עדכון לדפדפן כרום של גוגל ישפר את חיי הסוללה

גוגל מגבילה את המשאבים שבהם יכולה להשתמש מודעה הן מבחינת המעבד המרכזי והן מבחינת רוחב הפס, במטרה "לספק חוויית גלישה טובה"  

חדש בכרום: זיהוי משתמש באמצעות Passkey.

גוגל תפיץ עדכון לדפדפן כרום, שלדבריה ישפר את זמן הסוללה במכשירים.

בפוסט שפרסמה החברה בסוף השבוע, היא מציינת כי היא גילתה שמקטע קטן של מודעות משתמש "בחלק לא פרופורציונלי של משאבי המכשיר, כמו המעבד המרכזי, הסוללה ונתוני רשת, מבלי שהמשתמש מודע לכך".

עוד מוסיפה החברה, כי "המודעות הללו עלולות לרוקן את הסוללה, להעמיס על הרשת ואף לעלות כסף".

בהתאם, החליטה גוגל להגביל את המשאבים שבהם יכול להשתמש המסך לפני שהמשתמש מפעיל אותו. כאשר המסך מגיע לאותה מגבלה, תופסק תצוגת המודעה ויופיע דף שגיאה, שיודיע למשתמש שהמודעה צורכת יותר מדי משאבים.

החברה גם הודיעה כי היא מנטרת את אותן מודעות שצורכות יותר מ-99.9% כוח מחשוב ורוחב פס לעומת מודעות אחרות. לאחר העדכון, המודעות הללו יוכלו להשתמש בארבעה מגה-בייט של נתוני רשת או להשתמש במעבד המרכזי ל-15 עד 30 שניות. גוגל מציינת, כי בעוד שרק 0.3% מהמודעות חורגות מהסף הזה, הן מהוות 27% מנתוני הרשת המנוצלים על ידי מודעות בכרום, ו-28% מניצול המעבד המרכזי.

לדברי מרשל וייל, מנהל המוצר של גרום בגוגל, העדכון יופץ בכל האזורים עד סוף אוגוסט השנה. "אנו מעוניינים לתת ליוצרי המודעות את הזמן לשלב את המגבלות האלה… השינויים האלה מבטיחים שכרום ימשיך לספק לאנשים חוויית גלישה טובה הן על המסך והן מאחורי הקלעים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים