הנציבות האירופית: לאסור שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים באזורים ציבוריים לעד חמש שנים

הרגולטורים באיחוד רוצים לשקול ולהעריך כיצד למנוע את הניצול לרעה של הטכנולוגיה, שמעוררת התנגדות רבה בארצות הברית ובאנגליה בשל השימוש שעושים בה רשויות אכיפה ● מאיצה במדינות האיחוד האירופי ליצור רשות, שתפקח על החוקים והכללים הנוגעים לזכויות הפרטיות והנתונים

מערכת זיהוי פנים. אילוסטרציה: BigStock

הנציבות האירופית חשפה, כי היא שוקלת את האפשרות לחסום את השימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים באזורים ציבוריים למשך של עד חמש שנים. הרגולטורים באיחוד רוצים לשקול ולהעריך כיצד למנוע את הניצול לרעה של הטכנולוגיה, שמעוררת התנגדות רבה בארצות הברית ובאנגליה בשל השימוש שעושים בה רשויות אכיפה.

הטכנולוגיה מאפשרת לזהות פנים במערכות טלוויזיה במעגל סגור ולהשוותן מול רשימות של "דרושים" שהמשטרה בדרך כלל מספקת.

יוצאים מן הכלל לאיסור השימוש עשויים להיות פרויקטי אבטחה או מחקר ופיתוח.

הנציבות, המשמשת כרשות המבצעת של האיחוד האירופי והיוזמת של מרבית חוקיו, פרסמה מסמך בן 18 עמודים, שבו חשפה את תוכניותיה לחוקק חוקים חדשים, שייועדו להעצמת הרגולציה הקיימת בנושאי זכויות הפרטיות והנתונים. הנציבות מציעה להטיל מגבלות הן על מפתחים והן על משתמשים בבינה מלאכותית, ומאיצה במדינות האיחוד האירופי ליצור רשות שתפקח על החוקים והכללים החדשים.

"במהלך שנות האיסור, שיהיה בתוקף בין שלוש לחמש שנים, תילמד ותפותח מתודולוגיה שתעריך את ההשלכות של טכנולוגיה זו ואת האמצעים לניהול הסיכונים האפשריים שיזוהו", ציינה הוועדה במסמך.

המתנגדים טוענים כי טכנולוגיה זו אינה מדויקת, חודרנית ומפירה את זכויות הפרטיות של אנשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים