פייסבוק מגבירה את הצנזורה כדי למנוע התפשטות ידיעות כוזבות על נגיף הקורונה

פייססבוק: "נתחיל להסיר תכנים המכילים טענות כוזבות או תיאוריות קונספירציה, שסומנו על ידי ארגוני בריאות עולמיים מובילים ורשויות בריאות מקומיות כאלו שעלולות לגרום נזק לאנשים המאמינים בהן"

פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

נגיף הקורונה, שכבר הדביק לפי ההערכות יותר מ-12,000 אנשים, קצת יותר מ-130 מהם נכון לעכשיו מחוץ לגבולות סין, מתחיל להשפיע גם על הרשתות החברתיות. הגדולה שבהן, פייסבוק, החליטה על הרחבת מדיניות הצנזורה שלה למניעת פרסומים כוזבים, כך שהיא תקיף גם פרסומים הקשורים למגיפה וגם לסין מעבר לכך, כולל מחיקה.

החברה הודיעה, כי העובדים העוסקים בבדיקת עובדות בפוסטים המועלים לרשת הונחו לשים לב היטב לתכנים המכילים התייחסות לווירוס ולנגזרות הדיווח על אודותיו, וגם על סין. ההנחיות הללו מתייחסות גם לאינסטגרם, רשת שיתוף התמונות והסרטונים של החברה, וכוללות האשטגים שמתייחסים לקורונה. ייתכן אף חסימה של האשטגים מסוימים באופן מוחלט.

המטרה, לפי פייסבוק, היא בעיקר למנוע בהלת שווא, בייחוד לאחר שארגון הבריאות העולמי הכריז על המחלה כמסוכנת ברמה עולמית. "נתחיל להסיר תכנים המכילים טענות כוזבות או תיאוריות קונספירציה, שסומנו על ידי ארגוני בריאות עולמיים מובילים ורשויות בריאות מקומיות כאלו שעלולות לגרום נזק לאנשים המאמינים בהן. אנו עושים זאת כהרחבה של המדיניות הקיימת שלנו להסרת תוכן העלול להוביל לגרימת נזק פיזי. אנו מתמקדים בטענות, שנועדו למנוע טיפול או נקיטה של אמצעי זהירות מתאימים. זה כולל טענות הקשורות לריפוי כוזב או שיטות מניעה – כמו ששתיית אקונומיקה מרפאת את נגיף הקורונה – או טענות שיוצרות בלבול ביחס למשאבי הבריאות הזמינים", מסרה פייסבוק.

שתי רשתות חברתיות נוספות שהכריזו על הגברת המאמצים להתמודדות עם מידע מוטעה על המחלה הן רשת שיתוף התמונות פינטרסט ואפליקציית שיתוף הסרטונים הקצרים טיק-טוק, שכזכור מצויה בבעלות של חברה סינית.

לעומת זאת, יש כמה רשתות בולטות שהחליטו שאין צורך לשנות מהנהלים כדי להתמודד עם דיווחים מטעים על המחלה, גם בגלל שמדובר בנושא בריאותי שאינו כלול בהגדרות. בין הרשתות הללו נמצאות טוויטר, יוטיוב של גוגל וכן רשת הפורומים רדיט, שמקיפות ביחד כמה מאות מיליוני משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים