איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: לייטריקס

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: זאב פרבמן, מנכ"ל לייטריקס

זאב פרבמן, מנכ"ל לייטריקס. צילום: אייל מרילוס

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?

״כמו סטארט-אפים רבים, גם אנחנו בלייטריקס נדרשנו לאמץ דפוסי פעולה שונים מאלו שהיינו מורגלים בהם טרם תחילת המשבר, הן ברמה התפעולית-לוגיסטית בשל העבודה מהבית והן בהיבטים אחרים. לשמחתי, לייטריקס הוא ארגון חזק, שמסתכל לטווח הארוך, חושב בצורה יצירתית ומסתגל במהירות לשינויים מסוגים שונים. אנחנו ממשיכים לנוע קדימה בכל הכוח מבחינת פעילות החברה והמטרות העסקיות שהצבנו לעצמנו. הצורך לעבוד מהבית, יותר מ-350 עובדים בבת אחת, הוא השינוי הדרמטי ביותר שאנו חווים כרגע וגם איתו אנחנו מתמודדים עד כה בהצלחה רבה".

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?

״העבודה מהבית הצריכה אותנו, כאמור, להתאים את עצמנו לסיטואציה החדשה שנוצרה ולפעול במהירות, כדי לשמור על הבריאות של העובדים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. היה חשוב לנו לדאוג לסביבת עבודה מיטבית כדי לשמור על פרודוקטיביות גבוהה וכדי להקל על העובדים, שלא מורגלים בהכרח בעבודה שלא במשרדים עצמם. למשל, ערכנו חלוקת ציוד משרדי לעובדים של מסכים, מקלדות, כיסאות, שולחנות, מתאמים וכו׳, הנגשנו טכנולוגית את המשרד לעבודה מרחוק, התאמנו את השימוש הרגיל שלנו בכלי שיתוף פעולה מתקדמים כמו סלאק וזום לצרכים העדכניים, חילקנו ציוד נלווה להגברת הפרודוטקיביות כמו אוזניות מנטרלות רעש ועוד.

ברמת הקשר עם העובדים אנחנו מקפידים לשמור על תקשורת פתוחה ורציפה ככל האפשר, לעדכן בערוצי תקשורת שונים כאשר יש התפתחויות והנחיות חדשות, הן ברמת החברה והן ברמת הציבור הכללי. פעם בשבוע אני אישית עורך ישיבה של ״שׁאלות ותשובות״ בנושא משבר הקורונה, שבה העובדים יכולים לשאול כל שאלה שעולה על דעתם ולקבל ממני תשובה מיידית. כמובן, אם יש שאלות דחופות שמצריכות מענה מיידי או עדכונים דחופים, אנחנו דואגים לעדכן במידע הדרוש. צוותי התפעול וה-IT שלנו שומרים גם הם על תקשורת רציפה עם העובדים, בעיקר באמצעות המייל והסלאק, ולמען האמת, העובדים עצמם מאוד פעילים בערוצי הסלאק שלנו, מעורבים, מציעים יוזמות שונות ודואגים להתעדכן באופן יזום".

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

״ההנחיות שניתנות לעובדים מתעדכנות על בסיס ההנחיות שמוציא משרד הבריאות. אנחנו מחוברים לכל ערוצי התקשורת של משרד הבריאות ומתעדכנים באופן שוטף, כדי שנוכל להנחות את העובדים שלנו בהתאם להנחיות הכלליות. נכון להיום כל העובדים מונחים לעבוד מהבית, למעט מספר בודד של עובדים מצוותי התפעול וה-IT שעדיין מגיעים למטה בירושלים כדי לתת תמיכה ולדאוג לרווחת העובדים מרחוק. מובן שכל הנסיעות לחו"ל הקופאו בשלב הזה, ומי שחוזר מחו"ל נכנס לבידוד, בהתאם להוראות של משרד הבריאות. המטרה שלנו היא לשמור על בריאות העובדים ולעודד אותם לשמור על ״שמירת מרחק חברתי״ ככל האפשר.

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?

״הטיפ שלי הוא לנסות לשמור על פוקוס ורוגע, ולקחת דברים בפרופורציות. אני מזכיר לעצמי שהאנושות כבר ראתה וחוותה הכול ושמדובר בתקופה זמנית בלבד. ברמה האישית אני מנסה להמשיך לשמור על שגרת העבודה היומיומית שלי ולשלב בה קצת יותר תרגולי מדיטציה, יוגה וקריאה, עכשיו כשאני רק בבית. אני ממליץ לכולם להמשיך ולשמור על שגרה עד כמה שניתן, לערוך התאמות למצב החדש שנכפה על כולנו ולנצל את הזמן בבית בצורה המיטבית, מבחינת שעות הפנאי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים