המעבר לעבודה מרחוק – טיפים לניווט נכון

הקורונה דוחפת חברות רבות למצב חדש של עבודה מהבית - על איזה נושאים חשוב לתת את הדעת בכדי להבטיח הצלחה במשימה החדשה?

05/07/2020 11:29
אהרון לאוטמן, מנהל בכיר, דיינבוק ישראל. צילום: רבקה סאבל

עבור רוב חברות הטכנולוגיה, המושג של "עבודה מרחוק" אינו ממש חדש וה'שטח' זרוע בדוגמאות של לא מעט ארגונים חדשניים, שמעודדים עבודה מרחוק, תוך שהם מחפשים דרכים יצירתיות לבנות תרבות ארגונית ייחודית, משיכה פנימה של טאלנטים (ושמירה עליהם), והסתמכות ברורה על מחשוב נייד לעבודה מכל מקום (ובכל שעה). אלא שהצמיחה המהירה של דור העובדים מרחוק רצופה בכמה מכשולים פוטנציאליים – בעיקר עבור החברות הצעירות עם התקציבים המוגבלים, שנאלצות להתמודד עם הטכנולוגיה הנכונה שתעמוד לרשות המועסקים, יכולות הגישה לרשתות מהירות דיין, סוגיות אבטחה, וכמובן – חומרה ייעודית.

הנה שלושה טיפים שנאספו לאורך שנים של עבודה מול חברות טכנולוגיה, שיכולים לסייע לנווט בין האתגרים הכרוכים בעבודה מרחוק – שהם יעילים לא פחות גם לחברות אחרות במשק, שכאמור, לאור הסיטואציה החדשה שנוצרה, גם רבות מהן יאמצו את השיטה של העבודה מרחוק.

חייבים לבחור בטכנולוגיה המתאימה לשמירה על המשכיות פרודוקטיביות
חברות הטכנולוגיה, ובעיקר סטארט-אפים, מאז ומתמיד הלכו לפני המחנה כאשר מדובר בעבודה מרחוק. כדי לשמור על הפרודוקטיביות, יש כמה דרישות בסיס מוקדמות שכל העובדים מרחוק צריכים למלא: קודם כל חייבים את הטכנולוגיה המתאימה לעבודה מרחוק. בחודשי הקורונה השוק ראה זינוק דרמטי בביקוש למחשבים ניידים, כשבחברות הבינו שהשקעה בלפטופים קלים, רבי עוצמה ועמידים, המסוגלים להתמודד עם כל משימות היומיום, היא תנאי הכרחי. ונכון, קישוריות חשובה לא פחות, כמו גם ביצועים, כך שהעובדים יוכלו להישאר בקשר רציף ויציב עם חבריהם לעבודה. 

שימוש בטכנולוגיות חדשות לטובת התגברות על מגבלות הרשת
שאלת השאלות, עימן מתמודד כל עסק שמוסיף עוד ועוד מערכות מקושרות ופתרונות אחרים לרשת, היא כיצד לנהל את כל התהליך ואת כל כמויות המידע האדירות שייצרו המערכות – ובצורה יעילה ובטוחה? רשתות overhauling יכולות להיות בעלות דרישות גבוהות מדי במיוחד עבור סטארט-אפים המוגבלים בתקציב, כך שעליהם לחפש פתרונות נוחים יותר לצרכיהם, שגם יענו למצב ה'אמת' – על עומס העבודה שבו. במקרה הזה, נראה שפתרון מחשוב ה-Edge (קצה) הוא פתרון הולם, שיכול גם להביא עימו דרכים חדשות ל'התאספות' וירטואלית, ניתוח מידע וחלוקתו. 

עבודה מהבית - WFH - Working From Home. צילום אילוסטרציה: BigStock

עבודה מהבית – WFH. צילום אילוסטרציה: BigStock

אבטחה, אבל, ברצינות
אחד האתגרים החשובים שמגיעים בעקבות המעבר לעבודה מרחוק הוא אתגר האבטחה. על פי NCSC האמריקני, יש לקחת בחשבון ולהיערך נכונה מול קבוצות פושעי סייבר שמנצלים את מגפת הקורונה עם אינספור ניסיונות פישינג וקמפיינים מזיקים של בקשות כופרה. 

עבודה מרחוק מעמידה אתגרים לא קטנים בפני החברות. ככל שיותר ויותר מערכות מקושרות מתחברות למידע רגיש וחשוב כשהן מצויות רחוק ממקור הידע, כך גם מתרחב וגדל אלמנט הסיכון והאיום.

אבטחה חייבת להיות במוקד תשומת הלב של כל הגופים העסקיים וחייבים לטפל בה ללא הפסקה ובאופן קבוע. על החברות לוודא שהמועסקים שלהן מצויידים בטכנולוגיה שיכולה לצמצם למינימום את הסיכונים הכרוכים בהתקפות סייבר. לפטופים הכוללים רכיבי זיהוי פנים וטביעות אצבע, וכן רכיבי הצפנה מסוג TPM, בטוחים מפני חדירות מבחוץ, יכולים לספק את שכבת ההגנה הראשונה והבסיסית שמפחיתה את הסיכונים של כניסת גורמים לא רצויים לתוך המערכת.

פתרונות אחרים, דוגמת Mobile Zero Client, יכולים להבטיח כי ביחידת הקצה אין לעולם חומרים רגישים. במקום זאת, המידע החשוב מאוחסן במקום מרכזי במערכת מבוססת ענן (VDI), כך שאם הלפטופ האמור נגנב או אובד, המידע נשאר תמיד מוגן, ולגנב אין יכולת להגיע אליו. 

המצב הגלובלי הכללי כיום הכניס את כולנו לעידן חדש ככל שמדובר בעבודה מרחוק. וכמו בכל תהליך שינוי, גם הפעם, יש אתגרים ומכשולים שצריך לעבור, בין אם אתה גוף גדול ובין אם חברה צעירה שמשייטת בין הגלים הגבוהים. 

הכותב הוא מנהל בכיר בדיינבוק ישראל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים