בזמן הקורונה: S Capital גייסה קרן שנייה בגובה 120 מיליון דולר

הקרן תתמקד בחברות דיפ-טק בתחומים כגון הבינה המלאכותית, לימודי המכונה והסייבר ● איה פטרבורג, שותפה ב-S Capital: "דווקא בעתות משבר נולדות חברות ההיי-טק המצליחות ביותר"

איה פטרבורג וחיים סדגר, שותפים ב-S Capital. צילום: שרון לוין

קרן הון-הסיכון S Capital, שבראשה עומדים השותפים איה פטרבורג וחיים סדגר, יוצאי סקויה ישראל, הכריזה היום (ב') על השלמת גיוס של קרן שנייה בגובה של 120 מיליון דולר, שתתמקד בהשקעות בחברות דיפ-טק בשלבים מוקדמים. הגיוס הנוכחי מגיע כשנתיים לאחר גיוס של 100 מיליון דולר עבור הקרן הראשונה (שנחשפה רק לפני חצי שנה), שכמו הנוכחית, גם היא התמקדה בהשקעה בחברות בשלבי הסיד וה-A. הסבב מעלה את הסכום ש-S Capital מנהלת ל-270 מיליון דולר. בין המשקיעים בה ניתן למצוא את סקויה עצמה ושורה של משקיעים מחו"ל.

הקרנות מתמקדות במגוון רחב של ורטיקלים, בהם הבינה המלאכותית, ולצדה הפינטק, הסייבר, לימודי המכונה ועוד. בשנתיים האחרונות S Capital השקיעה בחברות פורטפוליו שונות, כמו Deep.ai, שמאיצה ביצועי רשתות נוירונים ליישומי בינה מלאכותית; אוריבי, שפיתחה כלי לניתוח מידע ארגוני שלא מצריך שליטה בשפות תכנות; Pecan.ai, שהפלטפורמה שלה מאפשרת לאנליסטים ללא ניסיון במדעי נתונים לבנות מודלים של בינה מלאכותית בתוך ימים ספורים; Run.AI, שמבקשת לייעל פיתוחי בינה מלאכותית; Hourly, שפיתחה פלטפורמה לניהול עסקים קטנים; אולו, שבאמצעות AI מאפשרת לחברות לבצע בקרת ביצועים אוטומטית; סולט סקיוריטי, שהאלגוריתם שלה, המבוסס על בינה מלאכותית, מגן על ממשקי API; ביג פנדה, שמפתחת טכנולוגיות לאופטימיזציית התראות משירותי ענן; וחברת הפינטק קפיטוליס, שגייסה עד היום קרוב ל-70 מיליון דולר.

"בניית חברות בתקופת משבר – שונה מבתקופות אחרות"

סדגר אמר כי "הניסיון לבנות חברות בתקופת משבר הוא דבר חיוני לקרנות המשקיעות בתקופות קשות. בשנים 2000 ו-2008 התמודדתי עם שני משברים גדולים ונוכחתי לדעת שבניית חברות בתקופת משבר היא תהליך שונה מבתקופות אחרות. אמנם, המשבר הזה שונה משני המשברים הקודמים, אך המאפיינים הכלכליים שלו דומים".

לדברי פטרבורג, "אחרי קריסת הבורסה באוקטובר 1987, סקויה קפיטל השקיעה בסיסקו את ההשקעה הראשונה בחברה – השקעה שלקחה את סיסקו כל הדרך אל עבר ההצלחה שלה כיום. אין ספק שבתקופות קשות, נולדות חברות ההיי-טק המצליחות ביותר. גייסנו את הקרן בתקופה זו על מנת לזהות ולהשקיע בחברות אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים