יעדי אינטל ל-2030: מחשבים ללא פליטות פחמן והכפלת מספר הנשים הבכירות בחברה

אינטל התחייבה על יעדים שאפתניים בתחומי אנרגיה, סביבה, תעסוקה ושיתופי פעולה חובקי עולם ● מחשוב ללא פליטות פחמן, שימוש באנרגיה שכולה ממקורות מתחדשים וירוקים, צמצום לאפס של הפסולת באתרי הייצור שלה, הגדלת מספר הנשים שעובדות בתחומי ועוד

בוב סוואן, המנכ"ל היוצא של אינטל. צילום: יח"צ

אינטל פרסמה את יעדיה לשנת 2030 בתחומי אנרגיה, סביבה, תעסוקה ושיתופי פעולה חובקי עולם. בוב סוואן, מנכ"ל אינטל העולמית, הכריז, כי בעשור הקרוב, תפתח החברה מחשוב ללא פליטות פחמן, תעבור לשימוש באנרגיה שכולה ממקורות מתחדשים וירוקים, תצמצם את הפסולת שהיא מייצרת לאפס באתרי הייצור שלה, תגדיל את מספר הנשים שעובדות בתחומי הטכנולוגיה ל-40% ותכפיל את מספר הנשים הבכירות בחברה. עוד מתחייבת ההחברה להגדיל  את שיעור העובדים עם לקות או מגבלה ל-10% מכוח האדם שלה, ובנוסף, אינטל תיצור קואליציות ושיתופי פעולה עם ארגונים, עמותות וחברות כדי לעמוד ביעדים אלה.

"מדי יום אנו מבינים טוב יותר את האתגרים שעמם מתמודד העולם הודות לאיסוף וניתוח של יותר נתונים. ואולם ללא תגובה קולקטיבית לנתונים אלה – בין אם מדובר בשינויי האקלים או בפער הדיגיטלי העמוק בעולם וכלה במגיפה הכלל העולמית ששינתה את חיינו לאחרונה, לא נשיג דבר", אמר המנכ"ל. "אנו יכולים לפתור את האתגרים האלה, אבל רק באמצעות שיתוף פעולה בין ארגונים, תעשיות ומדינות".

נוסף על היעדים החדשים שהציבה לעצמה, הודיעה אינטל כי ב-2030 היא מבקשת להתמודד עם שלושה אתגרים גלובליים ספציפיים:

מהפך בבריאות ובבטיחות באמצעות טכנולוגיה: אינטל תפעל עם שותפיה בתחומי שירותי הבריאות, מדעי החיים והממשל כדי להאיץ את פיתוח התרופות למחלות ושיפור שירותי הבריאות. יחד עם קואליציה של החברות המובילות בתעשייה, מציינת החברה, כי "תפעל להשגת יעד משותף: רמת הבטיחות של מכוניות אוטונומיות לא תהווה גורם מבדל בין מותגים, אלא יעד משותף לכל היצרנים. באמצעות שיתוף פעולה עם התעשייה וממשלות יפותחו טכנולוגיות ותקני בטיחות חדשים, המגדירים בבירור מהי נסיעה בטוחה ברכב אוטונומי, נוכל להציל הרבה יותר חיים בהשוואה לנהגים אנושיים".

טכנולוגיה מכילה והרחבת המוכנות הדיגיטלית: אינטל תפעל עם חברות אחרות על יצירה והטמעה של מדד הכלה (inclusion) גלובלי. באמצעות מדדים משותפים, התעשייה תוכל לעקוב אחר ההתקדמות בהשגת ייצוג גבוה יותר של נשים ובני מיעוטים במשרות בכירות וטכניות, טכנולוגיה נגישה ושוויון בשכר. החברה גם תשתף פעולה עם ממשלות וקהילות בגישור על הפער הדיגיטלי ובהרחבת הגישה לכישורים טכנולוגיים הדרושים לעבודה כיום ובעתיד. עד 2030 מתעתדת אינטל לשתף פעולה עם 30 ממשלות, 30 אלף מוסדות ברחבי העולם ולהכשיר יותר מ-30 מיליון בני אדם בכישורי בינה מלאכותית.

מחשוב ללא פחמן כדי לבלום את שינוי האקלים: אינטל תפעל עם יצרני המחשבים האישיים על יצירת מחשבים אישיים בני קיימא ויעילים מבחינה אנרגטית כדי לחסל את פליטות הפחמן, בזבוז המים ויצירת הפסולת, הכרוכים בתכנון ובשימוש במחשבים אישיים. אינטל תיצור גישה קולקטיבית לצמצום פליטות בתעשיית המוליכים למחצה ומחשוב הענן תוך הגדלת השימוש בטכנולוגיה להפחתת ההשפעה השלילית של שינויי האקלים.

"היעד שלנו, שמדבר על מחשוב ללא פליטות פחמן, מרחיק לכת הרבה יותר ומדבר על שינוי מהותי של השימוש והתכנון של האנרגיה ושימוש בטכנולוגיה להפחתת השפעת המחשוב על האקלים בכל כלכלת העולם. אינטל תעבוד עם יצרני מחשבים אישיים על יצירת המחשב האישי עם רמת הקיימות והניצולת האנרגטית הטובות בעולם. זהו מחשוב אישי שיתוכנן כל שלא יבזבז מים ולא יפלוט פחמן כחלק מתהליך התכנון והשימוש", מסביר סוואן.

במקביל להכרזה על יעדי 2030 , אינטל פרסמה את דו"ח האחריות התאגידית האחרון של אינטל שמדגיש את ההתקדמות שעשתה החברה בעשור האחרון להשגת היעדים של 2020: הגנת זכויות הפרט בכל שרשרת האספקה של החברה, הרחבת הגיוון וההכלה בקרב עובדי החברה, ושיפור הקיימות של פעולותיה.

"הטכנולוגיה מאפשרת לא רק פריצות דרך אלא ממלאת גם תפקיד חיוני בהשפעה על קהילות, ממשלות ושירותים הנחוצים לאנשים מדי יום לפתרון משברים בהווה והתמודדות עם משברים עתידיים", הוסיף סוואן. "הודות לנוכחות כלל עולמית, שרשרת אספקה רחבה ושותפויות אסטרטגיות, אינטל ייחודית ביכולתה להתמודד עם רבות מהבעיות של עולמנו ולהמשיך למלא תפקיד מרכזי בפתרון אתגרי המחר".

בניין אינטל החדש בפתח תקוה. צילום: יח"צ

בניין אינטל החדש בפתח תקוה. צילום: יח"צ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים