קורונה בסייבר: האקרים התקיפו את שירותי הבריאות בארצות הברית

ההאקרים ביצעו מתקפת DDoS שגזלה רוחבי פס משמעותיים ממשרד הבריאות האמריקני ● המצב חזר לסדרו לאחר כמה שעות

ההאקרים לא בוחלים במשברים רפואיים ובארגונים שאחראים על בריאות הציבור. צילום אילוסטרציה: BigStock

על רקע ההתמודדות של מערכת הבריאות בארצות הברית עם מגפת הקורונה, הרשויות הפדרליות חוקרות מתקפת סייבר שאירעה על רשתות התקשורת והמחשוב של שירותי הבריאות ומשאבי אנוש של הממשל – כך דווח אמש (ג') בתקשורת האמריקנית.

על פי חדשות CBS, המתקפה הייתה מסוג DDoS – מתקפת מניעת שירות מבוזרת, והיא גזלה רוחבי פס משמעותיים ממשרד הבריאות ומשאבי האנוש של ארצות הברית.

CISA, הסוכנות האמריקנית לאבטחת סייבר ותשתיות, פרסמה הודעה שלפיה היא "נקטה בכמה צעדים במהלך השבועות האחרונים, על מנת להגדיל את המוכנות של הסוכנויות הפדרליות בתחום הגנת הסייבר. צעדים אלה כוללים פיקוח רב יותר, הנפקת המלצות לעובדים לעבודה מרחוק והגנה על מערכות חשובות במיוחד, שתומכות במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה". הסוכנות מסרה כי אנשיה מאמינים שהצעדים שהם נוקטים הם "מספיקים", ושהיא תמשיך לפקח ולמנוע כל פעולה זדונית נוספת ברשת.

משרד הבריאות האמריקני מסר כי "התוודענו לגידול משמעותי בפעילות הסייבר התוקפני נגד התשתיות שלנו. תשתיות ה-IT של המשרד מנוטרות באופן רציף איומי סייבר ופגיעויות. כבר בשלב מוקדם יותר של התפשטות המגפה, המשרד יישם הגנות נוספות. עבודת אנשי המחשוב במשרד הבריאות מתואמת עם מערכת אכיפת החוק הפדרלית".

יצוין שרשתות התקשורת והמחשבים של המשרד שבו לפעולה סדירה כמה שעות לאחר המתקפה. באופן טבעי, משרד הבריאות האמריקני מעורב באופן עמוק במאבק למניעת התפשטות המגפה. זאת, על רקע הגידול במספר החולים, הנשאים והמתים מהנגיף, בארצות הברית וברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים