"רחפנים מאפשרים לבנות מודלים מעוגנים של אתרי בנייה, ערים ועתיקות"

"זהו אחד השימושים המרהיבים ביותר, לדעתי, ברחפנים", כך סיפר ז'ק בוזגלו, מנהל תמיכה ומכירות של פתרונות בנטלי בחברת מקיט מערכות בכנס 'אנשים ורחפנים' שנערך באחרונה

ז'ק בוזגלו, מנהל תמיכה ומכירות של פתרונות בנטלי בחברת מקיט מערכות. צילום: ניב קנטור

"אחד השימושים המרהיבים ביותר, לדעתי, ברחפנים הוא האפשרות לבנות מודלים מעוגנים של אתרי בנייה, ערים ואף עתיקות וכל תחום אחר, ולהציג אותם בפרטי פרטים, ברמת דיוק שאין שני לה, והכי חשוב: הדטה הזה, יחד עם מרכיבים מפתרונות משלימים, מגיע אל מרחב העבודה והתכנון שלי. אני עובד למעשה בתוך המרחב האמיתי שלי, ובעזרת כמות המידע שאני מקבל, גם בזכות הרחפנים כאמור, העבודה הרבה יותר קלה", כך סיפר ז'ק בוזגלו, מנהל תמיכה ומכירות של פתרונות בנטלי בחברת מקיט מערכות בכנס 'אנשים ורחפנים'.

בוזגלו הציג את היכולות השונות של המערכת Digital Twin & Reality Modeling שמציעה החברה ליצירת מודלים הנדסיים, והקרין דוגמאות רבות של מודלים מרהיבי עין שהוכנו, כאמור, באמצעות צילום השטח בעיקר בידי רחפנים. הוא גם הראה כיצד המערכת תומכת בפלט בפורמטים רבים, כולל של בנטלי כמובן.

הוא אמר לבאי הכנס – שנערך באחרונה באולם האירוע לאגו שבראשון לציון, ושגם הפעם, בפעם הרביעית, הופק בידי אנשים ומחשבים – שניתן לבנות באמצעות המערכת מודל שהוא בר התאמה לכל קנה מידה. "לדוגמה, אפשר להכין מודל של עיר שלמה שאפשר להיכנס עד לפרטים הכי קטנים שלה, עד לעיניים של הפסלים המוצבים בכיכרות שלה. לפעמים אנחנו מצלמים מגבהים שונים וזווית שונות, כדי להרכיב את התמונה, ואנחנו מסוגלים אפילו גם להביא גיאומטריה, גם אם היא דלה לכאורה בפרטים בפני השטח. ויותר מכך, מכיוון שאנחנו מתעסקים בהנדסה של קרקע, המערכת גם יכולה להסיר אלמנטים נעים כדי להציג את פני השטח בעצמו נקי, ובאופן תל-ממדי", הוא אמר.

הוא הראה דוגמה נוספת של מודל שהזמינה עיריית הלסינקי כדי לבדוק את ההיתכנות לבנייה נוספת ברחבי העיר, וכיוון ההתפתחות שלה. העירייה משתמשת בתוצאות הללו לתכנון הבנייה בעיר, וכל אחד יכול להבין עד כמה זה חוסך הרבה זמן והרבה כסף. בכל פרויקט גדול אפשר הרי להרים, לצורכי מעקב ביצוע פרויקט, פעם בשבוע רחפן לאוויר ולצלם את כל הפרויקט, ואז ניתן לבדוק את כל המודל במקום אחד, כי הרי אדם אחד לא יכול להתפרס על כל השטח באותה קנה מידה. אפילו אפשר לבדוק נפחים של ערימות עפר, אם צריך", הסביר בוזגלו.

בסופו של דבר השאלה היא, כמובן, מה עושים עם כל החומר שאוספים, למה זה עוזר. התשובה שלו ברורה: "תכנון הרבה יותר טוב, הרבה יותר יעיל עם פחות סיכון כשבמקביל מקטינים את האפשרות לטעויות אנוש, שהן אחד הדברים הכי משפיעים בתחום הזה. ברוב המקרים זה גם מוביל לקיצור לוח זמנים, ובסופו של דבר מדובר בחיסכון מאוד גדול בשעות עבודה ובכסף – וכאמור, זה לא בא על חשבון יעילות".

בוזגלו הוסיף כי המערכת נמצאת בכמות גדולה מאוד של שימושים בארץ, כולל של רשות העתיקות, וכן שהתוצר שלה יכול להשתלב בעבודות אחרות. "אפשר לשלב את המודלים הללו שלנו בכל תהליכי העבודה ההנדסית, ובאמת ממש בכל התחומים, כולל במתודולוגיות עבודה המבוססות על BIM", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים