טקס מצטייני המחשוב: 17 שנים של חדשנות

פרויקטים בולטים ומנמ"רים מצטיינים זכו היום (א') באותות הוקרה בטקס מצטייני המחשוב, שהשנה נערך בסימן מיוחד - 40 שנים לאנשים ומחשבים ● על מצוינות, טכנולוגיה ואנשים לפני מחשבים

שמים את המצוינות על ראש שמחתנו. אילוסטרציה: BigStock

טקס מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים הוא אחד האירועים המרכזיים בענף ההיי-טק, וה-IT בפרט, ומתקיים מזה 17 שנים ברציפות. השנה הוא נערך בעיתוי מיוחד: תחילת ציון אירועי 40 שנים לאנשים ומחשבים.

פעם בשנה אנחנו אומרים תודה ומביעים הערכה למאות ואף אלפי עובדי ומנהלי הטכנולוגיות בכל מגזרי המשק – ממשלה, ביטחון, רשויות מקומיות, חברות עסקיות ועוד. ולא רק אנחנו – כל קהילת ההיי-טק וה-IT. לראייה, האולם בלאגו בראשון לציון, שם נערך הכנס, עלה על גדותיו.

עשרות צוותים מארגונים שונים, מהם שזכו בתחרות הפרויקטים המצטיינים ומהם שלא, מילאו כל סמ"ר פנוי במרכז האירועים הגדול. הנוכחות הרבה הייתה מרגשת לא רק בגלל עצם הזכיות, אלא גם כי היא מבטאת את החדשנות של התעשייה ושל הגופים שלוקחים בה חלק, ואת העובדה שהחדשנות הזו טבועה ב-DNA שלהם. המנמ"רים ומנהלי הטכנולוגיות, שעומדים בחזית הפרויקטים, לא עלו על הבמה לבד, אלא הביאו אתם את חברי הצוות הרלוונטיים, בבחינת אמירת תודה – גם פנים ארגונית של אותו הארגון הזוכה – לכל העוסקים במלאכה. זה דבר שאינו מובן מאליו, והוא עוד סמן לחשיבות של טקס מצטייני המחשוב: להביע את ההערכה לעובדים המצטיינים, שעושים את העבודה במשך כל השנה.

הטקס גם המחיש היטב את האמירה שלפיה החדשנות לא שוקטת על השמרים והמצוינות היא לא דבר חד פעמי, אלא שבה ומתחדשת בכל שנה. אותה מצוינות שמהווה את הבסיס לחדשנות, שמניעה את הכלכלה והחברה בישראל.

פרויקטים שמשנים

המשותף לכל 143 הפרויקטים שקיבלו את הפרסים, ב-11 קטגוריות שונות, הוא שכל אחד מהם גרם לשינוי בארגון. כך, למשל, באוטומציה של תהליכים, תחום שהולך ומתחזק בשנים האחרונות, ובמערכות BI ואנליטיקה, שמממשות את המגמה של מינוף הערך העסקי מהמידע. גם תחום התשתיות קיבל השנה ייצוג בולט, כחלק ממגמת העלאת המרכזיות של התחום בסדר היום של הארגונים. אבל את המקום הראשון מבחינת מספר הפרויקטים – יותר מ-40 – תפסה הקטגוריה של הטרנספורמציה הדיגיטלית. פסיפס הפרויקטים מראה שבכלל המגזרים במשק מבצעים כיום תהליכים דיגיטליים – החל ממגזר הבריאות וכלה במגזר הפיננסי, בתקשורת, בנדל"ן, בתעשייה ובשירותים, בצבא ובביטחון, ובגופים הממשלתיים והציבוריים. ועוד, כמובן.

כמו כן, זכו פרויקטים רבים שהביאו ליצירת בידול והשגת יתרונות, והועלו על נס גם מפעלים חכמים, שמסמלים את החדשנות בתחום תהליכי האוטומציה של התהליכים (RPA).

אחד הפרויקטים המעניינים שזכו הוא פרויקט לוטם, שבמסגרתו הוכשרו יזמיות דרוזיות בוגרות לימודי מדעים למקצועות היי-טק, והן אף מצאו עבודה במקומות מגוריהן. תמיד מרגש לראות איך הטכנולוגיה משמשת למען החברה וכיצד תעשיית ההיי-טק נרתמת למטרות חברתיות.

ההצטיינות מתחילה מהמנמ"רים

החלק הראשון של האירוע מוקדש מדי שנה להענקת אותות למנמ"רים המצטיינים – וכך קרה גם הפעם. 15 המנמ"רים שקיבלו את האותות נבחרו על ידי ועדה בראשות פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב.

פרופ' אריאב אמר מעל במת הכנס כי המשותף לזוכים הוא ההובלה והמנהיגות הדיגיטלית שלהם, כל אחד בארגון שלו. הוא ציין כי בדבריו באותו הטקס בשנה שעברה הוא אמר שעל המנמ"רים להיות מובילים דיגיטליים – והנה, הזוכים השנה מימשו את זה, מבלי שתיאמו האחד עם האחרים. זאת, על אף שלאחר דבריו בשנה שעברה, פרופ' אריאב קיבל תגובות נזעמות, שטענו שהקריאה שלו אינה בת ביצוע. הזוכים השנה מוכיחים שהם טעו.

זה לא קרה במקרה, ומדובר בתוצאה של שתי סיבות: ראשית, המעבר לדיגיטל, בכל ארגון, הוא חלק בלתי נפרד מהליבה העסקית שלו, והדבר התחדד עוד יותר בשנה האחרונה. שנית, ביותר ויותר ארגונים מבינים עד כמה קריטי תפקידו של המנמ"ר.

המנמ"רים המצטיינים. בשורה הראשונה: מימין - יהוד מרסיאנו, עיריית באר שבע; בועז תנעמי, עיריית אשקלון; איתי זימן, ברינקס; דן בן סימון; תמי אוחנה קול, מגדל; איריס שיפרין, סונול; דניאל טבלינסקי; ירון ריבו, עיריית נתניה; מאיר רכטר, הנהלת בתי המשפט; קובי נוח, עיריית רמת גן; קובי גולובינסקי, מערך הסייבר הלאומי; רויטל ויצמן, נציבות שירות המדינה; וענת שלומוביץ', עיריית פתח תקווה, בשורה השנייה: מימין - שחר מרקוביץ', אל על; ופרופ' גדי אריאב, יו"ר ועדת האיתור. לא מופיע בתמונה: ד"ר עופר רימון, משרד החינוך. צילום: ניב קנטור

המנמ"רים המצטיינים. בשורה הראשונה: מימין – יהוד מרסיאנו, עיריית באר שבע; בועז תנעמי, עיריית אשקלון; איתי זימן, ברינקס; דן בן סימון; תמי אוחנה קול, מגדל; איריס שיפרין, סונול; דניאל טבלינסקי; ירון ריבו, עיריית נתניה; מאיר רכטר, הנהלת בתי המשפט; קובי נוח, עיריית רמת גן; קובי גולובינסקי, מערך הסייבר הלאומי; רויטל ויצמן, נציבות שירות המדינה; וענת שלומוביץ', עיריית פתח תקווה, בשורה השנייה: מימין – שחר מרקוביץ', אל על; ופרופ' גדי אריאב, יו"ר ועדת האיתור. לא מופיע בתמונה: ד"ר עופר רימון, משרד החינוך. צילום: ניב קנטור

יש לציין לטובה גם את העובדה שמגזר ש-"מככב" ברשימת המנמ"רים הזוכים הוא המגזר המוניציפלי. זהו שינוי משמעותי, שמלמד על כך שגם במגזר זה, מעמדם של המנמ"רים עולה, מאחר שגם ראשי הרשויות המקומיות מכירים בחשיבותם ומבינים שהדרך לממש את אחת המטרות העיקריות שלשמן הם נבחרו, שיפור השירות לאזרח, היא באמצעות הטכנולוגיה. מגזר נוסף שיש לו נציגות נכבדה ברשימה הוא זה הממשלתי-ציבורי, באמצעות נציבות שירות המדינה, משרד המשפטים, משרד החינוך ועוד.

דבר אחרון שהטקס, על שני חלקיו, הוכיח הוא שמה שהיה נכון עם הקמת אנשים ומחשבים בתחילת שנות ה-80' של המאה הקודמת נכון גם עכשיו, בתחילת שנות ה-20' של המאה הנוכחית: אנשים לפני מחשבים. ההבנה שבלי הגורם האנושי, החדשנות, הטכנולוגיות וענף ההיי-טק כולו לא היו מה שהם, ואולי לא היו בכלל. הענקת אותות הצטיינות למובחרי הענף מסמלת גם את תמצית מהות הפעילות שלנו, באנשים ומחשבים: להיות הקול של ההיי-טק וה-IT – תעשיות שאותן אנחנו מלווים ארבעה עשורים ברציפות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. היה מרשים

    השנה גם היתה קטגוריה של חברות סטארטאפ , שבו זכתה חברה אחת מובילה אחת BGS בתחום רפואה דיגיטלית ,שהמטרה שלה להיות חלוצה כ חברת ביטוח חייים ובריאות דיגטלית,עם יכולות רבות כולל חיתום רפואי אוטומטי , ואיבחון מציל חיים רפואי בזמן אמת online ,ובעיקר מקנה ללקוחות שלה מערכות אטונומיות להצלת חיים בלי להיות תלויים בפצינט (כמו שבץ ,ארועים לב , סרטן וכו) - כמו מעבדה רפואית בתוך הטלפון הנייד

אירועים קרובים