שווייץ: פיילוט ראשון בעולם של אפליקציית אפל-גוגל למעקב מגע של Covid-19

שווייץ החלה בפיילוט של אפליקציית מעקב מגע של Covid-19 המבוססת על הפיתוח המשותף של אפל וגוגל ● לפי פרסום של רשת האוניברסיטאות EPFL השווייצרית, אפליקציית SwissCovid היא הראשונה בעולם שעושה שימוש במודל שפותח על ידי שתי ענקיות הטכנולוגיה, במאמץ משותף להילחם בהתפשטות המגיפה

SwissCovid - הראשונה בעולם שמשתמשת בפיתוח של אפל וגוגל. צילום: EPFL

שווייץ החלה בפיילוט של אפליקציית מעקב מגע של Covid-19 המבוססת על הפיתוח המשותף של אפל וגוגל. לפי פרסום של רשת האוניברסיטאות EPFL השווייצרית, אפליקציית SwissCovid היא הראשונה בעולם שעושה שימוש במודל שפותח על ידי שתי ענקיות הטכנולוגיה, במאמץ משותף להילחם בהתפשטות המגיפה.

אפליקציית SwissCovid משתמשת ב-Bluetooth להעברת מפתחות בין מכשירי טלפון. אם משתמש מסוים נמצא חיובי בבדיקת הנגיף, הוא מדווח זאת לאפליקציה, שתתריע בפני משתמשים אחרים כאשר הם מגיעים לקרבה של פחות משני מטרים לאותו אדם למשך של 15 דקות.

עובדי EPFL, המכון הטכנולוגי של ציריך (ETH), הצבא וכמה בתי חולים וסוכנויות ממשלתיות יהיו הראשונים להשתמש באפליקציה. הניסוי מתוכנן להתקיים במשך כמה שבועות, שבמהלכם יצטרך הפרלמנט השווייצרי לשנות ולהתאים את החוק הנוגע למגיפות כדי לאפשר את השקת האפליקציה ברחבי שווייץ כולה באמצע יוני.

כך עובדת האפליקציה. צילום: ETH

אפל וגוגל חברו בשיתוף פעולה ופיתחו מערכת למעקב מגע שהופצה לציבור בשבוע שעבר. המערכת תואמת עם מערכת iOS 13.5 ועם מכשירי אנדרואיד בגירסה 6 ומעלה. המערכת עושה שימוש בגישה מבוזרת, שבמסגרתה פעולות חשובות של המכשיר מבוצעות במכשיר עצמו ולא בשרת מרכזי, מתוך כוונה להגן על פרטיות המשתמשים.

גוגל ואפל הודיעו כי 22 מדינות בעולם, לצד כמה מדינות בארה"ב, כבר הודיעו כי הן מתכננות לבנות אפליקציות המבוססות על הפיתוח שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים