"נדרש ליצור מנהיגות נשית-טכנולוגית בישראל"

"אנחנו מנסים לקרב נערות בבתי ספר תיכוניים להיי-טק, כי הוא כמו התפוזים והיהלומים של שנות ה-70'", אמרה גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף ה-SaaS של אורקל ישראל ומובילת פורום הנשים WIT מבית אנשים ומחשבים

גילי שלזינגר-מורן, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף SaaS באורקל ישראל. צילום: עזרא לוי

"לנשים יש איכויות רבות, שבאות לידי ביטוי בשלל אופנים. אנחנו מעודדים נערות בבתי ספר תיכוניים לבוא לתעשיית ה-IT וההיי-טק, ומנסים לקרב אותן לתחום, כי ההיי-טק בישראל של היום הוא כמו התפוזים והיהלומים של שנות ה-70'. יש ליצור מנהיגות נשית-טכנולוגית בישראל", כך אמרה גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף ה-SaaS של אורקל ישראל.

שלזינגר דיברה במסגרת אירוע השקת פורום הנשים WIT (ר"ת Women in technology) מבית אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (א') בבית אורקל בפתח תקווה. במפגש השתתפו יותר מ-100 מנמ"ריות ונשים טכנולוגיות מכלל מגזרי המשק, ושלזינגר אף הנחתה אותו.

בדבריה אמרה שלזינגר, המובילה את הפורום, כי המטרות בהקמתו הן יצירת פורום מפרה ומגבש של נשים שעובדות בתחום הטכנולוגיה וכן יצירת קהילה מפרגנת, לצורך קידום מקצועי ועלייה בסולם הדרגות של נשים בטכנולוגיה. היא ציינה כי עוד מתוכנן שהפורום ייצור מועדון, שבין היתר יתרום לנטוורקינג, להפריה אישית ומקצועית ולהקניית כלים למנהיגות אישית, כדי להפיק מכל אחת ואחת את המרב הגלום בה.

היא פצחה בסיפור אישי, שמעיד על התמודדות עם קושי. "לפני כמה ימים נערך מרתון תל אביב", אמרה. "אמנם אני אצנית, אבל לא היה לי כוח לנחיל האנשים ולהשכמה המוקדמת. למרות זאת, קמתי בחמש, והשתתפתי במירוץ חצי המרתון. בקילומטר השמיני כבר ראיתי את הים. בקילומטר ה-14 התחלתי לשלוח תמונות לבן זוגי. קילומטר לאחר מכן פגשתי זוג חברים מהתיכון, ועקפתי אותם. היה ממש קשה. אינני יודעת איך הגעתי לקילומטר ה-18, אבל הרגשתי שאם אסיים את הריצה, זה יהיה בזחילה. לבסוף, סיימתי. בקילומטרים האחרונים, כל מה שחשבתי עליו היה הבירה הצוננת שאלגום עם סיום הריצה. לבסוף, להפתעתי הסתבר שאף שיפרתי את תוצאת הריצה שלי".

"'הקושי קיים. 'היה לך קשה ברגליים', אמרה לי המאמנת שלי, 'אבל את התמקדת בים, בבירה ובחברים – ולא ראית את הקושי'", ציינה שלזינגר. היא הביאה בהקשר זה שני ציטוטים של דמויות היסטוריות מוכרות. הראשון הוא ציטוט של אברהם לינקולן, הנשיא ה-16 של ארצות הברית, שאמר: "אנחנו יכולים להתלונן על כך שלשיחי ה-ורד יש קוצים, או לשמוח שלשיחים הדוקרניים יש ורדים". הציטוט השני הוא של וינסטון צ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה בימי מלחמת העולם השנייה, שאמר ש-"פסימיסט רואה את הקושי בכל הזדמנות; אופטימיסט רואה את ההזדמנות בכל קושי". לדבריה, "יותר קשה לנו, אבל אנחנו רואות ומבינות שהקושי קיים, ממשיכות – ואז מצליחות".

יש לציין ששלזינגר עומדת בראש Oracle Women's Leadership ישראל (מנהיגות נשית אורקל ישראל) – יוזמה שמטרתה להביא להעצמת נשים בעולם הטכנולוגיה ולגיוון סביבת העבודה בארגונים. לסיום היא ציינה כי "באורקל, צפרא כץ, מנכ"לית החברה, מנחילה ערכים של שוויון מלמעלה למטה".

נטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק, הכנסים והאירועים של אנשים ומחשבים, באתגר הטאף מאדר ב-2017. צילום: פלי הנמר

נטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק, הכנסים והאירועים של אנשים ומחשבים, באתגר הטאף מאדר ב-2017. צילום: פלי הנמר

נטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק, הכנסים והאירועים של אנשים ומחשבים, אמרה כי "צמחתי בתוך החברה. התחלתי צעירה, ועם השנים המקום התפתח וגדל – ואני עימו". לדבריה, "הסוד הוא איך לנהל את כולם, ולעשות זאת בצורה מספיק קשוחה ואסרטיבית. כדי להצליח, נדרשות תכונות של נחישות וחשיבה מחוץ לקופסה".

גבאי תיארה את פעילות התרומות לטובת נבחרת הספורט האתגרי טאף מאדר של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, למען עמותת גדולים מהחיים. "העמותה פועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם – היא בונה גני חלומות לילדים חולי סרטן. כעת נתרמים כספים לטובת גן החלומות בבאר שבע, שמיועד ומתוכנן עם מערכת מיזוג אוויר סטרילית במיוחד עבור ילדים חולי סרטן שסובלים ממערכת חיסונית חלשה, כדי לאפשר להם ליהנות מחוויית ילדות נורמטיבית, תוך הגנה מפני זיהומים וקבלת טיפולים רפואיים. גן החלומות הראשון הוקם בכפר אז"ר, סמוך למרכז הרפואי שיבא תל השומר", אמרה.

היא הוסיפה ש-"ערכנו כבר ארבעה מסעות אתגריים, לטובת גיוס תרומות לעמותה, כשלאורך המסלול שזורים מכשולים שונים. חשמלו אותי, הטבילו אותי בבוץ, הקפיאו אותי בקרח. הכל זה עניין של נחישות. אני מקווה שהפורום יביא את כולנו לנחישות ולהובלה, כי בסופו של יום, אנחנו עושות הכל".

גבאי סיימה בציינה כי "כמה נשים בכירות בתעשייה יצאו מבית אנשים ומחשבים: שירה רז מייזנר ממטריקס, אנסטסיה נובל מסאפ ישראל, אורטל ליבלר-קדוש מרד-האט ושני ענבר קריטי ממיקרוסופט ישראל. הכוח של אנשים ומחשבים הוא בשילוב בין נחישות וביצועים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים