צו השעה: המשכיות עסקית

אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא, בטור מיוחד לאנשים ומחשבים על חשיבותה של ההמשכיות העסקית בתקופת משבר זו ועל הפעולות שהמכון עושה כדי לסייע ליצואנים לעמוד על הרגליים

26/03/2020 15:40
אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא. צילום: יח"צ

מדינת ישראל כבר ידעה בעבר מצבי משבר כלכליים וביטחוניים – מלחמות, מבצעים צבאיים והיפר-אינפלציה, אך המשבר הנוכחי שונה מקודמיו הן בהיקפו והן בהשלכותיו הכלכליות. הפעם מדובר במשבר גלובלי חריף וההשלכות הכלכליות שלו הן משמעותיות. עסקים רבים בישראל נקלעו למצוקה ועוד רבים אחרים נמצאים במצב של חוסר ודאות, שיוצר, באופן טבעי, חרדות באשר לבאות.

אך גם במצב רוח לא מזהיר זה כדאי להצטייד באופטימיות. למשבר הזה יש תאריך תפוגה ברור והוא היום שבו יתגלו חיסון ו/או תרופה לנגיף הקורונה. מאות חברות תרופות וסטארט-אפים בתחומי הביוטק, חלקם מישראל, מושקעים בכך, עם גיבוי ממשלתי אדיר ותמיכה של ארגונים בינלאומיים וקרנות השקעה. אין לי ספק שהאנושות תצליח בסופו של דבר להתגבר על הנגיף ולמגר אותו.

עד אז, חובה על כולנו לשמור על קור רוח ולנהל את חיינו ואת עסקינו באופן שקול. על מנהלי חברות לעשות כל מאמץ, במסגרת המגבלות הקיימות, להמשיך את עסקיהם, ובפרט יצואנים, שנדרשים לשמור ולשמר את קשריהם ולקוחותיהם. לישראל יש הרבה מה להציע לעולם, כולל שירותים ומוצרים המתאימים לימי משבר אלה, ועלינו למנף זאת.

הפעולות של מכון היצוא

במובן זה, נאה דורש נאה מקיים. מכון היצוא, כבית של היצואנים בישראל, לקח על עצמו לפעול בימים אלה כדי לאפשר ליצואנים הישראלים לא רק להמשיך ולפעול, אלא גם לגלות הזדמנויות עסקיות חדשות שהמשבר מייצר.

נקטנו במגוון רחב של פעולות, ובהן: הקמת חדר מצב, שעובד 24/7 ונותן מענה מידי לפניות של יצואנים ובעלי עסקים בנושאים שונים; אנחנו מקיימים פגישות וירטואליות, שבהן אנחנו מחברים בין יצואנים ישראלים ולקוחות פוטנציאליים בעולם, וכן עם הנספחים הכלכליים שלנו ברחבי הגלובוס ; כמו כן, אנחנו עורכים מפגשי ייעוץ וירטואליים, וובינרים עסקיים ועוד ועוד.

השבוע, למשל, התקיימו מפגשים וירטואליים עם הנספחים הכלכליים של ישראל ביפן ובדרום קוריאה, וובינרים שכללו טיפים לחיפוש מידע ולקיום פגישות וירטואליות, מפגשי ייעוץ וירטואליים בנושא תמחור נכון ליצוא ומפגשים עסקיים עם חברות בינלאומיות מובילות.

כמו כן, התקיימו פגישות עם גורמים בולטים בתחומי הרפואה, המובייל והחקלאות בארצות הברית, מקסיקו, איטליה ועוד. הצלחנו אף לקיים את הסמינר העסקי סקייל אפ ברזיל.

פעילות זו ממחישה את המחויבות שלנו לסייע לחברות היצואניות בתקופה מורכבת זו להמשיך בקיום העסקים החשובים כל כך לחברות עצמן ולכל בעלי העניין בהן – עובדים, ספקים, יועצים ונותני שירותים, וכמובן למדינת ישראל ולכלכלתה, שנשענת על היצוא כמרכיב חשוב בתוצר שלה.

אני משוכנע שנצליח ביחד, בכוחות משותפים, להתגבר על הקשיים שניצבים בפנינו ונוכל, לאחר התפוגגות המשבר, להביט אחורה בסיפוק על הצעדים שנקטנו כדי לשמר את העסקים בישראל.
צו השעה הוא המשכיות עסקית.
הכותב הוא יו"ר מכון היצוא.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים