בנק ישראל מפרסם דף ייעודי בנושא הקורונה

כמה תשובות חשובות לשאלות, שעשויות לעניין רבים מקוראינו, שחוץ מן העובדה שהם נחשבים למשק בית – הם גם עסקים קטנים שחווים כעת ימים קשים בהתמודדות עם משבר הקורונה

ההיי-טק גבר על הקורונה. דו"ח 2020 של בנק ישראל

לנוכח התפתחות נגיף הקורונה והשלכותיו על הכלכלה בעולם ובישראל, ובתוך כך על כל משק בית פרטי ועסק, הקים בנק ישראל דף שמרכז את כל המידע שפרסם בנק ישראל בנושא, לרבות ההודעות לעיתונות, ראיונות לתקשורת, כלים מוניטריים, החלטות מדיניות, הוראות למערכת הבנקאית ומידע על אודות הסניפים הפעילים והמוקדים הטלפוניים של התאגידים הבנקאיים.

הפיקוח על הבנקים הודיע גם, כי הוא עוקב בדריכות אחר ההתפתחויות וירחיב את התערבותו במידת הצורך.

בנוסף, פרסם הבנק קובץ מרכז של תשובות לשאלות נפוצות, הנוגעות להתמודדות משקי בית ועסקים קטנים עם השלכות משבר הקורונה בכל הנוגע להתנהלות מול המערכת הבנקאית. המסמך יעודכן ככל שיתווספו נושאים נוספים.

ליקטנו כמה תשובות חשובות, שעשויות לעניין רבים מקוראינו, שחוץ מן העובדה שהם נחשבים למשק בית – הם גם עסקים קטנים שחווים כעת ימים קשים.

באופן כללי, המדינה הקצתה ערבויות בהיקף של מיליארדי שקלים לצורך סיוע לעסקים קטנים במסגרת קרן הלוואות ייעודית. הבנקים מעמידים אשראי בהתאם לשיקול הדעת שלהם ובהתאם לסבירות הקיימת לכך שהלווה יוכל להחזיר את האשראי שקיבל לאחר סיום המשבר. בזכות הקרן שהוקמה, יש לבנקים אפשרות לתת יותר אשראי. בנוסף, בלי קשר לקרן, הבנקים יוכלו להגדיל מסגרות אשראי ואף לכבד את החיובים ולהעמיד מסגרת חדשה, בזכות הקלות רגולטוריות שנתן הפיקוח על הבנקים.

  • כגופים חיוניים, הבנקים ימשיכו להיות נגישים לציבור גם במהלך המשבר, אבל תוך צמצום שירותי קבלת קהל לסניפים ייעודיים בלבד, שיתמקדו בשירותים דחופים וחיוניים. כמובן, מתבקש להימנע מהגעה מיותרת לסניפים, ולבצע ככל האפשר פעולות בערוצים הדיגיטליים או במוקד הטלפוני של הבנק.
  • פלטפורמות המסחר המקוונות יוסיפו לפעול, וניתן יהיה לסחור באמצעותן.
  • המערכת הבנקאית נרתמה לסייע לעסקים, למשקי בית ולמשק כולו לעבור את האירוע, דבר שבא לידי ביטוי ביוזמות רבות שפרסמו בנקים שונים ללקוחותיהם במהלך השבוע האחרון, כמו הקלות על תשלום החזרי משכנתאות, תוך דחייה של התשלום השוטף לתקופה של כמה חודשים; הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, שנקלעו לבעיית נזילות עקב המצב – במסגרת הקרן לעסקים קטנים שמשרד האוצר הרחיב, ובתוכניות עצמאיות ייעודיות שבנקים יצרו לטובת עסקים; הצעות לפיקדונות מותאמים לתנודתיות בשווקים (בהתאם למידע המתפרסם על ידי הבנקים באתרי האינטרנט ובתקשורת); הצעות לשירותים דיגיטליים מורחבים מרחוק, כדי להקל על לקוחות שאינם מעוניינים להגיע לסניפים בעת הזו, ובפרט הקמת מוקד טלפוני ייעודי לאזרחי מבוגרים; מתן שירותי שליחים ללקוחות הנמצאים בבידוד.
  • הפיקוח על הבנקים הודיע על "הקלות רגולטוריות כתגובה למשבר נגיף הקורונה", אשר ייכנסו לתוקף בקרוב, כדי לסייע למשקי הבית ולעסקים לצלוח את המשבר, תוך הסתמכות על מצבה האיתן של המערכת הבנקאית. בין ההקלות: הקלות בנושא ניהול מסגרות אשראי בחשבונות עובר ושב שייקלעו לקשיים תזרימיים; ביצוע פעולות בנקאיות מבלי להגיע לסניפים, למשל באמצעות המוקד הטלפוני של הבנק,  ביצוע פעולות באמצעות הטלפון, אתר האינטרנט, והאפליקציה הבנקאית.
  • מי שאינם מחוברים לאתר הבנק יכולים להתקשר למוקד ולבקש טלפונית להצטרף לשירותי בנקאות בתקשורת. הוראות הפיקוח על הבנקים מאפשרות הצטרפות לקוחות מרחוק ל"בנקאות בתקשורת", לצורך קבלת מידע ולצורך ביצוע פעולות באמצעות מגוון ערוצים כגון: טלפון; אתר האינטרנט; האפליקציה הבנקאית וללא צורך בהגעה לסניף.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים