורמת הענן שלה בסין. בהצהרתה לתקשורת, ענקית הטכנולוגיה הציגה את החלטתה לסגור את הפרויקט ככזו שהגיעה מ"שיחות ותשומות מצד בעלי עניין ממשלתיים באירופה ובמקומות אחרים".

בלומברג ניוז דיווח כי גוגל גנזה את הפרויקט בסין, כמו גם במדינות "רגישות פוליטית" אחרות, בחודש מאי, בין השאר בגלל מתחים גיאופוליטיים הולכים וגוברים, וכמובן – בגין מגיפת הקורונה ושלל השלכותיה.

חשוב לציין כי ענקית החיפוש מצידה טוענת כי ביטול הפרויקט לא נבע מאחת משתי הסיבות הללו, וכי היא לא הציעה שירותי פלטפורמת ענן בסין.

לדבריה, Isolated Region היה אחת הדרכים שחקרה בכדי לענות על צרכים הקשורים לאימוץ טכנולוגיית ענן. החברה מסרה כי הפרויקט נועד לספק שירותי ענן ללקוחות ולגופי רגולציה ברחבי העולם.

The Verge הדגיש כי "לא ברור אם המוצר היה אמור להיות שווה ערך ל-G Suite או שילוב אחר של אירוח ואחסון בענן".

השמועות על הפרויקט החלו לראשונה ב-2018, ובלומברג ציין באותם זמנים כי היוזמה החלה לראשונה לאחר שיחות בגוגל על אופן ההצעה את שירותי מיחשוב הענן שלה במדינות כמו סין, שלעתים קרובות מחייבות שגורם בשליטה ממשלתית יפעל כשותף עסקי.

גוגל

גוגל

גם השפירית התעופפה

כאמור, באותה שנה, 2018, נפוצו דיווחים על מנוע חיפוש, ששם הקוד שלו היה 'שפירית', אשר תוכנן בעבור מכשירי אנדרואיד על ידי גוגל בעבור סין.

המנוע היה אמור להסיר תוכן שמוגדר כרגיש על ידי המפלגה הקומוניסטית השולטת במדינה, כגון מידע על מתנגדים פוליטיים, על חופש הדיבור, דמוקרטיה, זכויות אדם, ומחאות למען השלום. לפי הדיווחים, מונחים כמו "זכויות אדם", "פרס נובל" ו"מחאת סטודנטים" נוספו כולם לרשימת הצנזורה שהענקית ממאונטיין וויו קיבלה מממשלת סין. פרויקט זה הוקפא לבסוף לאחר מחאת עובדים וביקורת קשה שנשמעה אודותיו מקיר לקיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים