גוגל הסירה 25 אפליקציות שגונבות נתונים ממשתמשי פייסבוק

כשמתקינים אחת מן האפליקציות המזיקות האלה, מוטמע קוד שנועד לגנוב מידע אישי בדרך מתוחכמת: קודם כל מותקן הקוד הזדוני, ואז ממתין שהמשתמש יפתח את האפליקציה הזדונית כדי להתחיל לפעול

כך פועל הקוד הזגדוני: בקדמת המסך – הדפדפן המזויף, וברקע – האפליקציה האמיתית. צילום: Evina

לאחר שסילקה בחודש יוני יותר מ-80 אפליקציות מחנות Play שלה, שהציפו את מכשירי המשתמשים בפרסומות, הודיעה גוגל (google) כי חשפה כ-25 אפליקציות מזיקות נוספות והסירה אותם מהחנות.

האפליקציות שאיתרה גוגל כעת מציבות איום רציני, בעיקר משום שהן גונבות פרטי חשבונות אישיים ממשתמשי פייסבוק (Facebook) אם הם פותחים אותן תדירות בטלפון.

הנוזקה נחשפה על ידי חברת אבטחת סייבר צרפתית בשם Evina, שציינה גם שהנוזקה כלל אינה ניתנת לגילוי על ידי פייסבוק, משום שהיא נפתחת יחד עם מסך האפליקציה הזדונית.

כשמתקינים אחת מן האפליקציות המזיקות האלה, מוטמע קוד שנועד לגנוב מידע אישי בדרך מתוחכמת: קודם כל מותקן הקוד הזדוני, ואז ממתין שהמשתמש יפתח את האפליקציה הזדונית כדי להתחיל לפעול.

הנוזקה היא גם בעלת פוטנציאל לחקות את פייסבוק ולהסתיר חלון של דפדפן רשת, המכוון את המשתמש לדף כניסה מזויף או לראש הדף של פייסבוק, כדי להסיח את תשומת הלב של המשתמש מהפעילות הזדונית. נוסף על כל אלה, דף הכניסה המזויף לא ניתן לזיהוי על ידי משתמשים רגילים בגלל השיטה שבה מוזנים נתוני הכניסה, שמאוחר יותר נשלחים להאקרים.

גוגל אישרה כי הסירה 25 אפליקציות כאלה, כאמור, אך העובדה היא כי הן היו זמינות להורדה יותר משנה, וייתכן כי פגעו – כולן יחד – ביותר מ-2.3 מיליון משתמשים.

אם אחת מן האפליקציות האלה מותקנת אצל מי מהקוראים – גוגל ממליצה להסירן מיד: Super Wallpapers Flashlight, Padenatef, Wallpaper Level, Contour Level wallpaper, iPlayer & iWallpaper, Video Maker, Color Wallpapers, Pedometer, Powerful Flashlight, Super Bright Flashlight, Super Flashlight, Solitare Game, Accurate scanning of QR code, Classic card game, Junk file cleaning, Synthetic Z, File Manager, Composite Z, Screenshot Capture, Daily Horoscope Wallpapers, Wuxia Reader, Plus Weather, Anime Live Wallpaper, iHealth Step Counter.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים