ארגון מסע מציע לסטארט-אפים לגייס מתמחים יהודים מהעולם

הארגון מציע לחברות לקבל להתמחות מומחים בוגרי מדעי המחשב, הנדסת תוכנה ומקצועות נוספים, לתקופה של בין חודשיים ל-10 חודשים

מתמחים בפרויקט מסע. צילום: יח"צ

מסע, ארגון מיסודן של הסוכנות היהודית והממשלה, מציע לחברות היי-טק לבצע פעולה שתיטיב אתן, עם קורטוב של ציונות: הארגון הכריז על מהלך לגיוס חברות במשק הישראלי, ובעיקר סטארט-אפים, שמעוניינות לקלוט מתמחים יהודים מהעולם לתפקידים שונים, שמגיעים לישראל לפרק זמן משמעותי.

התכנית של מסע מביאה ארצה מדי שנה כ-12 אלף צעירים יהודים מ-60 מדינות במטרה ללמוד, ללמד, להתנדב ולהתמחות. הצעירים מגיעים לישראל לתקופה של בין חודשיים ל-10 חודשים, שבמהלכה הם תורמים לחברה ולכלכלה הישראלית, זוכים להתקדמות אישית ומקצועית, ומחזקים את זהותם היהודית ואת החיבור שלהם למורשת ולתרבות הישראלית.

אחת התכניות המרכזיות של מסע היא תכנית ההתמחות, שבמסגרתה מגיעים כ-3,000 צעירים להתמחויות במקצועות שונים ובחברות שונות. במסגרת זו, מתמחים בתחומים כמדעי המחשב, הנדסת תוכנה, מנהל עסקים, כלכלה וחשבונאות, שיווק ופרסום עושים את ההתמחות בחברות היי-טק, פינטק, סייבר וכדומה. כל הצעירים הם בוגרי מוסדות אקדמיים ובעלי רקע מקצועי מגוון, ורובם אף התנסו בהתמחויות ובעבודה במדינות האם שלהם או במדינות אחרות. מכאן שהם מביאים עימם תרבות וידע שיתרמו לחברה שבה יתמחו. כל משתתף משובץ בחברה המתאימה לו וזוכה למגורים ולמלגה.

מאות חברות מקבלות מתמחים של מסע מדי מספר חודשים, וחלקן אף מגייסות אותם כעובדים מן המניין עם תום תקופת ההתמחות. בין החברות שכבר לוקחות חלק בפרויקט: יבמ, HP, מוטורולה, פייפאל, ווקמי, אמדוקס, מיינד ספייס ומינט מדיה.

עופר גוטמן, ממלא מקום מנכ"ל מסע, אמר כי "זוהי הזדמנות נפלאה עבור מעסיקים בחברות השונות, שמעוניינים לשדרג את ההון האנושי שלהם באמצעות כוח אדם צעיר, מוכשר ודובר שלל שפות. חברות רבות, החל מסטארט-אפים וכלה בתאגידים, קולטות מזה מספר שנים מתמחים של מסע, וחלקן אף המשיכו להעסיק אותם כעובדים מן המניין עם תום תקופת ההתמחות, לאחר שנחשפו לערך המוסף שהם מעניקים עבורן. כמו כן, אלה שמסיימים את תקופת ההתמחות שלהם וחוזרים לארצות מוצאם מפיצים את שמה של החברה ואת בשורת אומת הסטארט-אפ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים