סטארט-אפים לייצור תחליפי חלב ולניטור גלי מוח בשינה – הזוכים בתחרות קולר

את התחרות - המוקדשת לסטארט-אפים בתחילת דרכם - קיימה הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב ● הזוכים הם X-Trodes ממסלול היזמות הטכנולוגית, ו-ReMilk מסלול הפודטק ● הפרס - השקעה ראשונית של 100,000 דולר במיזם

זוכים במקום ראשון במסלול פודטק בתחרות קולר. מימין: פרופ' משה צבירן, אביב וולף, אורי כוכבי וד"ר אייל בנימין. צילום: עומר לוי

שלב הגמר בתחרות קולר לסטארט-אפים של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב – המיועדת לסטארט-אפים בתחילת דרכם – נערך ביום ב' האחרון, בהשתתפות נציגי המתמודדים, שהתכנסו בפקולטה, וצוות של כשלושים שופטים מהארץ ומחו"ל – בלונדון ובסינגפור – שהשתתף באמצעות הזום וביצע שיפוט אונליין.

את התחרות פתחו פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר, וד"ר אייל בנימין, חבר סגל הפקולטה לניהול באונ' ת"א, ראש תחום פרויקטים יזמיים במכון קולר ליזמות בפקולטה, ומנהל התחרות, וציינו את החשיבות בקיום התחרות השנה, גם אם במתכונת המיוחדת בשילוב הזום, בשל ההנחיות בתקופת ההתמודדות עם הקורונה.

14 מיזמים, מתוך עשרות מיזמים שניגשו, עלו לשלב הגמר של תחרות קולר, המתקיימת זו השנה הרביעית. עשרה סטארט-אפים התמודדו במסלול היזמות הטכנולוגית, וארבעה התמודדו במסלול הפודטק, המתקיים זו השנה השנייה בתחרות. תחרות קולר במסלול יזמות טכנולוגית, מיועדת לסטודנטים או בוגרים צעירים של אוניברסיטת תל אביב, עד עשר שנים מסיום הלימודים, אשר לפחות אחד מהם נמנה על צוות היזמים. מסלול הפודטק, פתוח לכלל היזמים בארץ.

מטרת התחרות היא לסייע ולקדם את המיזמים, באמצעות חשיפה, תמיכה וליווי מקצועי, וכן השקעה כספית. הפרס לזוכים במקום הראשון, בכל אחד מהמסלולים, הינו השקעה ראשונית של 100,000 דולר, המוצעת על ידי ג'רמי קולר, המייסד והמנכ"ל של קולר קפיטל, עם אפשרות להשקעות המשך. בנוסף, המקום השני במסלול הטכנולוגי גם הוא זוכה להשקעה בגובה 25,000 דולר מ-fresh.fund, קרן בניהולו של זקי דג'מאל. כמו כן, לאור התחרות הצמודה השנה במסלול הפודטק, הוחלט במהלך שלב השיפוט בתחרות, על מהלך שהפתיע את המתמודדים – הוספת הענקת פרס שני של השקעה בסך 25,000 דולר מטעם קולר, גם במסלול הפודטק. 

הזוכים במקום ראשון במסלול יזמות טכנלוגית בתחרות קולר. מימין: פרופ' משה צבירן, ד"ר לילך אינזלברג-יפעה, אלון נצר, וד"ר אייל בנימין. צילום: עומר לוי

הזוכים במקום ראשון במסלול יזמות טכנלוגית בתחרות קולר. מימין: פרופ' משה צבירן, ד"ר לילך אינזלברג-יפעה, אלון נצר, וד"ר אייל בנימין. צילום: עומר לוי

חמישה סטארטאפים עלו לשלב הסופי במסלול היזמות הטכנולוגית, ובמקום הראשון בתחרות, זכה הסטארט-פ X-Trodes שפיתח פתרון לביש ביתי לניטור גלי מוח בזמן שינה בלילה, על מנת למנוע הפרעות נוירולוגיות מסכנות חיים. הפרס הוענק ליזמת המייסדת ד"ר לילך אינזלברג-יפעה, ולאלון נצר – סמנכ"ל פיתוח עסקי. ד"ר זיו פרמן, יזם מייסד, מכהן כמנכ"ל החברה.

במקום השני במסלול היזמות הטכנולוגית זכה הסטארט-אפ Cardionyx – שפיתח מערכת מיניאטורית וחכמה המסייעת לבעיות לב. הפתרון מורכב משאבה חדשנית המותקנת באמצעות צנתור. הפרס הוענק ליזמים ד"ר אילן מרקושמר, ד"ר דניאל זכריה פינסווד ולמנכ"ל החברה אלי גרוספלד.

מסלול הפודטק – מבטא את השינויים הרבים בתעשיית המזון בארץ

במקום הראשון בתחרות במסלול הפודטק זכה הסטארט-אפ ReMilk שמתמקד בייצור של תחליפי חלב פרה, השומרים על מכלול הערכים התזונתיים. היזמים שקיבלו את הפרס – אביב וולף ואורי כוכבי. במקום השני במסלול הפודטק, זכה הסטארט-אפ BeeHero – העוסק בהשבחת תהליכי ההאבקה של דבורים באמצעות חיישנים ייחודיים ומערך בינה מלאכותית המנטר את פעילות הדבורים תוך מתן משוב לחקלאים על כיסוי ההאבקה (פולינציה) בשדות. הפרס הוענק ליזמת ול-CPO, מיכל רויזמן.

חלב בלי לנצל בעלי חיים. ReMilk. צילום אילוסטרציה: BigStock

חלב בלי לנצל בעלי חיים. ReMilk. צילום אילוסטרציה: BigStock

לדברי פרופ' צבירן: "כפקולטה המובילה את הידע והערכים בתחומי ניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות, תחרות קולר היא נדבך משמעותי נוסף בפעילותנו, המבטא את היישום והחיבור לעולם העסקי, תוך דגש על עבודת צוות ותהליכי ניהול. המיזמים בתחרות מתאפיינים בחשיבה פורצת דרך בגיבוש פתרונות יצירתיים המשלבים בין קדמה טכנולוגית וחדשנות עסקית. תחום הפודטק, הנמצא בתחילת דרכו, מקבל התייחסות ספציפית כדי לעודד את היזמים בתחום".

ד"ר בנימין, מנהל התחרות, הוסיף כי: "הערך המוסף ליזמים הצעירים בתחרות הוא במפגש, לאורך כל השנה, כבר בשלב ההערכות לתחרות, עם מנטורים מהאקדמיה ומתעשיית ההיי-טק. מדובר בידע וכלים שישמשו אותם גם בעתיד. אנו כבר בשנה הרביעית לתחרות במסלול ההיי-טק ובשנה השנייה לתחרות במסלול הפודטק, כך שאנו נוכחים בשינוי החיובי ליזמים אשר לקחו חלק בתחרות, ובוודאי לאלה מביניהם שזכו. מסלול הפודטק, שהצטרף בשנה שעברה, מבטא את השינויים הרבים של תעשיית המזון בארץ והמודעות לפודטק הנמצאת בעלייה, כאשר האקוסיסטם הישראלי הינו אחד המובילים בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים