קוולאקום מזהירה: הקורונה תפגע בנו

בחברה מדברים על "אי ודאות משמעותית" בשוק הסמארטפונים, שלדבריה תשפיע לרעה על השורה התחתונה שלה ברבעונים הבאים ● בינתיים היא הציגה דו"חות טובים מהמצופה, על אף ירידה גדולה יחסית ברווח הנקי

סטיב מולנקופף, מנכ"ל קוואלקום. צילום: יח"צ

נגיף הקורונה, שעשרות אלפי בני אדם נפגעו ומאות מתו ממנו עד כה – בעיקר בסין – פוגע בעולם הכלכלי, גם אם חברות לא ממהרות להודות בזה. הירידות בבורסות שונות בעולם מעידות על כך. חברה שכן מזהירה מפני ההשלכות של הנגיף עליה היא קוואלקום. מנהל הכספים של החברה אמר אמש (ד'), עם פרסום התוצאות העסקיות הרבעוניות שלה, שהיא תלויה ברכיבים שמיובאים בסין ושנוכח המצב, "לא בטוח" שהספקים שאתם היא עובדת יספקו את מלוא הסחורה הדרושה.

בקוואלקום, שחלק נכבד מההכנסות שלה מגיע מרכיבים לסמארטפונים, אמרו כי בעקבות ההשפעות של נגיף הקורונה צפויה "אי ודאות משמעותית" בשוק זה. כתוצאה מהאזהרה הזו, ירדה המנייה של החברה לפני פתיחת המסחר היום ב-2% – על אף שהתוצאות שהיא פרסמה היו טובות מהתחזיות. סטיב מולנקופף תלה את עקיפת התחזיות בעלייה במכירות של החברה בעולם הדור החמישי הסלולרי.

קוואלקום סגרה את הרבעון הראשון של שנתה הכספית 2020 עם גידול בהכנסות והפסד ברווח הנקי, שנבע כתוצאה מעלייה בחבות המס. ההוצאות שלה קטנו ב-2% לקצת יותר מארבעה מיליארד דולר ומנגד, ההכנסות עלו בכ-5% למעט יותר מחמישה מיליארד. מתוכן, מכירות הרישיונות קפצו ב-42% ל-1.5 מיליארד דולר בעוד שמכירות הציוד פחתו ב-6% ל-3.5 מיליארד. הרווח הנקי הרבעוני רשם ירידה של 13.4% ל-926 מיליון דולר, עקב מעבר לחבות מס של 22 מיליון דולר אל מול החזר מס של יותר מחצי מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית 2019, והרווח למנייה קטן ב-8% ל-80 סנט. לעומת זאת, הרווח התפעולי קפץ ב-45% וחצה את רף מיליארד הדולרים.

במהלך הרבעון החזירה קוואלקום כ-1.5 מיליארד דולר למשקיעיה – 710 מיליון באמצעות תשלום דיווידנד ו-762 מיליון כתוצאה מרכישה עצמית של כ-9.2 מיליון מניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים