נשים ומחשבים: הנריאטה בזברוז, אינטל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: הנריאטה בזברוז, מובילת SOC - ארכיטקטורת הדור הבא של מוצרי CLIENT MOBILE בחברת אינטל

הנריאטה בזברוז, מובילת SOC - ארכיטקטורת הדור הבא של מוצרי CLIENT MOBILE בחברת אינטל. צילום: פרטי

שם: הנריאטה בזברוז.

תפקיד: מובילת SOC – ארכיטקטורת הדור הבא של מוצרי CLIENT MOBILE בחברת אינטל. הובילה פיתוח SPRINGHILL SOC, מוצר AI מבוסס ארכיטקטורת ICELAKE.

ותק בתפקיד: קיבלתי בדיוק עכשיו מינוי של Principal Engineer. אני משמשת שלוש וחצי שנים כ-LEAD SOC ARCHITECT.

תפקידים קודמים: אני עובדת באינטל בסך הכל שש שנים. לפני התפקיד הנוכחי הגדרתי ארכיטקטורה של SOC COMPONENTS שונים במוצרים של INTEL CLIENT. לפני כן עבדתי בחברת DSPC בתחום המובייל, שלאחר מכן נרכשה על ידי אינטל, ובהמשך נמכרה למארוול.

השכלה: אני בוגרת הטכניון, הפקולטה למדעי המחשב.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אני דור שלישי של מהנדסות בצד הנשי במשפחה. סבתא ואמא עבדו ברוסיה בתחום. לא היה לי ספק שהקריירה שלי תעסוק בתחום הטכנולוגי. כשעליתי לארץ, בבית הספר בר אילן בנתניה אמרו לי: "את נראית ילדה חכמה", והכניסו אותי במקום לכיתה ט', ישר לכיתה י"א (כי רק שם היה מקום). אז היו לי שנתיים קשות, אבל קיבלתי בבית הספר את כל התמיכה האפשרית, ועד עכשיו, כעבור שנים, אני מודה להם. הכרתי את הטכניון עוד לפני שעליתי לישראל, וידעתי שאני רוצה ללמוד שם. הכי עניין אותי מדעי המחשב ותוכנה. בפקולטה לתוכנה מהר מאוד התאהבתי בחומרה. התחלתי את הקריירה ב- DSPC. היה לי מקום להתנסות במגוון הכי רחב של תחומים בפיתוח. זה מאוד חשוב למהנדס, וגם נתן לי יכולת להבין שאני רוצה להגיע לארכיטקטורה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לא. אני חושבת שזה תלוי באופי של אדם, וביכולת שלו או שלה, כמובן, להשפיע. זה לא עניין של מגדר אלא של אופי ומקצועיות. אני מרשה לעצמי להאמין שמקצועיות יותר חשובה מאופי, והרבה יותר חשובה ממגדר. אני מרגישה שאינטל עושה את המקסימום כדי לקדם נשים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא הרגשתי אבל בהחלט ייתכן שהיא קיימת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים