בקרוב: כתובת מלאה בעברית לאתרי אינטרנט ישראליים עם הסיומת ".ישראל"

הגוף הבינלאומי שמנהל את השמות וכתובות האינטרנט בעולם אישר את בקשת איגוד האינטרנט הישראלי להקצות את ".ישראל" כסיומת המדינתית לשמות המתחם (דומיינים) בעברית ● בעתיד הקרוב ניתן יהיה להשתמש בשמות מתחם בשפה העברית באופן מלא

עו"ד יורם הכהן, יו"ר עמותת פרטיות ישראל ומנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי.

ICANN, הגוף הבינלאומי האחראי על הקצאת שמות וכתובות באינטרנט, אישר אתמול (ג') את בקשת איגוד האינטרנט הישראלי להכיר ב-".ישראל" כסיומת המדינתית העליונה בשפה העברית באינטרנט. לאחר השלמת ההליך המינהלי-טכנולוגי של האיגוד מול IANA – גוף הביצוע של ICANN – יוכלו בעוד כמה חודשים משתמשי האינטרנט להקיש כתובות של שירותי ואתרי אינטרנט בעברית מלאה, מימין לשמאל, עם הסיומת ".ישראל".

את הבקשה הגיש איגוד האינטרנט בתמיכת משרד התקשורת וגופים מהחברה האזרחית, בהם איגוד לשכות המסחר, הלשכה לטכנולוגיות מידע, מועצת העיתונות ומרכז החישובים הבין-אוניברסיטאי. על פי דרישת ICANN, האקדמיה ללשון עברית אישרה שהבקשה תואמת את כללי השפה העברית.

"הקצאת הסיומת '.ישראל' בעברית ברמה העליונה של האינטרנט, ואפשרות רישום שמות מתחם תחת הסיומת הזאת יפתחו לקהילת המשתמשים באינטרנט בישראל מימד פעולה חדש ויכולת הנגשה בשפה שאותה העם דובר", אמר עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי. "האיגוד מנהל את מרחב שמות המתחם il. זה יותר מ-25 שנים, ללא שיקולים מסחריים או אחרים, למען הציבור הישראלי ומתוך מחויבות לקיומו של אינטרנט ישראלי יציב, חופשי ובטוח – וכך יהיה גם בעתיד עם מרחב '.ישראל'", אמר הכהן. הוא הוסיף ואמר, שעם סיום ההכנות המינהליות והטכנולוגיות המחויבות לצורך מימוש ההחלטה יפתח האיגוד את אפשרות הרישום של שמות מתחם בעברית מלאה.

"אני מברך את איגוד האינטרנט הישראלי על הובלת המהלך של אישור הסיומת '.ישראל' ברמה העליונה של האינטרנט מול ICANN, וההישג המרשים בסיום המוצלח של ההקצאה", אמר נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת.

לדברי יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, "הוספת הסיומת המדינתית '.ישראל' מעשירה את אפשרויות השימוש של הגולשים ושל בעלי האתרים במרחב הסייבר הישראלי ומחזקת את רמת ההגנה שלו. אני מברך את איגוד האינטרנט הישראלי על השלמתו המוצלחת של המהלך מול ICANN. זהו צעד נוסף בתהליך המשמעותי שמוביל האיגוד לחיזוק מתמיד של רמת ההגנה של מרחב האינטרנט, תוך הקפדה על סטנדרטים של אחריות ציבורית".

שם מתחם, או בשמו המוכר יותר דומיין (Domain Name), הוא הכתובת הטקסטואלית של אתרים ושירותי אינטרנט שאותם מקליד המשתמש, והוא מקושר לכתובת IP של האתר המבוקש דרך ה-DNS (ר"ת של Domain Name System). מערכת זו פועלת היסטורית באותיות לטיניות, אולם בעשור האחרון מאפשר ICANN שימוש באותיות שאינן לטיניות, כגון סינית, קירילית וערבית – וכעת גם עברית.

נכון להיום, במרשם שמות המתחם הישראלי (מרחב il.) רשומים כ-250 אלף שמות מתחם (דומיינים) תחת הסיומות co.il, gov.il, org.il, ac.il. המרשם מנוהל על ידי איגוד האינטרנט הישראלי – גוף טכנולוגי של החברה האזרחית, הפועל ללא מטרת רווח, מתוך שוויון הזדמנויות מלא לרושמי שמות המתחם וללא העדפה משיקולים מסחריים. האיגוד מוגדר כ"מערכת ממוחשבת חיונית" על פי חוק הסדרת הביטחון בגופים ציבוריים.

ICANN הוא ארגון בינלאומי שמטרתו להבטיח אינטרנט גלובלי יציב, מאובטח ומאוחד. כדי להגיע לאדם אחר באינטרנט, יש להקליד למחשב או למכשיר אחר כתובת – שם או מספר. כתובת זו חייבת להיות ייחודית כדי שמחשבים יידעו היכן למצוא זה את זה. ICANN מסייע בתיאום ותמיכה במזהים ייחודיים אלה ברחבי העולם. הארגון הוקם בשנת 1998 כתאגיד לתועלת הציבור וסביבו פועלת קהילה של משתתפים מכל רחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים