"ה-3C של העולם החדש – תוכן, הקשר וניגודיות"

התוכן - Content, ייצר ערך לארגונים, הניגודיות - Contrast, תהיה גורם מבדל תחרותי, וההקשר – Context, יחבר את התוכן לסיפור השלם – כך רואה אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים, את העשור הקרוב

אלון בן צור, מנכ''ל בינת תקשורת ומחשבים. צילום: ניב קנטור.

"המסע לדיגיטל שארגונים עוברים יצליח ויתבסס לא רק על הענן או על האפליקציות – כי אם על תוכן – Content. התוכן יבוא יחד עם עוד שני 'C': ניגודיות – Contrast, והקשר – Context. התוכן הוא זה שייצר ערך לארגונים, יהיה מבדל תחרותי ויסייע במיקוד. ההקשר יחבר את התוכן לסיפור השלם, ולצידם תידרש הניגודיות, שתביא לבולטות של הארגון מול הצפת התוכן שתגיע מהמתחרים", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים.

בן צור דיבר בפתח יומה הראשון של ועידת יערות הכרמל. הוועידה, בהפקת אנשים ומחשבים, מתקיימת היום (ד') ומחר (ה') בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. את הכנס, הנערך זו השנה השמינית, הנחה עיתונאי חדשות 12 דני קושמרו.

בעשור הקודם, אמר בן צור, "מה שעניין בטכנולוגיה היה יכולתה להפחית עלויות ולהתייעל. הדור הראשון של ה-IT היה תומך פונקציונלי, הדור השני היה מאפשר עסקית. הדור השלישי, המגיע בעשור הנוכחי, יתאפיין בכך שה-IT הוא-הוא הביזנס. הוא הפך מיחידת עלות לגורם מאפשר, יוצר והופך אט אט למנוע צמיחה, המביא החזר להשקעה. בניגוד לעולם הצרכני, שם הניעו ענקי העשור את הפתרונות, העולם הארגוני חווה שני עשורים, שבהם טכנולוגיות ופתרונות ארגוניים תומכי דיגיטל לא התפתחו טוב דיים. הדיגיטל כבר הוטמע בארגונים, ומסייעים לו, בין השאר, מנהיגי מדינות: דונלד טראמפ המצייץ בטוויטר, ורג'יב ארדואן, שהצליח לסכל את ההפיכה נגדו באמצעות פייס-טיים".

לדבריו, "העידן הנוכחי הוא בעל כמה מאפיינים: הסוללה במכונית התקדמה בהיבט האנרגיה, התקשורת בין אנשים נעשית באמצעות אימוג'ים, רק 4.6% מההתכתבויות המביעות רגשות הן טקסט, הטלפון החכם הפך לחיוני ומותיר אחריו חותמת דיגיטלית שמזהה אותנו באופן חד-ערכי".

"חברות הענק שולטות בשוק", ציין בן צור, "הפרסום בפייסבוק מניב לה 98% מההכנסות, ולגוגל – 75%. החברות הגדולות הן אלה היוצרות מציאות חדשה: מיקרוסופט ששווה כטריליון דולרים, אפל, עם 920 מיליארד, ולאחריהן פייסבוק, שחצתה את החצי טריליון, עליבבא ו-ויזה. ענקיות אלו מקשות על סטארט-אפים להתרומם בשל עוצמתם והאקו-סיסטם שהן יוצרות בפתרונות כוללים ומשולבים. מתוך כך, נטיית המשקיעים כיום נעה להשקעות בפתרונות ארגוניים, שם יש צורך גדול ותחרות פחות אגרסיבית".

הדיגיטל: תפיסת הצרכן במרכז

תפיסת הדיגיטל, אמר בן צור, "מבוססת על תפיסת הצרכן במרכז. ארגונים נדרשים לשדר ללקוחות משהו אחר. עליהם לבלוט על ידי הגדרה מחדש של עצמם בנישה שבה הם פועלים. אין לחשוש מנישה, נישה אינה דבר קטן בהכרח, אך בוודאי זהו מיקוד חיוני של העוצמות שנרצה לחדד. האתגר הגדול ביותר הוא שימור לקוח: גידול של 5% בלקוחות חוזרים מניב לארגונים 75% מהרווח. לכן הדיגיטל הוא כה חשוב: הוא משפיע על חוויית המשתמש וחוויית הלקוח, תוך הסתייעות בבינה מלאכותית. נקודה חשובה נוספת היא הגרנולריות, הרזולוציה שבה אנו פועלים. כשרצינו לפתור בעיות בתקשורת ולהעביר נפחים גדולים באופן אמין, עברנו מ-RELAY ל-PACKETS קטנים. כשרצינו מסכים באיכות גבוהה הגדלנו את הרזולוציה. הדרך לאג'יליות היא בהגדלת הגרנולריות. עוד מאפיין הוא API, המאפשר חיבוריות בין רכיבים – מה שאין לו שקעי חיבור כמו לגו – לא ישרוד. תפיסת הפיתוח עברה מ'מפל מים' לאג'ייל יותר טבעי, יותר מהיר, ומתאים עצמו לשינויים המתהווים. הנתונים ממשיכים לצמוח באופן מעריכי (אקספוננציאלי). המידע הישן כבר לא כל כך רלוונטי. בשנים הקרובות יהיה מאמץ גדול לקבל מידע בזמן אמת, או ליד. עד שנת 2025, 30% מהמידע הנאגר יהיה בזמן אמת. יהיו  גם חיישנים רבים מאוד: מ-1 טריליון השנה, ל-100 טריליון בסוף העשור".

בינה מלאכותית ועובדים מילניאלס

הבינה המלאכותית, אמר בן צור, "תיכנס לחיינו בעשור הקרוב ותהיה בעלת משקל כבד בעולם החדש: כל פעולה החוזרת על עצמה תעבור מיכון וטיוב. הבינה המלאכותית תייתר חלק מהמשרות הקיימות ותייצר מקצועות חדשים ומשרות חדשות".

הדור הצעיר בעבודה, ציין בן צור, "שנולד מ-1997 ואילך, הוא דור מדהים. הוא רוצה יותר מתפקיד אחד בארגון, מעוניין במפגשים פנים מול פנים, הוא פרגמטי".

"חיינו הולכים להשתנות בעשור שהחל", סיכם בן צור, "היחס בין הזמן שלמדנו לזמן שעבדנו ישתנה, נלמד כל הזמן, והקולג'ים צפויים להיעלם. בשנים הקרובות ייפתחו הזדמנויות רבות: העולם הטכנולוגי מביא בשורה גם לארגונים, מה שלא קרה כבר 20 שנים. יהיו טכנולוגיות רבות, ענקיות הטכנולוגיה יזרימו כסף רב לחדשנות, התחרות תגדל, ארגונים ייאלצו להילחם על המקום שלהם, ויצליחו לעשות זאת על ידי יצירת תוכן איכותי, ייחודי, עם הקשר וניגודיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים