גלאקסי A51 של סמסונג – מכשיר שוק ביניים מעודכן ומודרני

הדור החדש של מכשיר הביניים מביא הרבה מאוד שיפורים לשולחן יחסית לקודמו, ה-A50, ובייחוד מערך צילום משופר

הרשו לי הפעם להתחיל עם הנחת עבודה שלדעתי היא מציאותית למדי: מתישהו זה ייגמר, או שנלמד לחיות עם זה. מתישהו נחזור לשגרת החיים שלנו, וכמו שלמדנו להכיל התפרצויות שפעת קשות, כמו שלמדנו לחיות עם מחלת האיידס הארורה, אנחנו גם נלמד לחיות עם הקורונה.

וכשנעבור את התקופה הזאת, כנראה שלרבים מאיתנו יהיה הרבה פחות כסף בכיס, אבל עדיין נצטרך בסופו של דבר לקנות את מה שצריך לקנות, אולי טלפון חדש, לדוגמה. בגלל שגם כך התכוננו לעשות זאת לפני שנתקענו בבית עם ילדים או רק מול מחשב, בגלל שיכול להיות שעד סוף הסגר העצמי או הכפוי הטלפון הנוכחי יהפוך ללא שמיש בגלל התקפת עצבים מיותרת, ובגלל עוד עשרות סיבות אחרות.

עם זאת, אני מעריך שהרבה מאוד אנשים יורידו את רמת הסכום שיהיו מוכנים לשלם עבור טלפון חדש, גם בגלל שיהיה להם פחות בכיס. זו תהיה תקופה שבה רכישת מכשירי שוק הביניים תזנק לשמיים, ואפילו של מכשירי שוק הכניסה – וזאת על חשבון מכשירי הצמרת ושוק הביניים העליון. אבל זה לא אומר שלא יהיו מכשירים של המותגים המובילים ברמת מחירי הביניים, והגלאקסי A51 של סמסונג הוא דוגמה מצוינת למכשיר כזה.

משפחת ה-A מסמלת אצל סמסונג את מכשירי שוק הביניים בשנתיים האחרונות, והמכשירים עם סיומת x1 מסמנים את מכשירי הדור השני של המשפחה. ה-A51 הוא אם כן ממשיך דרכו של הגלאקסי A50, והוא מביא הרבה מאוד שיפורים לשולחן. כפי שאולי ניתן ללמוד מהמספור שלו, הוא ממוקם בדיוק באמצע שוק הביניים מבחינת סמסונג, ועם זאת, הוא מציע הרבה מאוד מאפיינים ותכונות שיכולים לספק מאוד גם את מי שאינו מוכן להוציא את מיטב כספו על מכשירי העילית של החברה.

זה גם בא לידי ביטוי בעיצוב. אמנם יש לו גב עשוי פלסטיק, אבל הוא מעוצב עם טקסטורה יפה, המשתנה בהתאם לשינוי של זווית התאורה אל המכשיר, והוא מציע גב קמור היטב לצדדים. השוליים מלפנים דקיקים מאוד, ואפילו דקים יותר מאלו של הדור הקודם, ומסך ה-AMOLED בגודל 6.5 אינץ' מציע צבעים מרהיבים וגם טומן בחובו חיישן טביעות אצבע. המגרעת הקדמית שליוותה את מכשירי 2019 נעלמה לטובת חריר במסך ב-2020, שייעלם כנראה גם הוא לקראת 2021.

החריר מסתיר, כמובן, את מצלמת הסלפי, בעלת חיישן של 32 מגה-פיקסל. למעשה, זה המכשיר הראשון במשפחת הגלאקסי A, שמציע חריר מצלמה הממוקם בדיוק במרכז העליון של המסך, כמו במכשירי הדגל של סמסונג. המצלמה עצמה, בעת שימוש באפליקציית הצילום המובנית, יכולה לדמות צילום בשתי מצלמות, אך מדובר כמובן בעיבוד תמונה ספקולטיבי.

בגב ה-A51, כפי שכבר שכיח למדי במכשירי הביניים של הדור הנוכחי, יש ארבע מצלמות, כשהראשית מצוידת בחיישן של 48 מגה-פיקסלים. המשנית, המציעה עדשה רחבה במיוחד, מצוידת בחיישן 12 מגה-פיקסלים, ואילו שתי האחרות הן עם חיישן 5 מגה-פיקסל, כשאחת מהן משמשת לאפקט הבוקה, כלומר מודדת מרחק מאובייקט הצילום, והשנייה משמשת לצילומי מקרו, והיא מסוגלת להתמקד על עצים ממרחק של עד 3 ס"מ, ונבחרת במצב צילום ייעודי עבור מי שאוהב לצלם במצב הזה, שמפיק בדרך כלל תמונות מרהיבות עין.

התמונות, במיוחד באור יום, מציעות בדרך כלל איכות גבוהה למדי, עם יכולת התמקדות מצוינת ועם חדות שמאפיינת בדרך כלל מצלמות באיכות גבוהה. הבעיה היא, שלעיתים גולשת לה פנימה תמונה שאיבדה את המיקוד, גם אם התאורה מסביב טובה, וזה מפתיע גם אם זה לא נורא בבחינה כמותית. איכות התמונה בצילומים בשעות הלילה או אם התאורה פחות טובה יורדת באופן משמעותי מאוד, גם בגלל שאין מנגנון ייצוב תמונה.

השיפור מבחינת החומרה של ה-A51 לעומת קודמו קיים, אבל לא ממש משמעותי. המעבד Exynos 9611 החליף את 9610 וגם מלווה בשבב גרפי מעט טוב יותר, והשיפור בתוצאות המבחנים עמד על קצת פחות מ-15%. הוא גם מגיע עם 6 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-128 גיגה-בייט זיכרון אחסום מובנה.

התוצאות במחנים כמובן רחוקות מאוד מאלו של מכשירי הצמרת, אבל עדיין, עבור רוב המשתמשים הם מספקות בהחלט – במיוחד אלו של הסוללה בנפח העבודה של 4,000 מילי-אמפר/שעה, שסיפקה במבדקי הזמן קצת פחות מ-12 שעות עבודה. זו תוצאה מרשימה בהחלט בכל קנה מידה.

בסופו של יום, וגם בתחילתו, גלאקסי A51 הוא מכשיר שוק ביניים מעודכן ומודרני, כולל בהיבט של מערכת ההפעלה והממשק של סמסונג, ועם מחיר שנע בין 1,250 ל-1,450 שקלים בתלות אם בוחרים ביבואן מקביל או ביבואן הרשמי, והוא גם מציע תמורה נאה לכסף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים