ההיי-טקיסט המטייל יוצא ל"סיבוב" מתוכנן בעולם

במסגרת פרויקט טרוול-טק, חושף המדור מדי שבוע מיזמים וסטארט-אפים ישראליים, המפתחים פתרונות לתיירות המחר ● הפעם: הסטארט-אפ סיבוב, שמציע למטיילים לתכנן טיול שלם בפלטפורמת וידיאו אחת

14/02/2020 09:44
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

עבור רבים מקרב שוחרי הטיולים והמסעות מתחיל הטיול, לפחות ברמת החוויה, עוד הרבה לפני היציאה הפיזית לכיוון הטרמינל עם המזוודה והדרכון. למעשה, תכנון הטיול לחו"ל מהווה לא פעם חלק בלתי נפרד מהחוויה, וגם מבטיח הצלחה ב"כיבוש" היעדים המוצלחים, מקומות הלינה הנכונים והאטרקציות המלהיבות ביותר שיש למקום להציע.

על הנחות אלו מבוסס הסטארט-אפ סיבוב (SeeVoov), אשר פיתח פלטפורמה מקוונת, המאפשרת למשתמשים לתכנן טיול שלם באמצעות וידיאו. מאחורי הסטארט-אפ, שהוקם בשנת 2016, עומדים היזמים-מייסדים יוסי גולן, CTO, בעל רקע טכנולוגי עשיר בחברות גדולות, יוצא החברות נייס ואפלייד מטריאלס, שם עבד שנים בפיתוח ובניהול פיתוח תוכנה, ואסף טוקר, המנכ"ל, שהוא רופא מוסמך, המחזיק גם בידע וניסיון רב בתחומי פיתוח היי-טק ויזמות. בעבר שימש טוקר כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת קפיטל פוינט, קבוצת השקעות שמשקיעה בחברות מכשור רפואי בשלב מוקדם. טוקר מרבה בנסיעות ברחבי הגלובוס, ומעיד כי ביקר עד כה באין ספור יעדים.

יוסי גולן, CTO סיבוב. צילום: יח"צ

טיול שלם בפלטפורמה אחת

"אפליקציית סיבוב מאפשרת למשתמש לבחור את האתרים והיעדים המועדפים עליו מתוך מאגר וידיאו עצום של אתרי תיירות ואטרקציות ברחבי העולם, באמצעות טכנולוגיה וממשק ייחודיים. לאחר שנבחרו האטרקציות, מאפשרת המערכת של סיבוב להוסיף ולשבץ את המלונות והטיסות במסלול, ואפילו להזמין את הטיול באופן מרוכז", מסביר גולן. "המערכת מאפשרת גם את הזמנת כרטיסי הכניסה לאטרקציות שנבחרו בטיול, ובכך מפשטת את התהליך ומקילה על המטייל. את הטיול המתוכנן ניתן להדפיס, או, לחלופין, לסנכרן למכשיר הנייד, כך שהתוצר הוא- טיול שלם ביעד הנבחר, בפלטפורמה אחת!"

המיזם, שגייס עד כה מיליון דולר ממשקיעים פרטיים (אנג'לים) ומכמה קרנות קטנות (Capital Point), נמצא כיום בשלב שבו פיתוח המוצר הסתיים, והחברה כעת ממוקדת במכירות. "לחברה יש כיום פיילוט עובד עם רשת מלונות טמר'ס ועסקאות בהתהוות עם כמה חברות גלובליות כמו סקייסקנר ובוקינג.קום", מספר גולן. "המודל העסקי של החברה", הוא מסביר, "הוא B2B, וכולל בין השאר גופים עסקיים, כמו חברות תעופה, קווי שיט ורשתות מלונות, עם אפשרות הרחבה של הפלטפורמה לשירותים נלווים והכנסות נלוות, כך שפוטנציאל השוק מוערך במאות מיליונים".

אסף טוקר, מייסד ומנכ"ל סיבוב. צילום: יח"צ

מנוע עצמאי שמזהה אתרים תיירותיים

בהתייחס להיבטי החדשנות שמציע הסטארט-אפ סיבוב, מספר גולן, כי "אלמנט הווידיאו מוטמע בלב ליבה של מערכת סיבוב לתכנון הטיול, ועליו מבוססות בחירות המשתמשים. עד כדי כך, שהחברה פיתחה טכנולוגיה שנמצאת בשלבי רישום פטנט לסריקה וזיהוי של אובייקטים וסביבה בתוך סרטונים – מנוע עצמאי שסורק סרטונים באינטרנט, מזהה אתרים תיירותיים בתוכם ולבסוף "מצמיד" אותם לאתרי תיירות אלו – כחלק אינטגרלי מהפלטפורמה של סיבוב ובצורה אוטונומית.

"מערכת הזיהוי משתמשת בטכניקות של למידת מכונה כדי לזהות את האתרים וסביבתם בסרטים, וזכתה על כך במקום השני בתחרות CSC ML ללמידת מכונה באוניברסיטת בן גוריון", הוא אומר. "המערכת סורקת את האינטרנט לסרטונים רלוונטיים, האלגוריתם מזהה אוטומטית את המיקומים המוצגים בסרטונים, אוסף ביקורות של מטיילים, תמונות, מידע באתר ומיקום מדויק – ושומר את הנתונים. המערכת ניתנת להרחבה וניתן לתייג סרטונים במהירות ובאופן אוטומטי".

"סיבוב הוא מתכנן נסיעות מבוסס B2B Videp, המסייע לחברות תיירות להגדיל הכנסות באמצעות הזמנות נלוות ושיפור מעורבות המשתמשים. החברה הכירה בכוחו של הווידיאו בהגדלת כוונת הרכישה, ופיתחה מתכנן מבוסס וידיאו, המאפשר לחברות כאלה להגביר את המעורבות ולספק למשתמשים ערך מוסף לשיפור נסיעותיהם. המודל העסקי הוא חדשני, כמו גם הטכנולוגיה שמאחוריו. סיבוב היא הפלטפורמה הראשונה והיחידה שהיא חברתית, אינטראקטיבית ומבוססת וידיאו, המציעה גישה ייחודית ומבוססת חזותית לטיולים דיגיטליים. החברה שמה לה למטרה לשנות את כל התפיסה של מחזור תכנון הנסיעות לחו"ל – ממשימה בודדה ומייגעת לפעילות מהנה, מרגשת ויעילה, שגם חוסכת זמן וגם ניתן לבצע אותה ביחד עם משפחה וחברים, להעצמת החוויה", מסכם גולן.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים