מחקר: הזחילה של ה-IoT משתנה לדהרה בטוחה

על פי מחקר של האקונומיסט שבוצע עבור ארם, השקעות גדולות בתחום האינטרנט של הדברים ירחיבו את הפריסה ויביאו את הטכנולוגיה לשלב הבשלות עוד השנה

IoT. אילוסטרציה: BigStock

תחום האינטרנט של הדברים מגשים את ההבטחה הטמונה בו: 58% מהחברות מיישמות את התחום ו-57% דיווחו על החזר גבוה על ההשקעה, כך לפי יחידת המחקרים של האקונומיסט, שערכה מחקר בעבור ארם.

הדו”ח החדש צופה שינוי משמעותי בעשור הנוכחי ומעריך, כי חסמי האימוץ של IoT יוסרו בכל המגזרים, כשיותר ממחצית מהחברות נמצאות כעת בשלבים של פריסת רשתות IoT – פנימיות או חיצוניות. המחקר כלל 850 ארגונים גדולים ובינוניים, המייצגים סך הכנסות של יותר מחצי טריליון דולרים. "הזחילה של טכנולוגית IoT מפנה את הדרך לדהרה בטוחה – עם האצה בהשקות, החזרים גדולים יותר ומעבר מהיר יותר של שלבי הטמעה ראשונים בדרך לפריסות נרחבות", נכתב.

החזר גבוה מהצפוי על ההשקעות בתחום ה-IoT – שלוש התעשיות המובילות. צילם: דו"ח המחקר, ארם

מהמחקר עולה, כי 58% מהחברות מפעילות כעת טכנולוגיות IoT לשימוש פנימי. 45% מהן משתמשות כבר עכשיו בטכנולוגיה כחלק מאסטרטגיית המוצרים והשירותים החיצונית שלהם. 57%  מהחברות ציינו, כי הן חוו החזר גבוה מהצפוי על ההשקעות בתחום.

על פי המחקר, שני שלישים מהחברות בכל המגזרים רואות ב-IoT מרכיב יסודי באסטרטגיות הדיגיטל שלהן. מתוך החברות שביצעו פריסות נרחבות של IoT, 13% מהן, יותר מ-90% רואות בנתונים פיזיים בזמן אמת, המגיעים מרשתות ה-IoT – חיוניים לתוכניות הבינה המלאכותית שלהן.

הזינוק הגדול ביותר בתחום התרחש בשימוש ב-IoT לצרכים פנימיים: לבצע אופטימיזציה של מערכות, שירותים ותהליכים. כך, 22% מהארגונים מיישמים מערכות IoT פנימיות נרחבות. הנתון מהווה גידול, מ-6% ב-2017 ומ-5% ב-2013. השימוש ב-IoT חיצוני עומד מעט מאחור: ל-13% מהחברות יש כיום יישום נרחב. הנתון מהווה גידול, מ-8% ב-2017 ומ-5% ב-2013. 32% מהן נמצאות בשלבים של מימוש מוקדם. היתרון הגדול ביותר שחברות מזהות ב-IoT חיצוני הוא היכולת להציע מוצרים או שירותים חדשים, כך לפי 36% מהן.

בדו”ח הקודם, רק 20% מהחברות דיווחו על "השפעה חיובית משמעותית" מיישומי האינטרנט של הדברים שלהן, ובדו"ח הנוכחי מדובר על 41% מהחברות.

המגזרים המובילים את האימוץ של IoT חיצוני הם חברות IT – עם 56%, תשתיות וחקלאות (53%) וייצור (50%). המגזר שמוביל קדימה את השימוש ב-IoT פנימי הוא, שוב, ה-IT – עם 68%, ולאחריו שירותים פיננסיים (60%), תשתיות וחקלאות (54%).

הרצון להתקדם מהר יותר בתחום, כך לפי המחקר, מונע מהחזר גבוה על ההשקעה. יותר ממחצית (57%) מהחברות ציינו, כי החזר ההשקעה שלהן מהתחום היה גבוה מהמצופה. כלל החברות דיווחו, כי הן מצפות להגדיל את השקעותיהן בתחום בשיעור של 11%-50% נוספים בשלוש השנים הקרובות. בדו"ח הקודם, ב-2017, חברות תכננו להגדיל את ההשקעה רק בטווח של 1%-10%. כך, מגזרים רבים מצאו את עצמם מתקדמים מהר ממה שחשבו – במיוחד במגזר הרפואי, בחקלאות ובנדל"ן מסחרי.

30% מהארגונים אמרו כי ה-IoT הצית אצלם חדשנות פנימית, בעוד 22% ציינו, כי הוא שינה מודלים עסקיים.

בנוגע לאבטחת מידע, דאגה מרכזית בתחום, המחקר העלה, כי ליותר ממחצית החברות המקימות רשתות IoT נרחבות יש כעת מומחיות פנימית טובה לגבי אבטחתן. אף כי זהו נתון חיובי, החשש עדיין קיים: 13% מהארגונים הודו, כי דאגות לגבי אבטחת מידע עדיין מגבילות את השאיפות שלהם בתחום. ארגוני אנרגיה ו-IT (שניהם עומדים על 25%) היו המודאגים ביותר.

"IoT משנה את הדרך שבה ארגונים עושים עסקים ואת הדרך שבה הם מתכננים מוצרים ושירותים", סיכמו עורכי המחקר. "התחום מניע אותם מהר יותר אל עבר מהפך דיגיטלי מלא. נראה כי העשור הנוכחי יתגלה כשנות פריחה ונקודת מפנה עבור ה-IoT,  הצפוי להגשים את התקוות שתלו בו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים