אוניברסיטת אריאל ואינקוביט יקדמו מיזמים בתחום הטכנולוגיה העמוקה

האוניברסיטה והחממה הטכנולוגית מבית אלביט מערכות יתרמו יחדיו להרחבת הפעילות בנושאי יזמות וחדשנות ומסחור של טכנולוגיות פורצות דרך בתחומי ה-DeepTech

מימין: עו"ד יורם שי, מנכ"ל אוניברסיטת אריאל, ואורן גדות, מנכ"ל Incubit. צילום: אוניברסיטת אריאל

בטקס חגיגי באוניברסיטת אריאל חתמו ראשי האוניברסיטה, חברת אריאל חדשנות מדעית וראשי חממת אינקוביט מבית אלביט מערכות על קידום משותף של מיזמים בתחום הטכנולוגיה העמוקה (DeepTech) – הטרנד החם בעולם הטכנולוגיה.

עו"ד יורם שי, מנכ"ל האוניברסיטה, ואורן גדות, מנכ"ל Incubit, חתמו על השת"פ שכולל הנגשת משאבים ותשתיות של האקדמיה לחברות החממה, אשר פועלת במסגרת תכנית החממות של רשות החדשנות, ומשקיעה בסטארט-אפים צעירים בתחום ה-DeepTech במגוון רחב של תחומי ידע, המבוססים על ידע אקדמי ומחקרי ונמצאים בשלבים המוקדמים של הפיתוח.

במהלך הטקס הוצגו פרויקטים חדשניים בנושא חומרים, קוונאטום, ניהול אנרגיה, מיקרו לוויינים, רחפנים, ורובוטיקה זעירה. כמו כן, סיירו האורחים במרכז לחקר חומרים ובמרכז המאיצים של האוניברסיטה.

עו"ד שי, דיבר על האתגרים שהעולם החדש מציב בפני המוסדות להשכלה גבוהה: "פעם מקור הידע בעולם היה האקדמיה, וממנה היה עובר לתעשייה. היום אנחנו רואים מעבר ידע בכיוון ההפוך. ההסכם היום הוא בעצם לחיצת יד בין האקדמיה לבין התעשייה, והזדמנות למעבר להשפעה הדדית".

מנכ"ל אינקוביט, גדות, הדגיש את חשיבות הקשר של החממה עם האקדמיה ואמר כי "המשימה העיקרית של אינקוביט היא להגיע לטכנולוגיות משבשות ופורצות דרך בשלבים המוקדמים של הפיתוח בהם הסיכון גדול. המחקר באקדמיה בישראל הוא פורץ דרך וחדשני, ועבורנו הוא כר פורה להזנקת חברות, מכיוון שמיזמי DeepTech נשענים על מחקרים אקדמיים חדשניים. זיהינו באוניברסיטת אריאל פוטנציאל רב לחדשנות משבשת בעלת פוטנציאל מסחרי רב, וכן צוות מחויב ומסור לעבודה משותפת"

בטקס השתתפו: ד"ר יעקב ענבר, מהמחלקה לכלכלה ומנע"ס של האוניברסיטה; מיוזמי ההסכם ומנהל הפעילות מטעם האוניברסיטה; דני חרדון, מנהל הרשות למחקר ופיתוח, אוניברסיטת אריאל; איילת בן ערב, סמנכ"לית הפיתוח העסקי ב-Incubit; ניר ליסר, סמנכ"ל טכנולוגיות באינקוביט; ומאיר עמיר, סמנכ"ל הכספים בחממה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים