מחקר: ירידה בערך שארגונים מייחסים לחדשנות

מדובר בנתון הנמוך ביותר מאז המשבר הפננסי של 2009 - כך על פי מחקר של בוסטון קונסלטינג גרופ ● בניגוד לדעה הרווחת, החדשנות חשובה לארגונים גדולים בערך כמו לחברות סטארט-אפ

האם אפשר לעשות חדשנות בלי בלאגן? מקור: BigStock

החדשנות ממוקמת באחד משלושת המקומות הראשונים בסדרי העדיפויות הניהוליים בקרב כשני שליש מהארגונים – כך על פי מחקר שערכה פירמת הייעוץ בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG). לכאורה, דובר בתוצאה לא רעה, אלא שזהו הנתון הנמוך ביותר במחקרים שעורכת החברה מאז זה שנרשם במשבר הפיננסי של 2009. ב-BCG מעריכים כי הסיבה לכך היא חוסר הוודאות הכלכלית עוד טרם פרוץ מגפת הקורונה (המחקר נערך לקראת סוף השנה שעברה ומתפרסם רק עכשיו).

נתון מדאיג משהו מעלה כי רק 45% מהחברות ממקמות את ערך החדשנות בראש סדרי העדיפויות שלהן ומשקיעות משמעותית למען קידומו. לעומת זאת, ברבע מהחברות שנבדקו נמצא חוסר הלימה בין ההצהרות אודות החשיבות האסטרטגית שהן מייחסות לנושא החדשנות לבין ההשקעה בפועל למען קידומה. היתר – 30% מהחברות – לא מייחסות לחדשנות חשיבות כלל.

מהנתונים עולה כי חברות פארמה ופיננסים הן המחויבות ביותר לחדשנות. כך, 56% מהחברות בכל אחד מהמגזרים הללו מגלות חשיבות רבה לחדשנות ומשקיעות בכך סכומים ניכרים. אחריהן נמצאות יצרניות המוצרים התעשייתיים וחברות הסיטונאות והקמעונאות.

מנהלים רבים שהשתתפו בסקר – הרבה יותר מאשר בסקר דומה ש-BCG ערכה לפני חמש שנים – ציינו חברות שמשתייכות לתעשייה אחרת כחדשניות ביותר בתחום שבו החברות שהם מועסקים בהן פועלות. למשל, אמזון כמובילת חדשנות בתחום הבריאות או עלי באבא כמובילה חדשנית בתחום השירותים הפיננסיים. הדבר מעיד על כך שחברות רבות פורצות את גבולות הענפים שבהן הם התמקדו. החברות הבולטות ביותר בפריצת הגבולות מגיעות מתחומי התוכנה, הרכב, המוצרים התעשייתיים והכימיקלים.

עוד עולה מהנתונים שהתפיסה שלפיה יש לחדשנות נוכחית משמעותית בחברות קטנות יותר מאשר באלה הגדולות איננה נכונה. כך, יותר מ-40% מהחברות הגדולות ביותר – עם היקף הכנסות רבעוני של מיליארד דולר או יותר – הן מובילות חדשנות.

הדירוג מבוסס על ביצועים של יותר מ-1,000 חברות וארגונים שונים, כפי שדורגו על ידי 2,500 מנהלי חדשנות. לצידו פרסמה BCG את רשימת החברות החדשניות ביותר, על פי משתתפי המחקר. כל חברות העשירייה הראשונה מגיעות מתחום הטכנולוגיה: אפל ניצבת במקום הראשון כשאחריה, בסדר יורד, אלפבית (שיצרנית ה-iPhone וה-iPad הדיחה אותה מהפסגה), אמזון, מיקרוסופט, סמסונג, וואווי, עלי באבא, יבמ, סוני ופייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים