Big Red 200 יפעל על השבבים הגרפיים הבאים מבית נבדיה

אוניברסיטת אינדיאנה הכריזה כי היא בלתחילת שדרוג מחשב העל שלה, Big Red 200, שיהיה מבוסס, ברובו, על השבבים הגרפיים החדשים אותם אמורה להציג ספקית גדולה המיקרו-שבבים בסביבות יוני

האם הרגולטורים יתערבו? אנבידיה

אוניברסיטת אינדיאנה הכריזה כי היא מתחילה שדרוג של מחשב העל שלה, Big Red 200, שיהיה מבוסס, ברובו, על השבבים הגרפיים החדשים אותם אמורה להציג נבידיה מאוחר יותר השנה, ככל הנראה ביוני.

מעבדים עלו אמורים להיות מבוססים על ארכיטקטורת Ampere החדשה, ולהיות הבסיס של כרטיסי ה-GeForce RTX מסדרת ה-3000 החדשה של החברה.

לפי האוניברסיטה, מדובר בפרויקט שעלותו מוערכת בכשבעה מיליון דולרים, ו-NVIDIA אמורה להחליף את המעבדים הגרפיים הקיימים, שתוכננו על בסיס Tesla V100.

מנמ"ר האוניברסיטה, בראד ווילר, טען כי השבבים הגרפיים החדשים מסוגלים לספק עוצמה שגדולה בכ-75% לעומת עוצמת העיבוד של שבבי ה-Tesla V100. בעוד המעבדים הנוכחיים מסוגים לספק ביצועים ברמה של בפני עצמם עד 8.2 TeraFLOPS, כרטיסי הדור החדש אמורים לספק עד 14 TeraFLOPS.

מה שמעניין הוא שבניית המחשב החדש חולקה לשניים, עד שהמעבדים הגרפיים הגיעו, האוניברסיטה הרכיבה את החלק של המעבדים ה'הרגילים' על בסיס ארכיטקטורת Cray Shasta. מדובר ב-672 צמתים שכל אחד מהם מורכב משני מעבדי Epyc 7742 של AMD עם 64 ליבות ובסך הכל 86,016 ליבות. בשלב השני יצורפו המעבדים הגרפיים באשכולות של ארבעה מעבדים גרפיים, עם מעבד Epyc 7742 יחיד, ובסך הכל – 90,112 ליבות עיבוד.

תאריך הסיום עדיין לא הוגדר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים