מקנזי בזוס נפרדה ממניות אמזון שבבעלותה בשווי כ-400 מיליון דולר

אשתו לשעבר של האיש שייסד ומוביל את ענקית הקמעונאות אונליין החליטה לוותר על העונג שבאחזקת חלק קטן מנכסיה בחברה, אולם עדיין מחזיקה בנתח שמן מהן ועדיין נחשבת כאשה השלישית בעושרה בעולם

מכירת מניות. אילוסטרציה: BigStock

מקנזי בזוס, אשתו לשעבר של מייסד אמזון ומנכ"לה, ג'ף בזוס, נפרדה ממניות של החברה בשווי 400 מיליון דולר, המהוות נתח מחלקה באמזון, כך דיווח אתר של CNBC ביום ו' האחרון.

המכירה הוגשה בשמו של האקס המפורסם, מכיוון שבבעלותו שליטת ההצבעה הבלעדית על חלקה של מקנזי. לרעייה לשעבר – שבגידתו של בזוס בה עם חברתם המשותפת לורן סנצ'ז, נחשפה לפני כשנה – יש עדיין כעת, אחרי המכירה, 19.5 מיליון מניות, שהן בערך 202,000 מניות פחות מ-19.7 מיליון המניות שקיבלה כחלק מהסכם הגירושין. במועד המכירה (וכפי שנקבע בסוף המסחר של יום ב') עמד ערך המנייה הבודדת של אמזון על 1831.50 דולרים.

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

הגירושים היקרים ביותר בעולם

כאשר בני הזוג התגרשו, באפריל אשתקד – במה שנחשב כגירושים היקרים ביותר בעולם – הפכה מקנזי בזוס לאחת הנשים העשירות בעולם. היא קיבלה נתח של ארבעה אחוזים באמזון, בשווי של 37 מיליארד דולר – שהיווה 25% משווי מניותיו של בזוס בחברה. כיום היא ממוקמת כאישה השלישית בעושרה בתבל, וכאדם ה-25 העשיר ביותר בעולם. לפי פוקס ביזנס, המכירה לא שינתה בהרבה, באופן יחסי כמובן, את המצב, ואחזקותיה של מקנזי עומדות עדיין על יותר מ-36 מיליארדי דולרים.

מי שדווקא אינו נחשב עוד, לפחות כרגע, כאיש העשיר בעולם הוא ג'ף בזוס, שעל אף שנאלץ להעביר למקנזי בזמן הגירושים חלק נכבד מהונו, נותר בראש טבלת עשירי תבל, עד שאיבד את התואר לאייל ההון הצרפתי, ברנרד ארנו, מנכ"ל ענקית מוצרי היוקרה LVMH, מוקדם יותר החודש.

לא ברור אם מקנזי בזוס, מכרה את המניות או העבירה אותן לגורם אחר, וגם הסיבות והעיתוי של העסקה אינם ברורים.

יצוין כי מקנזי חתמה לאחרונה על ה-Giving Pledge, יוזמה שהניעו ביל ומלינדה גייטס יחד עם וורן באפט ב-2010, כשמשמעות המהלך היא הבטחה לוויתור על מחצית הונה למטרות צדקה. בעלה לשעבר, שלא ידוע כפילנתרופ גדול, לא חתם, אך אמר כי הוא תומך בהחלטה של גרושתו לעשות זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים