"הקורונה הביאה להקטנת הרגולציה ברשות מקרקעי ישראל"

רביד שמואלי, מנמ"ר הרשות, מדבר על אתגרי הטכנולוגיה בה בתקופת הקורונה, וכיצד היא סייעה לה להמשיך לתת שירות לאזרחים

רביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל. צילום: ניב קנטור

"משבר הקורונה אפשר הקטנת רגולציות מול גורמים שבעבר היה מאתגר מאוד לקדם מולם דברים, ולבצע הרבה יותר פעילויות מרחוק. כך היה גם ברשות מקרקעי ישראל", אמר רביד שמואלי, מנמ"ר הרשות. שמואלי השתתף בוובינר ERP 2020 של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (א').

"ניצלנו את ימי הקורונה לתיקון תקלות, קידום נושאים שנדחו לשלב הבא והאצת תוכנית ערוצים לציבור מבוססת דיגיטל", אמר. הוא ציין כי "הרשות מאפשרת לציבור לפנות אליה בדיגיטל, לזמן תורים אונליין, מכרזים מקוונים ועוד. בימים אלה אנחנו מריצים פיילוט של אזור אישי לכל פונה במרחב דרום". לדבריו, הפעילות מבוצעת על גבי מערכי נתונים ובאמצעות בינה עסקית מתקדמת.

כמו כן, שמואלי ציין כי "במהלך התקופה יישמנו שיתופי פעולה עם משרדי ממשלה ורשות התקשוב הממשלתי. שמנו דגש מיוחד על הקשר עם הבנקים: בתקופת הריחוק החברתי פתחנו ערוצים מקוונים ומאובטחים מולם, לכל הקשור בהתחייבויות לרישום משכנתאות ולסילוקי משכנתאות".

לדבריו, שירותי האונליין הוכיחו את עצמם. "מספר הפניות בדיגיטל לרשות מקרקעי ישראל גדל בתקופה זו ביותר מפי ארבעה וקוצרו זמני הטיפול".

"התובנה המרכית מהקורונה: גישה ניהולית ועסקית אג'ילית"

"עם זאת", אמר שמואלי, "הפעילות שלנו לא מושתתת רק על טכנולוגיה ולכן, התובנה המרכזית שיצאנו אתה מתקופת הקורונה היא שנדרש לנקוט בגישה ניהולית ועסקית אג'ילית – בחינת התאמת התהליכים לרוח התקופה, יצירתיות בכל הקשור להתאמות הרגולציה ושיתופי פעולה".

הפעילות ששמואלי תיאר מהווה חלק בלתי נפרד ממהפכת המחשוב שאותה הוא מוביל ברשות, במסגרת פרויקט רמיטק, שזכה ללא מעט פרסים בשנים האחרונות, לרבות של אנשים ומחשבים, ומשמש דוגמה לארגונים ממשלתיים אחרים. "מדובר במגה תוכנית רב שנתית, בהיקף של מאות מיליוני שקלים. זאת תוכנית משמעותית ברמת המדינה, כמניע למשק", אמר.

אשר ליישום מערכות ERP, שמואלי ציין כי "אנחנו חווים ומטפלים באתגרים שונים, כגון הסבות נתונים ממערכות מקור של עשרות שנים למערכות חדשות, רביזיה בשיטות העבודה ופיתוח מערכת BI חכמה".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואב ויוטא מדמוני

    היי רביד . בהמשך לפוסט הקודם לגבי צוות משבצות הארכאי. אני חייב לציין לשבח את צוותי מגורים מרכז שכנראה הטמיעו ויישמו את התפיסה שלך והטיפול מולם יעיל מהיר ושקוף כולל עדכון במסרונים לגבי סטטוס הפנייה ובאיזה שלב היא נמצאת. תודה יואב מדמוני

  2. יואב מדמוני

    רביד ידידי איח לי מושג על מה אתה מדבר ולצי זה עוסר !! אנחנו עובדים מול צוות משבצות בראשות איריס גלעד שמתעמר בנו כבר 15 שנים. הוא מונע מאיתנו מידע בסיסי ביותר ומתמקד בשליחת מכתבים "רגולטוריים" אטומים לחלוטין. הם שומרים את המידע קרוב לחזה , מנצלים עד תום את הכוח שיש במידע ואין שקיפות כלל !! אפילו דבר אלמנטרי כמו; דוח מפקח חקלאי , תחשיבי דמש וסטטוס אמיתי של טיפול בבקשה , הם לא נותנים. טול קורה מבין עיניך ! פרדס בחסכון מגדיאל

  3. רחל ק

    באופן לא מפתיע, לא הובאו בכתבה תגובותיהם של משתמשי המערכת ומשתמשי הקצה.

אירועים קרובים