מאות ערכות מוזיקה מיוחדות להפגת הבדידות חולקו לניצולי שואה

הערכות מאפשרות לניצולי השואה להתחבר עם היקרים להם גם מרחוק, תוך יצירת חוויית האזנה משותפת למוזיקה

לקראת יום השואה ועל רקע הבדידות הקשה שחווים בימים אלו הקשישים, ארגון מתן – משקיעים בקהילה יחד עם הסטארט-אפ החברתי 2gether חילקו לניצולי שואה מאות ערכות מוזיקה מיוחדות להפגת הבדידות, שמאפשרות לניצולי השואה להתחבר עם היקרים להם גם מרחוק.

2gether פיתח אפליקציה לקשישים, המיועדת להפחית את הבדידות באמצעות חוויית האזנה משותפת למוזיקה.

האפליקציה מותקנת על הטלפונים הניידים של הקשיש ומי שמולו, ויודעת לאתר עבורו את השירים המתאימים לו, מתוך עולמו האישי. בנוסף, היא מאפשרת להקליט את הזיכרונות שעולים במהלך המפגש ושומרת את קולו של הקשיש ואת סיפוריו לנצח.

עינת רובינשטיין, סמנכ"לית מתן – משקיעים בקהילה, אמרה, כי "בימים אלה, שבהם בני הגיל השלישי כל כך מבודדים ומרוחקים מבני משפחותיהם, הכמיהה לחברה ולתקשורת חזקה במיוחד. תחושת הבדידות מתעצמת במיוחד בקרב ניצולי השואה לקראת יום השואה שמציף אותם רגשית. המוזיקה והאינטראקציה החברתית יכולות לסייע בתמיכה ובתחושת החיבור".

"האפליקציה שפיתחנו מבוססת על שילוב של מתודה טיפולית וכלי טכנולוגי, והיא מסייעת לחיבור בין אנשים ולהפחתת תחושת הבדידות בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי באמצעות יצירת חוויה מוזיקלית-חברתית", אמר רועי טל, מנכ"ל 2gether. "הפעילות המשותפת מאפשרת הקשבה משותפת, כאשר המוסיקה מחברת את המאזינים לזיכרונות, לרגשות ולרגעים משמעותיים מחייו של הקשיש. באמצעות החיבור הייחודי הזה מתרחשים תהליכים של יצירת קשר והפגת בדידות שבהכרח מובילים לשיפור באיכות החיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים