התגלה קמפיין סחיטה בסייבר רחב היקף נגד ישראלים

התוקף שולח לאזרח מייל מהכתובת שלו, שבו נטען כי הוא פרץ לתיבה והוריד תמונות אינטימיות, שיפרסם אותן אם הוא לא ישלם – כך גילה מערך הסייבר הלאומי

זהירות, סחטנים. צילום אילוסטרציה: BigStock

החל מיום ה' האחרון, אזרחים רבים בישראל קיבלו הודעת סחיטה במייל, בקמפיין רחב היקף – כך נמסר היום (א') ממערך הסייבר הלאומי.

ההודעות נשלחו כביכול מכתובת הדוא"ל של האזרח, ותוכנן היה זהה: התוקף טען כי פרץ למכשיר הטלפון או לתיבת המייל, ואף פירט כיצד עשה זאת. לאחר מכן, הוא איים על הקורבן כי ברשותו תכנים אינטימיים שלו, והיה והוא לא ישלם את הכופר הנדרש, הם יופצו לרשימת אנשי הקשר שלו. את הכסף נדרשו הקורבנות להעביר לארנק הביטקוין של התוקף.

ממערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה נמסר כי "חשוב להבהיר שמדובר בקמפיין רחב היקף, אשר במסגרתו נשלחת אותה הודעה גנרית למאות אזרחים ברחבי הארץ. הדבר ככל הנראה מעיד על אמינות ההודעות. כמו כן, גם אם ברשות התוקף התכנים שלכאורה נטען שהם ברשותו – העברת דמי הסחיטה אינה מבטיחה כי הוא לא יעשה בהם שימוש לאחר מכן".

אנשי מערך הסייבר ממליצים לעשות כמה פעולות: יש לשנות ססמאות למייל ולאתרים רגישים לעתים קרובות; אין להשתמש בססמה זהה באתרים שונים; ההודעה נשלחה אליכם מהכתובת שלכם? ייתכן שמדובר בהתחזות ולא בפריצה. במקרה זה, מומלץ לשנות ססמה למייל ולהגדיר אימות דו שלבי; אם התוקף מוכיח כי בידיו תכנים אינטימיים שלכם, יש לפנות לתחנת המשטרה הקרובה, אשר תפנה אתכם ליחידת הסייבר שלה; אם מדובר בתכנים אינטימיים של קטינים, אנא פנו למוקד מערך מאו"ר (מערך למניעת אלימות ופשיעה נגד ילדים ונוער ברשת), במספר הטלפון 105.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    1. ההודעות אינן יוצאות משרתי ספק הדוא"ל ולכן השולח משתמש רק בחלק הראשון של כתובת המיל. 2. במקביל תקיפה מהפורטת בכתבה יצאה תקיפה נוספת שתיבת הדואר הגיעה ל-97% מהתפוסה וישד לשדרגה. 3. התוקפים ניראה שהם ישראלים, משתמשים במיל מקור [email protected]. המטרה של התקיפה ביצוע רכישה של הרחבת התיבה וכך קבלת נתוני אשראי של הקורבן.

אירועים קרובים