מה עושה סטארט-אפ כדי לטפל בקשישים ולהפיג את בדידותם?

ממואפ היא מערכת טכנולוגית ישראלית ראשונה מסוגה, המאפשרת תקשורת רציפה עם הקשיש בביתו בעזרת מסך גדול התלוי על הקיר, ללא צורך בתפעול מצידו, וכוללת גם תכונה המאפשרת שיחת וידאו ללא מגע יד

סיוע לקשישים - ממואפ. צילום: יח"צ

רבות מדובר על מצבם של קשישים מבודדים בימים אלה של משבר הקורונה, כשהם נאלצים לשהות בביתם בבידוד המיועד לשמור עליהם, אך מותיר רבים מהם חסרי אונים, עצובים וחרדים, בעיקר מאחר שרבים מהם מתקשים להשתמש בטלפון הנייד או במחשב ובכלל להשתמש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, כך שהקשר הטיפולי והוויזואלי עמם בלתי אפשרי.

בדיוק כדי לענות על הצורך הזה הוקם על ידי אסנת אפשטיין, בעלת תואר שני במערכות מידע ומומחית בתחום ה-BI, הסטארט אפ ממואפ (MemoApp), שפיתח גם מערכת בשם זה – מסך גדול, המותקן בבית הקשיש ומאפשר לנהל עימו קשר טיפולי וויזואלי, כולל שיחת וידיאו – ללא מגע.

אסנת אפשטיין, מומחית בתחום ה-BI ומקימת הסטארט-אפ ממואפ. צילום: יח"צ

אסנת אפשטיין, מומחית בתחום ה-BI ומקימת הסטארט-אפ ממואפ. צילום: יח"צ

המערכת כוללת מסך בגודל 32 אינץ', התלוי במקום מרכזי ובולט בדירתו של הקשיש, המחובר לאינטרנט ומציג לקשיש 24/7 את סדר היום ואת התוכנית והמטלות שעליו לבצע באותו היום, כגון זמני הארוחות, זמני נטילת התרופות, רחצה וביקורים. זאת נוסף על הצעות לפעילות, תזכורות והודעות אישיות, תמונות וסרטונים, דרישות שלום מהמשפחה ואף אפשרות לשוחח עם בן משפחה או אחר בשיחת וידאו, ללא צורך מצידו להפעיל ולתפעל את המערכת. כדי לייצר שיחת וידאו, על הקשיש פשוט להתקרב למסך ולדבר… מדובר במימוש חדש ומיוחד של תכונת שיחת וידיאו, שאינה דורשת כישורים טכנולוגיים ואף לא לחיצה על כפתור.

התכונה הייחודית היא חלק מהמערכת שפותחה על ידי ממואפ, והיא מותקנת במסך הייעודי בבית הקשיש, כשמעליו מותקנת מצלמת רשת רגילה. לכל בני המשפחה נשלח קישור, שבאמצעותו הם יכולים לבצע את שיחת הווידיאו באמצעות הטלפון הנייד שלהם (שיחה אחת כל פעם).

המערכת של ממואפ פותחה כולה בישראל, והיא כוללת – לבד ממסך הזיכרון החלופי, שהוא הרכיב המרכזי בה, אפליקציה ייעודית המותקנת בקלות בכל טלפון נייד, טאבלט, מחשב נייד או מחשב אישי, ובעזרתה בן משפחה או מטפל יוצר ועורך את התוכן עבור הקשיש, ושיטה וטכניקה שפותחה לאור הניסיון הרב שהצטבר בעקבות הטיפול באב המשפחה ובקשישים רבים נוספים. השיטה קלה להבנה ולמימוש, והתוצאות מרשימות ביותר. רופאים ואנשי מקצוע החלו להמליץ על המערכת המותקנת כיום בעשרות בתים של קשישים בישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים