"הענן סייע לארגונים לפתח במהירות אמצעים נגד הקורונה"

כך אמר ד"ר וורנר ווגלס, CTO וסגן נשיא אמזון העולמית, שדיבר היום (ד') בכנס AWS הווירטואלי ● הראל יפאר, מנהל הפעילות של AWS ישראל: "הענן מאפשר לצוותים שלכם למקד את זמנם בתחומי פיתוח וצמיחה קריטיים לעסק, כמו בינה מלאכותית ולימוד מכונה

ד"ר וורנר ווגלס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אמזון. צילום ארכיון: תומר פולטין

"הענן קיבל משנה חשיבות בעת משבר הקורונה. הוא סייע לארגונים להגיב במהירות ולפתח באופן מואץ פתרונות סביב המאבק בנגיף", כך אמר ד"ר וורנר ווגלס, CTO וסגן נשיא של אמזון העולמית.

ד"ר ווגלס דיבר היום (ד') בכנס AWS, שהשנה נערך באופן וירטואלי. לדבריו, "בשלושת החודשים האחרונים הרבה השתנה, וארגונים נדרשו להתאים עצמם למציאות החדשה במהירות. אחד הלקוחות שלנו הוא KRY, ארגון בריאות שבדי. בתוך פרק זמן קצר ביותר, שבוע וחצי, סייענו להם לפתח פתרון בעולם הרפואה מרחוק: פלטפורמת Care Connect, המאפשרת לתקשר בווידיאו בין חולים ומטופלים בכל העולם. כיום הפלטפורמה כבר עובדת בעשר שפות".

"ב-11 ארצות לרבות בארצות הברית", אמר ד"ר ווגלס, "פועלת הרשת החברתית המקוונת Nextdoor. היא נועדה להידוק הקשר בין שכנים, שבמקרים רבים מאד אינם מכירים זה את זה. היא אף מסייעת לאנשי שכונה בעלי מוגבלויות, או קשישים, וכן עוסקת בהפצת מידע שיתופי ושילוב של שירותים לטובת הכלל, כמו תיקון חלון. הם התפרסמו בקמפיין שקרא לשים בובות של דובים בחלונות הבתים, כדי שהילדים שטיילו עם ההורים ברחוב, לא יחושו בדידות. במהלך הקורונה, התעבורה שלהם נסקה בן לילה ב-80%. עזרנו לתמוך בגידול שלהם עם 30 שירותים שונים".

לדבריו, "סייענו לסטארט-אפ שהקימו סטודנטים מהטכניון במילנו שבאיטליה לפתח פלטפורמת מידע אודות זמני ההמתנה במכולות. זאת, כדי שהקשישים ובעלי המוגבלויות לא יצטרכו להמתין בכניסה למכולת שעות. הפלטפורמה אספה וניתחה נתונים שהתקבלו ממיקור המונים".

פיתוח תוכנה – קל, אמין ומאובטח בענן

"פיתוח תוכנה", אמר, "נדמה לבניית בניין. הדבר הכי חשוב הוא היסודות, שיהיו יציבים. את אלה ניתן להקים בקלות ובאופן אמין ומאובטח בענן, עם יעילות בביצועים, חוסן מערכות, מצויינות תפעולית ומיטוב ההוצאות". "כך", הסביר ד"ר ווגלס, "בעת הקורונה, ארגוני בידור ומדיה חוו גידול משמעותי בצריכת השירותים שלהם, כי אנשים שהו יותר בבתים. על מנת להפיק סרט בן 30 שניות, נדרש לטפל בתוכן בן 10 טרה בייט נפח. סרט באורך מלא דורש טיפול בתוכן בן 1 פטה בייט. נדרש לטפל בו משלב הקריאייטיב ועד להפצה, תוך הרשאות גישה, הוספת רכיבים, טיפול של אנשים שונים בתעשייה, הפצה, וזמינות. אנו עוזרים לארגוני מדיה להזרים את התוכן אל אגמי תוכן, אז לעבד את התוכן, לערוך אותו – ואז להפיץ את המוצר הסופי, באופן מאובטח, לכל מקום ובכל עת. מדובר במשהו שהוא הרבה מעבר לקישוריות, אלא שיתופיות במובנה הרחב, עם מענה לגידול מהיר וטיפול בעומסי עבודה רבים".

"הענן", סיכם ד"ר ווגלס, "הוא ממש לא רק טכנולוגיה, אלא חיבור הדוק של טכנולוגיה ותרבות. כשדיברו בשנות ה-80' על תלת-מימד, זה נשמע מדע בדיוני. כשדיברו על הענן, כשקמנו ב-2006, זה נשמע מופרך לחלוטין. היום חברות המחקר קובעות כי כל ארגון נמצא, או יימצא, בענן בקרוב. העולם הדיגיטלי משתנה במהירות. אני אופטימי לגבי העתיד: הטכנולוגיה שאתם תפתחו, היא שתעשה את העולם למקום טוב יותר".

לפתור אתגרים חדשים במהירות

הראל יפאר, מנהל הפעילות של AWS ישראל אמר כי "באוקטובר 2018 השקנו את Builder Space – תוכנית עבור סטארט-אפים בשלב מוקדם המחפשים להאיץ את קצב הגעתם לשוק. באוגוסט 2019, השקנו את Amazon CloudFront עם מיקום Edge הראשון שלה בישראל. הנוכחות המקומית החדשה הזו שמה את ישראל על מפת התשתית הגלובלית של AWS ומאפשרת שיפור של עד 75% משך השיהוי".

הראל יפאר, מנהל הפעילות של AWS ישראל. צילום: תומר פולטין

הראל יפאר, מנהל הפעילות של AWS ישראל. צילום: תומר פולטין

"השימוש בענן", סיכם יפהר, "מבטיח כי נתוני הארגון יישארו מאובטחים ויעמדו בדרישות הרגולציה. הענן מאפשר לצוותים שלכם למקד את זמנם בתחומי פיתוח וצמיחה קריטיים לעסק, כמו בינה מלאכותית ולימוד מכונה. התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם חייבה את כולנו לשנות את הצורה בה אנו עובדים, לומדים ומתנהלים. סייענו לכמה וכמה לקוחות ארגוניים שהשתמשו בשירותינו, כדי לפתור אתגרים חדשים במהירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים