נשים ומחשבים: עו"ד קרן שמואלי-סידי, משרד פרל כהן צדק לצר ברץ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: עו"ד קרן שמואלי-סידי, שותפה במחלקת ההיי-טק בפירמת עורכי הדין ועורכי הפטנטים פרל כהן צדק לצר ברץ

עו"ד קרן שמואלי-סידי, עו"ד קרן שמואלי-סידי, שותפה במחלקת ההיי-טק בפירמת עורכי הדין ועורכי הפטנטים פרל כהן צדק לצר ברץ. צילום: עומר הכהן

שם: קרן שמואלי-סידי.

תפקיד: עורכת דין, שותפה במחלקת ההיי-טק בפירמת עורכי הדין ועורכי הפטנטים פרל כהן צדק לצר ברץ.

השכלה ושירות צבאי: "תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, בהצטיינות יתרה (שלישית במחזור של כ-200 סטודנטים). בשירותי הצבאי הייתי קצינה בלשכת הרמטכ"ל, אחראית על ביצוע בקרה ומעקב על החלטות הרמטכ"ל בזרועות ובאגפי צה"ל השונים. בתקופת ההתנתקות שירתתי כעוזרת של ראש אגף המבצעים בצה"ל".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? "כעורכת דין, אני מייצגת, בין היתר, יזמים, סטארט-אפים ומשקיעים. אחד הדברים האהובים עליי בפגישה ראשונה עם לקוח הוא לשמוע מה הרעיון והפתרון הטכנולוגי שהוא מציע לבעיה קיימת, שאיש לא חשב עליו קודם, או כמשקיע – מה מושך בפתרון של החברה שבה הוא בוחר להשקיע. בהקשר של תחום העיסוק שלי, אני אוהבת את עבודת הייעוץ והניתוח של הפתרון הטכנולוגי אל מול הסביבה הרגולטורית הקיימת ואת האדפטציות הנדרשות במי מהם כדי לאפשר את המשך הקדמה הטכנולוגית".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? "לשמחתי, בתעשיית ההיי-טק, אני חושבת שההטיה נגד נשים, שעדיין קיימת, היא חלשה יותר, הודות להשתייכותם של רוב עובדי ההיי-טק לדור שבו הגיוון, בניגוד להומוגניות, הוא ערך. ועדיין, אני מופתעת מחדש כל פעם לגלות כמה אנחנו רחוקות משוויון ומייצוג שווה שיקרב אותנו לשם. ציער אותי מאוד, למשל, שצוות המומחים שגויס במטה לביטחון לאומי לגיבוש אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה לא כלל נשים מומחיות. יחד עם קולגות וארגוני נשים חתמתי על מכתב דרישה מראש הממשלה וראש המל"ל לייצוג נשים ממגוון קבוצות האוכלוסייה בצוות המומחים. מחקרים מראים שהגיוון, לא רק המגדרי, תורם לאופק יריעה רחב יותר ובהתאם – לקבלת החלטות טובות יותר.

לשמחתי, הרשתות החברתיות מאפשרות לנשים להתאגד ולהילחם בתופעות האלה – על ידי שיתוף בחוויות אישיות, העלאת המודעות, גם בקרב הנשים עצמן, מתן עצות להתמודדות עם סיטואציות מסוימות, יצירת נטוורקינג ומתן תמיכה הדדית. אני חברה במספר פורומים כאלה, לומדת המון מהנשים שבהם ושואבת מהקבוצות עידוד והשראה".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך על רקע היותך אישה? "לא. גם אם אני נכנסת לחדר שבו לא מכירים אותי ויש תחושה מוזרה על הרקע הזה, ברגע שמתפתח שיח מקצועי ומבינים מה הערך שאני יודעת להביא לשולחן, זה מיד נעלם והדיון מתקיים כדיון מקצועי וענייני, ללא כל קשר למגדר".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זהבה שמואלי

    יישר כח קרן שתמשיכי להצליח ולשגשג

  2. מנשה קהת

    הכל נכתב והדגש בווצאפ המשפחתי

אירועים קרובים