גוגל מציעה תמיכה כספית לארגוני חדשות מקומיים שנפגעו בעקבות משבר הקורונה

קרן החירום לעזרת העיתונות של גוגל תעניק פרסים למפרסמים קטנים, בינוניים ומקומיים ברחבי העולם שנפגעו מהמשבר הכלכלי, כדי שיוכלו להמשיך לפרסם מידע חשוב על השפעת הנגיף הקטלני על חיי היומיום

דווקא תשלם לארגוני חדשות. גוגל

כחלק מיוזמת Google News, מציעה גוגל תמיכה כספית לחדרי חדשות מקומיים שנפגעו מהמשבר הכלכלי של מגיפת הקורונה.

החברה לא חשפה את היקפה של מה שהיא מכנה קרן החירום לעזרת העיתונות, אולם בפוסט שפרסם בבלוג של החברה ריצ'רד ג'ינגראס,  סמנכ"ל החדשות של גוגל, הוא אמר כי המטרה היא לממן "אלפי מפרסמים חדשים קטנים, בינוניים ומקומיים ברחבי העולם", באמצעות פרסים בטווח של "כמה אלפי דולרים לחדרי חדשות מקומיים קטנים ועד כמה עשרות אלפי דולרים לחדרי חדשות גדולים יותר, בהתאם לאזורים שונים".

"החדשות המקומיות חיוניות לשמירה על חיבור של קהילות ואנשים בימים טובים", כתב ג'ינגראס. "כיום, יש לכך תפקיד חשוב עוד יותר לצורך דיווח על צווי סגירה של בתים או מקלטים, בתי ספר ופארקים, כמו גם מידע ונתונים על האופן שבו ה-COVID-19 משפיע על חיי היומיום. ואולם התפקיד הזה ניצב מול אתגר כאשר תעשיית החדשות מתמודדת עם קיצוצים במשרות ובמשאבים בעקבות ההאטה הכלכלית שנגרמת על ידי COVID-19".

החברה הודיעה, כי הבקשות למימון פתוחות כעת למשך שבועיים, עד ה-29 באפריל.

עוד ציין ג'ינגראס, כי Google.org תתרום סך של מיליון דולר לשני ארגונים התומכים בעיתונאים – המרכז הבינלאומי לעיתונאים, והמרכז לעיתונאים ובית הספר לעיתונות ולטראומה של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

יוזמת Google News לתמיכה בעיתונות (במימון ראשוני של 300 מיליון דולר) הכריזה כבר כי תוציא 6.5 מיליון דולר כדי לתמוך בסוקרי ידיעות ועובדות ובעמותות שפועלות למאבק במידע שגוי הקשור בנגיף הקורונה, מימון שכבר הניב את הכלי הניתן להטמעה, הממפה את התפשטות ה-COVID-19, שיצרו גוגל ואוניברסיטת סטנפורד עבור עיתונאים מקומיים.

גם פייסבוק הצהירה, כי היא מתחייבת לתרום 100 מיליון דולר (נוסף על התחייבויותיה הקודמות) לתמיכה בארגוני חדשות מקומיים בתגובה למשבר הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים