דו"ח: כיום יותר מאי-פעם – מחשבי מקינטוש בסיכון ל"הזדהם" ברושעות

חברת האבטחה מלוורבייטס שטוענת שלפי ההערכות שלה מספר האיומים המכוונים אל עבר המשתמשים במחשבי מקינטוש כפול בשיעורו מזה שמכוון למחשבים מבוססי Windows

יצוידו במעבדי אפל. מחשבי המקינטוש. צילום אילוסטרציה: BigStock

למחשבי מקינטוש של אפל יש סיכוי רב יותר כיום להזדהם ברושעות שונות מאשר אי פעם, וזה בולט בהיבט של תוכנות שגורמות למחשב להציג פרסומות מיותרות, כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת האבטחה מלוורבייטס שטוענת שלפי ההערכות שלה מספר האיומים המכוונים אל עבר המשתמשים במחשבי מקינטוש כפול בשיעורו מזה שמכוון למחשבים מבוססי Windows.

החברה מספרת בדו"ח שלה שחלה עלייה של 400% באיומים המשויכים לתחום המקינטוש במהלך 2019, עם עלייה גדולה במיוחד במספר האיומים למחשב בממוצע לשנה, מ-4.8 ב-2018, ל-11 ב-2019, וזה מספר כמעט כפול, כאמור, ממספר האיומים המוצע למחשבים המריצים את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט שעומד על 5.8.

הסיבה לכיוון המסיבי של רושעות פרסום ותכניות לא רצויות אחרות, מעבר לעלייה בנפח השוק של מחשבי המקינטוש, היא שהם קלים יותר לחדירה בהיבט הזה מבחינת מערכת האבטחה של המקינטוש שאינה בנויה להתמודד עמן היטב עדיין.

הרושעה המובילה במתקפת על מקינטושים ב-2019 הייתה NewTab, שהיא Adware שאחראית לכ-30 מיליון התקפות. ל-PCVARK, שם כללי לתוכנה המתיימרת לשפר את ביצועי המחשב והזיכרון, הייתה נוכחות של 25 מיליון, והיא הגיעה למקום השני, וזאת לעומת מקום 31 שנה קודם.

בתחום ה-Windows הרושעה שהציגה את הצמיחה הגבוהה ביותר הייתה Adware – MindSpark עם גידול של כ-500%, אך בסך הכל כשני מיליון מחשבים הושפעו ממנה בהיבט הצרכני. במגזר המחשבים העסקיים ההשפעה הגדולה ביותר, עם שלושה מיליון מחשבים נגועים, הייתה של PCs. Adware.Yontoo.

גם במחשבי ה-Windows הרושעות המנסות להשתיל מנועי פרסומות הציגו את הצמיחה הגדולה ביותר מבין כל הרושעות, אבל במערכת הזו הרבה יותר קל ללכוד אותן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים