האם אפל חייבת לשנות את מחבר ה-Lightning שלה באירופה?

מטענים ישנים, שנזרקים לפח כי אינם מתאימים לטלפון החדש, מצטברים לכדי 51,000 טונות מרובעים של אשפה אלקטרונית בכל שנה - לפיכך האיחוד האירופי עומד להכריז על תקן למטענים ביבשת ● דואגים כי אתם בעלי iPhone? יש לנו בשורות טובות

איזה מטען ל-iPhone ישמש אתכם באירופה? צילום אילוסטרציה: BigStock

הידיעות כי האיחוד האירופי יתחיל בקרוב לכפות שימוש במחברי הטענה אחידים בטלפונים, טאבלטים וכדומה, שיהיו מבוססים על חיבור USB Type-C, לא היו ממש מדויקות, כך מתברר. העובדה שרוב הפרסומים התייחסו לכך שאפל תצטרך להיפטר ממחבר ה-Lightning שלה, ולהחליף אותו ב-USB Type-C, אם היא תרצה להמשיך למכור את הדורות הבאים של iPhone באירופה, גרמה לוועדה להתייחס שוב לנושא ולהסביר: המטענים זה מה שחשוב לנו, ולזה התייחסנו, ולא לחיבור עצמו.

לפי הוועדה היא עוסקת בנושא כבר מאז 2009 והחיפוש שלה היה אחר תקינה למטענים אוניברסליים. בדיווח שלה נמסר שבמשך התקופה הזו כבר הגיע מספר סוגי המטענים בשוק לכ-30, והסיבה לקביעת תקן אחד למטענים היא שהמטענים הישנים, שנזרקים לפח כי הם לא מתאימים לטלפון החדש שרוכשים, מצטברים לכדי 51,000 טונות מרובעים של אשפה אלקטרונית בכל שנה.

בתגובה לדיווח המסוים אודות אפל הודיעה הוועדה שהיא לא הציעה את האפשרות שהחברה תצטרך להחליף את המחבר בו היא משתמשת, כי כאמור זה לא רלוונטי, וכן שהמטען שלה כבר עומד בתקינה של האיחוד האירופי.

אפל גם כך כבר הוסיפה מטעני 18 וואט עם חיבור Type-C ל-iPhone 11 Pro עם כבל המרה למחבר שלה, וה-iPad Pro ומחשבי ה-MacBook שלה משתמשים גם הם חיבור USB להטענה.nygi 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים