התפנית של צוקרברג: נבדוק מדיניות לגבי תכנים שנויים במחלוקת, ונקדם צדק גזעי

בעקבות הביקורת שהוטחה נגדו על יד אלפים מעובדי פייסבוק, על כך שהחליט להותיר פוסטים שנויים במחלוקת של הנשיא דונלד טראמפ – מארק צוקרברג, המנכ"ל, עושה תפנית, והודיע בסוף השבוע, כי החברה תבחן מחדש את מדיניותה לגבי תכנים פוליטיים ופוגעניים, או כאלה המעודדים גזענות ואלימות

לידיעת הקורא מארק צוקרברג.

בעקבות הביקורת שהוטחה נגדו על יד אלפים מעובדי פייסבוק, על כך שהחליט להותיר פוסטים שנויים במחלוקת של הנשיא דונלד טראמפמארק צוקרברג, המנכ"ל, עושה תפנית, והודיע בסוף השבוע, כי החברה תבחן מחדש את מדיניותה לגבי תכנים פוליטיים ופוגעניים, או כאלה המעודדים גזענות ואלימות. הוא לא הבטיח שינויים ספציפיים, אך ציין כי החברה תשקול אם לבצע אותם לאחר בחינה מחודשת.

בשבוע שעבר הודיעו אלפים מעובדי פייסבוק כי ישבתו בשל החלטתו של צוקרברג להותיר פוסט של הנשיא, הקשור למהומות המתחוללות בארה"ב בעקבות רצח ג'ורג' פלויד האפרו-אמריקני בידי שוטר, שבו כתב: "כשמתחילה ביזה – היריות מתחילות". טוויטר התייחסה לכך כאל עידוד המשטרה לירות, ואמנם הותירה את הציוץ של הנשיא, אך צירפה לו תגובה משלה, כי "הציוץ מפר את הכללים של טוויטר בנוגע לעידוד לאלימות", מנגד, צוקרברג כתב שאינו מסכים עם הפרשנות של טוויטר על מילותיו של טראמפ, והוא מבין את המשפט כמעין אזהרה למפגינים שהמשטרה עלולה לירות בהם. לפי הפרשנות הזאת, הפוסט נחשב לגיטימי לפי הכללים של פייסבוק, ולכן לא הוסר.

בסוף השבוע, כאמור, פרסם צוקרברג פוסט ארוך מאוד, וציין כי הוא מפרסם אותו לאחר ששיתף אותו עם עובדי החברה.

"אני יודע שההחלטה שעשיתי בשבוע שעבר הותירה רבים מכם כועסים, מאוכזבים ופגועים. אי לכך אני אסיר תודה, שלמרות התנגדותכם העמוקה, נשארתם ממוקדים בצעדים חיוביים כדי להתקדם. זה בטח לא קל, אז אני  פשוט רוצה לומר שאני מקשיב ואני אסיר תודה", כתב בפתח דבריו.

בהמשך, הוא מפרט באילו תחומים החברה תפעל כדי לקדם את המוצרים והמדיניות שלה בשלוש קטגוריות: רעיונות הקשורים למדיניות מסוימת, רעיונות הקשורים לקבלת החלטות ויוזמות פרואקטיביות לקידום צדק גזעי ומעורבות של בוחרים.

הוא מציין שבעה תחומים שבהם החברה תשקול שינויים ותיקונים במדיניותה, בהם: ויכוחים ואיומים על שימוש בכוח מצד המדינה, דיכוי בוחרים, בחינה של אפשרויות לטיפול בתכנים מפרים בצורה מלאה או חלקית שיהיו שונות מהדרך הבינארית של להשאיר או להסיר, ביסוס תהליך ברור ושקוף יותר של קבלת החלטות, בדיקה האם החברה צריכה לשנות משהו מבני כדי להבטיח שנשמע קולם של הקבוצות והקולות הנכונים; התחלת פעולות לבניית מוצרים שמקדמים צדק גזעי, והקמת מעין האב של בוחרים, בדומה למה שעשתה החברה כשהקימה מרכז מידע בנוגע למגיפת הקורונה ובהתבסס על הלקחים שנלמדו, שיבטיח גישה למידע מדויק ומהימן הנוגע לבחירות.

גם אינסטגרם שבבעלות פייססבוק תערוך בחינה של המדיניות שלה, לפי סרטון וידיאו שפרסם מנכ"ל החברה, אדם מוסרי, שהבטיח בדיקה של מדיניות החברה כדי להבטיח שתהיה הגנה על קהילות פגיעות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים