פושעי סייבר מנצלים את החשש מפני נגיף הקורונה כדי להפיץ נוזקה הגונבת מידע אישי

על רקע החששות הכבדים מפני התפשטות וירוס הקורונה במדינות בעולם, פושעי סייבר מנצלים את המצב כדי להפיץ את נוזקת אימוטט, שנועדה לגנוב נתונים פיננסיים, סיסמאות גישה לחשבונות בנק ומידע אישי נוסף

זהירות: על רקע החששות הכבדים מפני התפשטות נגיף הקורונה במדינות בעולם, פושעי סייבר מנצלים את המצב כדי להפיץ נוזקות ורושעות – כך לפי הודעה שפרסמה חברת שירותי הייעוץ האנגלית גלובל-דטה (GlobalData).

לדברי לוסי אינגהאם מגלובל-דטה, "ייתכן שאיום חמור יותר מהנגיף עצמו הוא נוזקה שכבר מופצת במקומות שונים בעולם על ידי פושעים חסרי לב, שמנצלים את הפחד מפני המחלה".

לדבריה, לאחר שאובחן המקרה הראשון ביפן ב-15 בינואר, החלו להסתובב אי-מיילים שנראים כאזהרות בנוגע להתפשטות הנגיף מגורם רשמי ממשלתי. לאי-מייל מצורף קובץ וורד, עם כותרת בהולה, שמאיצה במקבל לפתוח אותו. כאשר פותחים את הקובץ, מופיעה הודעה שנראית מאת Office 365, המבקשת מהמשתמש לשנות את ההגדרות כדי שהמסמך לא יהיה במצב מוגן.

גם כשעושים זאת, אין שום מידע לגבי הנגיף או משהו אחר, אבל הפעולה הזאת גורמת להפעלה של נוזקה זדונית במיוחד, בשם אימוטט (Emotet), שנועדה לגנוב נתונים פיננסיים, סיסמאות גישה לחשבונות בנק ומידע אישי נוסף.

"נוזקת אימוטט כבר קיימת מזה זמן, והופכת נפוצה יותר ויותר בקרב תוקפים, שמשתמשים באירועים חדשותיים חשובים כדי לפתות קורבנות שיאפשרו את הפעלתה", ציינה אינגהאם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים